Gå til innhold

NHD-Bivirkning av Lamictal?

Anbefalte innlegg

Gjest forhånsvisning
Skrevet

Jeg har hver natt mareritt... Er-kan det være bivirkning av Lamictal 250 mg?? Bruker også Cisordinol 40 mg, har brukt de i mange år og har aldri hatt mareritt av dem.

Det er så ubehaelig å ha fæle drømmer hver natt..

Er diagnosert med bipolar lidelse.

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Dette svaret son forhåpentligvis kommer fra nhd er jeg spent på!

Gjest javedia
Skrevet

På mange av de medisinene jeg har prøvd mot psyken i løpet av årene, har jeg fått mareritt i startfasen på veldig mange. Dette pleier hos meg å gi seg etterhvert som jeg tar tålmodigheten til hjelp.

Gjest forhåndsvisning
Skrevet

På mange av de medisinene jeg har prøvd mot psyken i løpet av årene, har jeg fått mareritt i startfasen på veldig mange. Dette pleier hos meg å gi seg etterhvert som jeg tar tålmodigheten til hjelp.

Nå er det en god stund jeg begynte på denne medisinen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Felleskatalogen nevner ikke mareritt som en kjent bivirkning. Ingen av mine pasienter har nevnt det.

Tross dette kan det være en bivirkning hos deg. Sammenfall i tid kan jo tyde på årsakssammenheng.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå er det en god stund jeg begynte på denne medisinen.

Da tror jeg ikke det skyldes Lamictal. Du har kanskje hatt noen tanker eller opplevelser den siste tiden?

De gangene jeg har mareritt, ser jeg ingen sammenheng med noe. De bare kommer - som været.

Skrevet

Jeg trapper opp Lamictal, og har stor drømmeaktivitet med mareritt som føles mer "virkelige" enn vanlige drømmer Natten etter at jeg øket fra 50 til 75 mg våknet jeg med hallusinasjoner! Det var så skremmende at jeg vurderte å kutte ut medisinen.

Nå er jeg oppe i 150 mg, og marerittene har blitt færre. Men jeg drømmer fremdeles mye og mer "virkelig" enn før.

Mine mareritt har avtatt, og jeg har slått meg til ro med at søvnen min vil bli normal etterhvert.

Jeg synes det er merkelig at NHD ikke har hørt om denne bivirkningen. Søk "Lamictal mareritt" på Google, så ser du at du får mange treff..http://www.google.no/search?rlz=1C1RNNN_enNO391&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=lamictal+mareritt#pq=%2Blamictal+%2Bmareritt&hl=no&cp=1&gs_id=17&xhr=t&q=lamictal+mareritt&pf=p&sclient=psy-ab&rlz=1C1RNNN_enNO391&source=hp&pbx=1&oq=lamictal+mareritt&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=e8aa2d26a0a6e90a&biw=1280&bih=679

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...