Gjest Tonje Skrevet 15. januar 2012 Skrevet 15. januar 2012 Hei, jeg sliter med mangel på energi og er veldig ofte sliten og kanskje litt depresiv til tider. Jeg sliter også litt med konsentrasjon av og til. Vet du om noen vitaminer som kan hjelpe meg med å fa bedre energi og konsentrasjon?? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. januar 2012 Skrevet 15. januar 2012 Hvis du har vitaminmangel, kan du ta et multivitaminpreparat. Vitaminer skal en ha nok av. Om en har nok, blir en ikke bedre om en har mer enn nok. 0 Siter
Gjest Pilka Skrevet 15. januar 2012 Skrevet 15. januar 2012 Hvis du har vitaminmangel, kan du ta et multivitaminpreparat. Vitaminer skal en ha nok av. Om en har nok, blir en ikke bedre om en har mer enn nok. Hvordan kan man vite om man har nok? 0 Siter
Gjest kjøkøkæ Skrevet 15. januar 2012 Skrevet 15. januar 2012 Om du ikke har gjort det så bør du ta en tur til legen og sjekke om du har jernmangel, stoffskifteproblemer etc. Omega3 er bra. Ta feks tran og/eller spis fisk - feks makrell i tomat. Kosthold, søvn og aktivtet har jo mye å si for energi og konsentrasjon da. Men også eventuell depresjon kan spille inn. En trenger ikke være trist for å være deprimert, faktisk. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. januar 2012 Skrevet 15. januar 2012 Hvordan kan man vite om man har nok? Blodprøve. 0 Siter
Gjest regnbuene Skrevet 15. januar 2012 Skrevet 15. januar 2012 Høres ut som noe som kan være stoffskifterelatert. Ta blodprøver (Tsh, FT4, FT3 og anti-tpo). Sjekk i tillegg status på B-vitamin, blodsukker, ferritin (jernlager), hb (blodprosent), CRP (senkning) og d-vitamin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.