Gå til innhold

Hva nhd forakter mest?


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Gjest Mr. Remlow

Her var det vel ikke snakk om hva som var værst?

Selvsagt er det FORFERDELIG for en mann å bli anklaged for voldtekt, når han er uskyldig?

Og det var dét den opprinnelige tråden om han mannen som opplevde dette handlet om. Ikke rart han sliter psykisk etter det.

Dere husker vel Bjugn-saken? Der det viste seg at alle var uskyldige, og han ene tok selvmord fordi han ikke klarte å leve med det han var blitt utpekt som.

Og, naturligvis, å bli voldtatt er det værste som kan hende en.

Alle traumene og det å ikke bli trodd.

Men det er et helt annet tema enn det som var i den tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det vel ikke snakk om hva som var værst?

Selvsagt er det FORFERDELIG for en mann å bli anklaged for voldtekt, når han er uskyldig?

Og det var dét den opprinnelige tråden om han mannen som opplevde dette handlet om. Ikke rart han sliter psykisk etter det.

Dere husker vel Bjugn-saken? Der det viste seg at alle var uskyldige, og han ene tok selvmord fordi han ikke klarte å leve med det han var blitt utpekt som.

Og, naturligvis, å bli voldtatt er det værste som kan hende en.

Alle traumene og det å ikke bli trodd.

Men det er et helt annet tema enn det som var i den tråden.

''Dere husker vel Bjugn-saken?''

Husker du noenovergrepssaker fra samme år? Eller året før? Eller året etter?

Ikke jeg heller.

Det viser hvor uforholdsvis mye fokus slike saker får, sammenlignet med overgrep, selv om det var MANGE flere overgrep.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regnbuene

Det ene utelukker vel ikke det andre i og med at han sier at dette er "noe av" det værste han vet. Da har han jo mer på lista over værsteting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regnbuene

Hei!

Jo selvføleglig, men jeg syns ikke samfunnet skal engasjere seg i denne promillen, men i de tusenvis av ofre, det mener jeg!!!

Ja takk begge deler sier nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

Hei!

Ja sikkert,

men det kunne jeg sagt til deg også.

Jeg har respekt for dine meninger, og jeg skriver ikke at jeg ler av deg, slik som du skrev til noen.

Tror ikke du hadde synes synd på noen som var falsk anmeldt før du satt midt oppi det selv. Enten det gjaldt deg selv, mannen din, et av barna dine e.l. Da hadde du nok skrevet på en annen måte her inne. Og akkurat det tror jeg at har noe med din diagnose å gjøre. Du bestemmer deg for "hvem" du skal synes synd på, og så hører du ikke på andre etter det. Og det har du selvfølgelig lov til, men synes det er ufint av deg å skrive at du ler av noe som noen har skrevet, når det ikke var ment humoristisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

''Dere husker vel Bjugn-saken?''

Husker du noenovergrepssaker fra samme år? Eller året før? Eller året etter?

Ikke jeg heller.

Det viser hvor uforholdsvis mye fokus slike saker får, sammenlignet med overgrep, selv om det var MANGE flere overgrep.

Med vennlig hilsen

Og derfor kan en for all del ikke nevne de som blir uskyldig anmeldt for voldtekt nå framover?

tror at du og M. har samme tankegang, og dere vil aldri skjønne noenting av dette før dere sitter i det selv. Da hadde pipa fått en annen låt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har respekt for dine meninger, og jeg skriver ikke at jeg ler av deg, slik som du skrev til noen.

Tror ikke du hadde synes synd på noen som var falsk anmeldt før du satt midt oppi det selv. Enten det gjaldt deg selv, mannen din, et av barna dine e.l. Da hadde du nok skrevet på en annen måte her inne. Og akkurat det tror jeg at har noe med din diagnose å gjøre. Du bestemmer deg for "hvem" du skal synes synd på, og så hører du ikke på andre etter det. Og det har du selvfølgelig lov til, men synes det er ufint av deg å skrive at du ler av noe som noen har skrevet, når det ikke var ment humoristisk.

''Og akkurat det tror jeg at har noe med din diagnose å gjøre. Du bestemmer deg for "hvem" du skal synes synd på, og så hører du ikke på andre etter det. ''

Hvilken diagnose mener du at de som fokuserer uforholdsmessig mye på de falskt anklagede har? For de må vel også ha en diagnose?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grublendeikveld

''Og akkurat det tror jeg at har noe med din diagnose å gjøre. Du bestemmer deg for "hvem" du skal synes synd på, og så hører du ikke på andre etter det. ''

Hvilken diagnose mener du at de som fokuserer uforholdsmessig mye på de falskt anklagede har? For de må vel også ha en diagnose?

Med vennlig hilsen

Nå har jeg lyst til å skrive noe dumt til deg, men jeg skal ikke falle ned på ditt nivå og gjøre det.

Vet du hva denne tråden handler om? Alle her inne er enige om at det er noen latterlige erstatningsnivåer voldtektsofre osv ligger på. Alle er enige om at det er forferdelig at folk skal bli utsatt for slike ting som voldtekter og vold osv. Og de fleste her inne er enige om at det er forferdelig at noen blir falskt anmeldt for voldtekt. Hva er det du ikke skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor kan en for all del ikke nevne de som blir uskyldig anmeldt for voldtekt nå framover?

tror at du og M. har samme tankegang, og dere vil aldri skjønne noenting av dette før dere sitter i det selv. Da hadde pipa fått en annen låt!

''Og derfor kan en for all del ikke nevne de som blir uskyldig anmeldt for voldtekt nå framover?''

Er det noen som påstår det?

Altså, du påstår at noen påstår det, men hvem er det virkelig som påstår noe slikt?

''tror at du og M. har samme tankegang, og dere vil aldri skjønne noenting av dette før dere sitter i det selv. Da hadde pipa fått en annen låt!''

Det er fristende å snu det mot deg, og si at du ikke ville forstå det før du ble voldtatt, men ingen trodde deg og anklaget deg for løgn. Men det gjør jeg ikke.

For n'te gang: ingen her sier det er noe annet enn grusomt å bli anklaget for en voldtekt du ikke har gjort. Det er dog helt marginalt (antallsmessig) sammenlignet med antall voldtekter, og utsatte som blir anklaget for å "lyve på seg" en voldtekt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jo men samfunnet bør ha fokus på rett sted, på de tusenvis av ofre og ikke på meg!

Jeg tror du glemmer kontekst her Madelenemie. Mennesker reagerer ikke likt, men på bakgrunn av foreksempel tidligere erfaringer og psykisk helse. Det som er en sterk eller traumatisk opplevelse for en person kan være ekkelt men overkommelig for en annen.

La meg bruke deg og meg som eksempel: Jeg storkoser meg i sosiale lag med masse folk og høy musikk mens du gruer deg som regel til slike settinger. Dersom du og jeg ble tvangsplassert på et diskotek med technomusikk ville jeg blitt svett, mens du kanskje kunne opplevd det som både dramatisk og uutholdelig. Jeg kunne ikke - på bakgrunn av at jeg ville mene at det var værre å bli plassert på en øde øy - bestemt at det måtte være slik for deg også. Skjønner du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lyst til å skrive noe dumt til deg, men jeg skal ikke falle ned på ditt nivå og gjøre det.

Vet du hva denne tråden handler om? Alle her inne er enige om at det er noen latterlige erstatningsnivåer voldtektsofre osv ligger på. Alle er enige om at det er forferdelig at folk skal bli utsatt for slike ting som voldtekter og vold osv. Og de fleste her inne er enige om at det er forferdelig at noen blir falskt anmeldt for voldtekt. Hva er det du ikke skjønner?

''Hva er det du ikke skjønner?''

Hvorfor du skal blande diagnoser inn i det?

=====

Og hvorfor du ikke svarer du ikke på om andre må ha en diagnose hvis de er uenige med Madelenemie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og derfor kan en for all del ikke nevne de som blir uskyldig anmeldt for voldtekt nå framover?''

Er det noen som påstår det?

Altså, du påstår at noen påstår det, men hvem er det virkelig som påstår noe slikt?

''tror at du og M. har samme tankegang, og dere vil aldri skjønne noenting av dette før dere sitter i det selv. Da hadde pipa fått en annen låt!''

Det er fristende å snu det mot deg, og si at du ikke ville forstå det før du ble voldtatt, men ingen trodde deg og anklaget deg for løgn. Men det gjør jeg ikke.

For n'te gang: ingen her sier det er noe annet enn grusomt å bli anklaget for en voldtekt du ikke har gjort. Det er dog helt marginalt (antallsmessig) sammenlignet med antall voldtekter, og utsatte som blir anklaget for å "lyve på seg" en voldtekt.

Med vennlig hilsen

"Det er dog helt marginalt (antallsmessig) sammenlignet med antall voldtekter, og utsatte som blir anklaget for å "lyve på seg" en voldtekt."

Men poenget er at det skjer. Poenget er at det er en økende "trend", dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er dog helt marginalt (antallsmessig) sammenlignet med antall voldtekter, og utsatte som blir anklaget for å "lyve på seg" en voldtekt."

Men poenget er at det skjer. Poenget er at det er en økende "trend", dessverre.

''Men poenget er at det skjer. Poenget er at det er en økende "trend", dessverre.''

Ingen har benektet at det skjer. Noe annet ville faktisk vært merkelig - at det aldri skulle skje noe galt. Alle vet det kan skje.

Årsaken til at det alltid nevnes så uforholsvismessig ofte er at det er noe som kan skje menn. Ting som oftes rammer kvinner eller barn, derimot, blir knapt straffet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

''Men poenget er at det skjer. Poenget er at det er en økende "trend", dessverre.''

Ingen har benektet at det skjer. Noe annet ville faktisk vært merkelig - at det aldri skulle skje noe galt. Alle vet det kan skje.

Årsaken til at det alltid nevnes så uforholsvismessig ofte er at det er noe som kan skje menn. Ting som oftes rammer kvinner eller barn, derimot, blir knapt straffet.

Med vennlig hilsen

''Ting som oftes rammer kvinner eller barn, derimot, blir knapt straffet''

Nei visst nei, 10 års fengsel som i saken mot MMS-legen er er altså "knapt" straff? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10024787

Hallo! noen hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Hva er det du ikke skjønner?''

Hvorfor du skal blande diagnoser inn i det?

=====

Og hvorfor du ikke svarer du ikke på om andre må ha en diagnose hvis de er uenige med Madelenemie?

''Og hvorfor du ikke svarer du ikke på om andre må ha en diagnose hvis de er uenige med Madelenemie?''

Går litt i surr for noen og enhver;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Å stakkars mann...

For ikke lenge siden ble en ung jente på vestlandet anklagd, ikke bare av mannen, men av et ganske STORT og lokalt baksnakkerbygdevås, stakkars han, var jo falskt anmeldt (?)

Jenta byttet skole, vurderte flytte, hele familien, ja for alle trodde jo på han. Dette er Norge, og Afganistan, ære være min mann og andre menn som står opp for kvinner og barn, og ikke syns så forferdelig synd på den 1 promille som ble utsatt for en falsk anklage.

Hva med alle de andre kan man spørre, hvor uendelig mye mer fokus burde man ikke ha på dem.

Det ER synd på den ene promillen (eller hva nå tallet virkelig er) som blir falsk anklaget for en voldtekt (eller annet). Det er ikke det samme som at det er noe mindre synd på voldtektsofre eller barn som blir mishandlet - og det er da virkelig der ressursene settes inn også. Men de som blir falsk anklaget, skal da ikke måtte sitte å godta at det bare er slik, og bli overlatt til sin egen skjebne. Vi har full mulighet til å ta oss av ALLE ofre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som påstår man ikke skal ha sympati med dem som blir falskt anklaget?

Med vennlig hilsen

''Det er vel ingen som påstår man ikke skal ha sympati med dem som blir falskt anklaget?''

Jo, Madelenemie gjør jo akkurat det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

det hele begynte med det jeg mente om var noe av det verste nhd viste!

I motsetning vet jeg hva min mann syns er noe av det verste han vet. der kommer ikke falske anklager, men vold mot barn og kvinner.

Min mann elsker kvinner, slik jeg skulle ønske flere kunne lære noe av, han elsker, han beskytter på en unik måte som jeg nå enda mer takket være denne diskusjonen ser tydelgere, kanskje jeg burde sende min manns navn inn som anbefalt for fredprisen, min mann er en ekte gandhi, det står det respekt av.

Mannen din er et fantastisk menneske, du mener at han skal få fredsprisen (det gjør han nok ikke:-)), og han er den reneste Ghandi.

Så dumper det ned et brev i postkassen deres om at han er anklaget for å ha voldtatt en 15 år gammel jente, han skal møte på politihuset til avhør - han blir satt i varetekt i påvente av en rettssak som han risikerer og tape og ende opp med fengselsstraff... Dette er din gode, fantastiske mann! Du mener at han altså bare kan sitte der? Fordi det er mye mer synd på de barna som blir mishandlet - så da er de kun de samfunnet skal bruke ressurser på å hjelpe? Er det virkelig det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men poenget er at det skjer. Poenget er at det er en økende "trend", dessverre.''

Ingen har benektet at det skjer. Noe annet ville faktisk vært merkelig - at det aldri skulle skje noe galt. Alle vet det kan skje.

Årsaken til at det alltid nevnes så uforholsvismessig ofte er at det er noe som kan skje menn. Ting som oftes rammer kvinner eller barn, derimot, blir knapt straffet.

Med vennlig hilsen

Jeg skal ikke motsi deg på dette jeg finner det bare underlig at du på helt malplasserte steder, som i tråden i går, hvor et menneske er fra seg og spør om råd, føler behovet for å legge inn en kommentar om at det er større sjanse for å bli voldtatt enn å bli anmeldt på falsk grunnlag. Jeg vet at kommentaren var til en annen men dog. Hvor er fintfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...