Gå til innhold

NHD, økning av Wellbutrin, økt depresjon.

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det er lenge siden jeg har følt meg så deprimert som nå.

Begynte med Wellbutrin for noen mnd siden og trodde jeg fikk super effekt av denne. Virkningen ga seg relativt raskt og har nå økt til 300mg.

Men jeg blir bare værre og værre form. Er dette å forvente ved doseøkning, før virkningen trår til?

Har vært deprimert i snart 10 år, gått i terapi i 7år.

Har hatt perioder hvor jeg har vært grensepsykotisk i følge fastlegen, står på fluanxol som hjelper bra!

Bruker nå 5 mg vival, føler jeg trenger mer, men forsøker desperat å holde forbruket til et minimum.

Er diagnostisert hos psykolog med EUPF som hun mener jeg ikke har lenger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ca 2 av 3 får god effekt av et hvilket som helst AD. Det er dermed ikke sikkert at W er medisinen for deg.

Du skriver også om andre diagnoser. Wellbutrin er dokumentert virksom dersom en har en depresjon etter diagnosekriteriene.

Det hender at en har depressive perioder også i eupf. Her er det ikke dokumentert effekt av Wellbutrin.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ca 2 av 3 får god effekt av et hvilket som helst AD. Det er dermed ikke sikkert at W er medisinen for deg.

Du skriver også om andre diagnoser. Wellbutrin er dokumentert virksom dersom en har en depresjon etter diagnosekriteriene.

Det hender at en har depressive perioder også i eupf. Her er det ikke dokumentert effekt av Wellbutrin.

Jeg har forsøkt cipramil, cipralex og efexor før wellbutrin.

Var en tur på dps for noen år siden og ble diagnostisert med bp2. Begynte med Lamictal, men sluttet fordi psykologen sa jeg ikke hadde bp2.

jeg er litt fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har forsøkt cipramil, cipralex og efexor før wellbutrin.

Var en tur på dps for noen år siden og ble diagnostisert med bp2. Begynte med Lamictal, men sluttet fordi psykologen sa jeg ikke hadde bp2.

jeg er litt fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Du bør få en ny diagnostisk vurdering av en psykiater før en gjør noe annet.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du bør få en ny diagnostisk vurdering av en psykiater før en gjør noe annet.

Takk. Det er det jeg vurderer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...