Gå til innhold

Ulcerøs colitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 18år. Jeg har nå gitt opp legene på Tønsberg sykehus og legene på legekontoret i Byen min. Sommeren 2011 fikk jeg diagnosen "ulcerøs colitt", siden den gang har jeg gått på asacol med betennelsesdempende etter at de fant ut at dette ikke funket satt de meg på remicade. Remicaden hjalp meg i mange måneder imens jeg gikk på skolen og jeg gikk opp kilo som jeg hadde mistet, ca 10kilo. Men før jul fikk jeg bronkitt, hostet mye og ble syk. Plutselig ble sykdommen min værre, og diaré kom tilbake, jeg har nå gått ned til 54kilo og klarer ikke dra på skolen pga at jeg må mye på do, og når jeg er på do så er det enten diaré eller bare vann.. 3januar fikk jeg remicade på nytt, for de ville se om jeg kunne bli bedre igjen, men diaré'en er der enda og jeg sover veldig mye. Jeg kan ikke være ute med venner, for jeg må ha toalett lett tilgjengelig hele tiden.. Dette er utrolig slitsomt, og jeg har vært borte fra skolen nå i to uker, starter på tredje uken nå. Men ny remicade skal jeg til Tønsberg å få 2februar. Jeg vil bli frisk, kunne leve som en ungdom og ha det gøy. Remicaden har funket, men nå virker det som at den ikke funker mer.. Kan noen hjelpe meg??

Skrevet

Prøv Imurel (150 mg) kombinert med en lav dose Prednisolon (5 mg) og Entocort (9 mg).

Alt skal tas om morgenen med mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...