Gå til innhold

Sykmeldt- ekskludert fra julebord

Anbefalte innlegg

Gjest Litt forvirret
Skrevet

Jeg har vært sykmeldt 50 % pga. depresjon og angst.

Jeg meldte meg på julebord ( via mail vi alle fikk) og ble innkalt til sjefen over min sjef som var sint fordi jeg hadde meldt på på da jeg er sykmeldt. Han mente det ga et dårlig signal til de andre- at det bare var og være borte fra jobben, men man kan ha det gøy på julebord. Jeg ble veldig lei meg og begynte å gråte og beklaget meg for at jeg hadde gjort det. Jeg vet at andre som også er sykmeldt, fikk komme på julebord. Men de hadde ikke vært sykemeldt så lenge.

Det kom også fram holdningen han hadde til at jeg var sykemeldt pga. psykisk. Han sa bl.a. at min sjef ( sjefen under han) hadde sagt at jeg oppførte meg som jeg var umyndiggjort på møte med dem og NAV og det kom ingenting ut av møtet..... jeg på min side hadde snakket legen på forhånd og ønsket at han skulle si mest mulig, fordi jeg var redd for å si for mye om meg selv, da jeg har fortalte litt for mye til min sjef før som hun har brukt mot meg, og jeg ønsket å skåne meg selv.

Nå føler jeg at jeg blir presset veldig på mht. til videre oppfølging og når jeg kommer tilbake i jobb av min sjef. Hun spør og graver mye. I tillegg føler jeg ikke at legen gjør nok, da han sier jeg er for frisk for DPS, men det er jeg ikke. Han har bare skrevet diagnosen: angst på henvisningen og ber meg selv skrive et brev, noe jeg synes er veldig vanskelig... klarer ikke å komme igang og vet ikke hva jeg skal skrive.

Jeg skjønner jo at arbeidsgiver også er presset og lurer på hvordan fremgangen er.... men allikevel føler jeg meg ikke godt nok fulgt opp av legen. Han skriver bare forlengelse av sykmeldingen for hver gang, og spør egentlig ikke noe mer.

Hva skal jeg gjøre?

Onsdag1365380628
Skrevet

Det med det julebordet var så merkelig at jeg nesten ikke tror det er sant. Man blir da ikke eksludert fra julebord fordi man er sykemeldt? Det kan da ikke være tilfelle?

Ellers skjønner jeg det slik at du er sykemeldt pga angst, men går ikke i behandling? Forsto jeg det riktig når legen din mener du er for frisk for behandling, men syk nok til å bli sykemeldt?

Skrevet

Det med det julebordet var så merkelig at jeg nesten ikke tror det er sant. Man blir da ikke eksludert fra julebord fordi man er sykemeldt? Det kan da ikke være tilfelle?

Ellers skjønner jeg det slik at du er sykemeldt pga angst, men går ikke i behandling? Forsto jeg det riktig når legen din mener du er for frisk for behandling, men syk nok til å bli sykemeldt?

Jo, det er helt sant. Han kom inn på kontoret mitt etter jeg hadde meldt meg på via mail og ville ha en prat med meg. Han sa da at det ikke passet seg å gå på julebord når man var sykmeldt og ikke kunne jobbe. Det ville gi et dårlig signal til de andre. Med andre ord, føler jeg at han ikke mente jeg hadde noen grunn til å være sykemeldt. Eller at det er null forståelse hvis man er psykisk dårlig.

Ja, legen bare forlenger sykmeldingen hver gang uten å spørre. Det var fosåvidt godt en periode da jeg følte jeg trengte det, og ingen stilte noen krav. Men å har det gått altfor lang tid og jeg trenger hjelp av psykolog.

Gjest javedia
Skrevet

Dette synes jeg er ondskapsfullt gjort imot deg. Sånn har aldri min arbeidsgiver oppført seg ihvertfall. Jeg får enda, 10 år etter at jeg ble syk, invitasjoner til forskjellige ting. Synd jeg så sjelden greier å stille opp. Julebord kan jeg også være med på hvis jeg vil. De vil tydeligvis ha meg tilbake og gir aldri opp selv om jeg har gjort det.

Den sjefen der kan du putte et visst sted...

Gjest luftslott
Skrevet

Snakk med tillitsmann eller fagforeningen din! Det der er skikkelig dårlig oppførsel!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...