Gå til innhold

Er dette bipolart eller ptsd?

Anbefalte innlegg

Gjest javedia
Skrevet

Jeg har de siste to ukene slitt mye igjen. Nå over helga har det snudd og jeg føler meg mye bedre. Dette kommer liksom av seg selv uten at jeg trenger å gjøre så mye.

Nå går det sikkert en uke, eller to, så ligger jeg nede igjen. Snakker av erfaring.

Jeg har begge disse lidelsene, men hvem er det som plager meg her?

Skrevet

Uten at du sier mer om symptomene, saa er det jo vanskelig aa si. Med tanke paa innleggene dine forrige uke vil jeg anta det handler om bipolar.

Gjest javedia
Skrevet

Uten at du sier mer om symptomene, saa er det jo vanskelig aa si. Med tanke paa innleggene dine forrige uke vil jeg anta det handler om bipolar.

Rart dette da, synes jeg. Har gått fra å være veldig dårlig til å bli mye, mye bedre i løpet av 2-3 dager. Jeg er sånn da. To uker i ganske bra form og to uker helt pyton. Vanskelig å planlegge noen verdens ting når livet er sånn.

Nå ser jeg ikke ting/mennesker lengre ihvertfall, og jeg er heller ikke så redd. Jeg får nyte det så lenge det varer.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror dette har med PTSD/personlighet å gjøre.

Skrevet

Rart dette da, synes jeg. Har gått fra å være veldig dårlig til å bli mye, mye bedre i løpet av 2-3 dager. Jeg er sånn da. To uker i ganske bra form og to uker helt pyton. Vanskelig å planlegge noen verdens ting når livet er sånn.

Nå ser jeg ikke ting/mennesker lengre ihvertfall, og jeg er heller ikke så redd. Jeg får nyte det så lenge det varer.

Det er fint du ikke lenger har hallusinasjoner. Jeg forstaar ikke hvordan psykosen eller naerpsykosen du opplever har noe med personlighet/PTSD aa gjoere, men da tok jeg altsaa feil :)

Gjest ambrose
Skrevet

''PTSD/personlighet ''

Unnskyld at jeg blander meg, men er ptsd en del av personligheten (hvis du skjønner hva jeg mener)?

Skrevet

''PTSD/personlighet ''

Unnskyld at jeg blander meg, men er ptsd en del av personligheten (hvis du skjønner hva jeg mener)?

Hva tror du selv?

Gjest ambrose
Skrevet

Hva tror du selv?

Jeg vet ikke. Det var derfor jeg spurte.

Gjest javedia
Skrevet

Det er litt rart da at jeg er syk i to uker og mye bedre igjen i ca to uker? Det svinger jo hele tiden, min mann kaller meg jo-jo og svingstang.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er litt rart da at jeg er syk i to uker og mye bedre igjen i ca to uker? Det svinger jo hele tiden, min mann kaller meg jo-jo og svingstang.

Er det i takt med mensen?

Gjest javedia
Skrevet

''PTSD/personlighet ''

Endel som har hatt ptsd lenge får diagnosen varig personlighetsendring etter traumer (eller noe sånt). Jeg antar det er dette NHD mener. Jeg ingen problemer med personligheten ellers så vidt jeg vet. Men dette er jo i grunnen nok, jeg ønsker å selge denne sykdommen til høystbydende.

Gjest ambrose
Skrevet

Endel som har hatt ptsd lenge får diagnosen varig personlighetsendring etter traumer (eller noe sånt). Jeg antar det er dette NHD mener. Jeg ingen problemer med personligheten ellers så vidt jeg vet. Men dette er jo i grunnen nok, jeg ønsker å selge denne sykdommen til høystbydende.

Ok. Takk for svar, det var bare det jeg lurte på.

Gjest javedia
Skrevet

Er det i takt med mensen?

Nei, jeg har hormonspiral og har ingen mens for tiden. Denne har jeg tenkt å ha til jeg blir 90 år :-).

Ellers kan det jo kanskje ha noe med hormoner å gjøre da, jeg er midt i 40-årene. Man ser vel ikke syner og blir sengeliggende selv om man er i overgangsalderen?

Gjest javedia
Skrevet

Det er fint du ikke lenger har hallusinasjoner. Jeg forstaar ikke hvordan psykosen eller naerpsykosen du opplever har noe med personlighet/PTSD aa gjoere, men da tok jeg altsaa feil :)

Jeg tror nok han har rett. Jeg har opplevd noen ting som er litt groteske, eller hva jeg skal kalle det. Ser veldig mye mørke og blod. Det er noe jeg har opplevd, men dette blir veldig virkelig i perioder. Så virkelig at jeg tror det jeg ser der og da. Nå skjønner jeg at dette kanskje har med fortid å gjøre...

Skrevet

Jeg tror nok han har rett. Jeg har opplevd noen ting som er litt groteske, eller hva jeg skal kalle det. Ser veldig mye mørke og blod. Det er noe jeg har opplevd, men dette blir veldig virkelig i perioder. Så virkelig at jeg tror det jeg ser der og da. Nå skjønner jeg at dette kanskje har med fortid å gjøre...

Ja, jeg kan overhodet ingenting om slike syner. Jeg har (hatt) PTSD diagnose, men jeg har aldri opplevd det slik du beskrev. Det hoeres forferdelig ut.

Gjest javedia
Skrevet

Ja, jeg kan overhodet ingenting om slike syner. Jeg har (hatt) PTSD diagnose, men jeg har aldri opplevd det slik du beskrev. Det hoeres forferdelig ut.

Det er så ille at jeg spyr noen ganger og jeg tror jeg holder på å ramle helt av. Ikke ser det ut som om medisiner har effekt heller. Ikke hjelper det samme hva jeg prøver å tenke. Jeg vil ikke ha flere slike perioder, da vet jeg ikke hva jeg gjør.

Skrevet

Det er så ille at jeg spyr noen ganger og jeg tror jeg holder på å ramle helt av. Ikke ser det ut som om medisiner har effekt heller. Ikke hjelper det samme hva jeg prøver å tenke. Jeg vil ikke ha flere slike perioder, da vet jeg ikke hva jeg gjør.

Jeg foeler virkelig med deg.

Om det er snakk om PTSD, saa har vel medisiner begrenset effekt paa flashbacks. Jeg antar du har forsoekt alle kognitive teknikker som kan fungere? Selv kan jeg stoppe flashbacks ved aa loese mattestykker, men de har aldri vaert saa alvorlige som dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...