Gå til innhold

hvordan jobbe med seg selv når alt er mørkt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg greier ikke å gå på jobb pga alt som har skjedd - begynner å gråte bare jeg nærmer meg, egentlig hele tiden. Er i tillegg blitt fysisk syk, gått ned 3kg på en uke, men ikke verre enn at jeg kan kjøre, gå tur osv. Jeg flyr uansett ikke gatelangs når jeg ikke er på jobb. Jeg vet hard trening kanskje ville være det beste - vurderer å kjøpe pt-timer - men ikke før jeg er frisk.

Nå har jeg kun lyst til å ligge i senga, høre på trist musikk, orker ikke å lese engang, vil se på bilder, tenke intenst på hvor begredelig kjipt livet mitt er, "blir aldri fornøyd" "glemmer aldri" osv... Stresser også med jobben, som hoper seg opp i mitt fravær+ dårlig samvittighet.

Kan noen snu tanken for meg? Hvordan kan jeg bruke uken konstruktivt for å glemme, ikke håpe mer, komme videre? Hvordan hindre at jeg graver meg enda mer ned?

Jeg håper bunnen er her nå - at det faktisk ikke kan gå lenger ned.

Videoannonse
Annonse
Gjest jamenherregid
Skrevet

Kan du ikke snu tanken selv, da?

Alle her inne har prøvd å stoppe deg fra å la det gå så langt, men du måtte liksom bare fortsette likevel. Da vet du tydeligvis best selv..?

Gjest som vanlig
Skrevet

"Kan noen snu tanken for meg?"

Det er nettopp det som er problemet ditt. Det kommer ikke til å dukke opp noen som kan løse alt for deg, hverken elskern eller eksen eller noen magiske mennesker på et nettforum. Du må gjøre det selv, ta ansvar for eget liv. Bestem deg for å stå opp. Bestem deg for å gå tur. Bare ta et aktivt valg, ikke vent på at noen andre gjør det for deg!! Problemene dine skapte du selv, løsningen kommer også fra deg. Just do it!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kanskje du kan se på det som en ny mulighet? Nå er det ingen du hefter ved. Det er kun opp til deg selv. Det gir uante muligheter.

Skrevet

''Kan noen snu tanken for meg? Hvordan kan jeg bruke uken konstruktivt for å glemme, ikke håpe mer, komme videre? Hvordan hindre at jeg graver meg enda mer ned? Jeg håper bunnen er her nå - at det faktisk ikke kan gå lenger ned.''

Nå har folk her inne i månedsvis forsøkt å få deg til å handle på en måte som hadde holdt deg unna den gjørmepølen du er i nå - hva er det som har forandret seg som skulle gjøre at du plutselig begynte å ta til deg råd?

Skrevet

Kan du ikke snu tanken selv, da?

Alle her inne har prøvd å stoppe deg fra å la det gå så langt, men du måtte liksom bare fortsette likevel. Da vet du tydeligvis best selv..?

Ja, det har jeg fått med meg, men det er utrolig vanskelig å motstå det du aller helst vil i hele verden når sjansen byr seg...

Nå har jo han uansett sagt at det ikke blir noe mer, så da er det over. Og selv om det føles som om livet mitt er helt over,så håper jeg å komme videre da. Ikke ødelegge nok en vår.

Skrevet

"Kan noen snu tanken for meg?"

Det er nettopp det som er problemet ditt. Det kommer ikke til å dukke opp noen som kan løse alt for deg, hverken elskern eller eksen eller noen magiske mennesker på et nettforum. Du må gjøre det selv, ta ansvar for eget liv. Bestem deg for å stå opp. Bestem deg for å gå tur. Bare ta et aktivt valg, ikke vent på at noen andre gjør det for deg!! Problemene dine skapte du selv, løsningen kommer også fra deg. Just do it!

Vet at ingen kan gjøre det for meg... Men vet ikke hvordan jeg skal komme over det, og nå jobber kroppen mot meg.

Skrevet

Tiden leger alle sår...

La tida gå fort da! Orker ikke tiden før den tida kommer...

Skrevet

Kanskje du kan se på det som en ny mulighet? Nå er det ingen du hefter ved. Det er kun opp til deg selv. Det gir uante muligheter.

Jo, takk - håper jeg kommer dit etter hvert. Nå ser jeg kun begrensninger og store sådan....

Skrevet

''Kan noen snu tanken for meg? Hvordan kan jeg bruke uken konstruktivt for å glemme, ikke håpe mer, komme videre? Hvordan hindre at jeg graver meg enda mer ned? Jeg håper bunnen er her nå - at det faktisk ikke kan gå lenger ned.''

Nå har folk her inne i månedsvis forsøkt å få deg til å handle på en måte som hadde holdt deg unna den gjørmepølen du er i nå - hva er det som har forandret seg som skulle gjøre at du plutselig begynte å ta til deg råd?

Han har "dumpet" meg. Nå må jeg slutte å håpe. Det er veldig vanskelig når du har det flott med en du er superinteressert i i mange timer, for så vil han ikke mer...?! Det er å leke en lek jeg misliker sterkt.

Gjest jammenherregid
Skrevet

Jo, takk - håper jeg kommer dit etter hvert. Nå ser jeg kun begrensninger og store sådan....

Så du venter på at de positive tankene skal komme automatisk? Da venter du forgjeves. Tanker kan velges.

Gjest sangsol
Skrevet

''Kan noen snu tanken for meg?''

Nei, det må du gjøre selv. Men vi andre kan håpe vi klarer inspirere og motivere deg på veien. :)

En typisk ting jeg kan finne på å gjøre når jeg er lei, er å gå en tur. Jeg fokuserer da på ytre ting. Nå kan man feks sjekke hvorvidt julepynten står fremme fremdeles. Senere kan man studere hvordan folk løser problemet med mye snø/vann/sørpe eller liknende.

Eller man kan se på hus, og gjøre seg opp en mening på hvilke hus tar seg best ut.

Skrevet

''Kan noen snu tanken for meg?''

Nei, det må du gjøre selv. Men vi andre kan håpe vi klarer inspirere og motivere deg på veien. :)

En typisk ting jeg kan finne på å gjøre når jeg er lei, er å gå en tur. Jeg fokuserer da på ytre ting. Nå kan man feks sjekke hvorvidt julepynten står fremme fremdeles. Senere kan man studere hvordan folk løser problemet med mye snø/vann/sørpe eller liknende.

Eller man kan se på hus, og gjøre seg opp en mening på hvilke hus tar seg best ut.

Takk:)

I dag har jeg kjørt ut til havet og nytt sol i ansiktet og helt ro. Spiste et rundstykke og drakk en kuli(uten en tanke på kcal) i vakker skjærgård. Ble i alle fall ikke verre.

Skrevet

Så du venter på at de positive tankene skal komme automatisk? Da venter du forgjeves. Tanker kan velges.

Trying, trying :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...