Gå til innhold

Erfaringsoverføring, medisiner og asperger

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det har etterhvert blitt flere med asperger på dette forum. Noen er svært engasjerte i å dele sine erfaringer.

Vær imidlertid oppmerksom på at effekten av/erfaringen med medisiner ikke kan generaliseres mellom personer med og uten asperger.

På den annen side er disse erfaringene sikkert nyttige for andre personer med aspergers syndrom.

Skrevet

Det kan jeg godt forstå at du sier. Jeg har Asperger, og kjenner ingenting av en døgndose på 30 mg Ritalin. Hvor mye må jeg opp i, tror du, eller må jeg bytte? Alt jeg kjenner er rar smak i munnen ("følelse av å være medisinert", som da jeg brukte Efexor). Synes også jeg har mer øresus enn før. Like slapp og distre, men i tillegg motløs nå.

Skrevet

Hei!

Ja jeg selv er stadig mer sikker på at jeg blir urolig av visse medisiner?

Det er merkelig, de gjør meg våkne, men urolig, og selvfølgelig fikk jeg ikke tid å spørre om dette i dag, for vi snakket om så mye annet og jeg vet ikke noen annen måte en på slutten å si:

"kan jeg avsluttningsvis stiller et spørsmål til" til det pleier min psykiater svare, " spør i vei" eller, " sett i gang".

Jeg finner ikke ut hvordan gjøre overgangene mellom temaer naturlige, jeg må likosm alltid si sånn, "neste spørsmål" osv..

hører ikke andre mennesker si sånt, det kan være et symtpom på asperger syndrom, som jeg jo har, dessverre.

Men ang medisiner så kankjse Bella Dotte har beroligende virkning, men jeg blir mer hyper inni meg og i munnen kunne bella Dotte selv høre dette en dag da jeg hadde tatt medisin.

Det er artig men ikke hyggelig med uroen.

Takk for oppklaringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...