Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Skrevet 19. januar 2012 Har nok drept min x kone 10 ganger de første 10 årene vi var skilt.Alt inni mitt hode. Hei! Så flott, da har vi noe felles, men jeg gjør ikke slikt mot andre enn de som gjør meg rasende tvers igjennom, de som mishandler barn. Siden jeg fant adressen til en barnemishandler, kan litt om våpen og var veldig åpen om hva jeg ville gjøre med vedkommende, ble min mann bekymret da han fant lappen med personalia og adresse, min psykiater ble ikke bekymret, men presiserte noen ting for meg, som jeg selv hadde tenkt på og var enig i, feks det med at, " ikke gå i fengsel", "ansvar som mor" osv... Fint at andre vet og gjør meg trygg når blir så sint, og finner ut av det utroligste, jeg treffer godt på blink, men et menneske er jo ikke et blink, det har øyne som ser, og munn som sier ord og da blir det noe annet, tror jeg. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Skrevet 19. januar 2012 Jeg har også bedrevet en del vold i tankene:-) Så det er flere av oss. For min del skremmer det meg ikke å tenke det. Hei! da er vi av samme kaliber 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Skrevet 19. januar 2012 Har skutt på ordentlig jeg. Ikke på mennesker da, men på lerduer. Traff ikke en eneste en. Skalv som et aspeløv. Ellers dør mennesker av seg selv i mine fantasier. Drukningsulykke, sykdom, trikkeulykke, slått ned på byen etc. Føler meg som et dårlig menneske. Hei! Jeg skyter også, men jeg treffer, jeg er faktisk talentfull Derfor kanskje ikke rart at kriminelle dør i mine drømmer. Har ikke våpen for mannen min syns ikke bra, blir sint når jeg lader "lekevåpen" som luftpistoler og hagler ment for blink. Jeg sa en gang til han, hvor mange ganger skulle jeg ikke ladet denne pistolen og skutt magasinet tomt før kunne påført noen mer enn oevrfladiske skader, det er morsomt, spennende, genialt og passe farlig. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Skrevet 19. januar 2012 Ok. Men da bør jo alt være i skjønneste orden:) Jeg forstod det som du faktisk gjorde de tingene. Å gjøre onde ting i fantasien er både vanlig og ufarlig vil jeg tro, men når man tar dem ut i livet blir det noe helt annet. Hei! fint. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Skrevet 19. januar 2012 Jeg synes ikke du har noe å beklage i denne tråden :-) Du løfter frem et svært viktig poeng; det er ikke farlig å _tenke_ aggressive tanker, det kan tvert i mot være sundt. Handling og tanker er to helt forskjellige ting, og jeg synes det fremgår krystallklart av ditt innlegg i denne tråden at du snakker om å tenke. Hei! Du gjør meg glad, takk 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Skrevet 19. januar 2012 Hvis man ikke greier å bære nag til eller plassere skylden for ting man har opplevd i fortiden og som har skapt vansker for en i dag hos den/de som har gjort det - kanskje det kan hjelpe om man begynner å tenke på å skyte disse i tankene? Hei! Ja min psykiater mente dvs sa at jeg ikke hadde angst, depresjoner, lavt selvbilde fordi jeg tar ut ting ved å bli sint mot de jeg har grunn til å være sint på. Hun kom med lange gode setninger og forklaringer, men klarer ikke huske å gjengi alt tydelig, Men avfeide at var oppsiktsvekkende, uvanlig ofg feil løftet mer frem at "derfor sliter du feks ikke med angst" hun ssnakket om sunnhet og kanaler ut, og bli ferdig og bli sint, men ikke undertrykke og ikke innrømme, sinne er bra sier min psykiater. Hun har faktisk fått meg til å elske meg selv og ikke føle usikker på om er slike ting greit å tenke og føle på 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Skrevet 19. januar 2012 Du har litt liten delay. Hei! Skjønte ikke nå hva du mente? Er jeg forsinket? 0 Siter
frosken Skrevet 19. januar 2012 Skrevet 19. januar 2012 Hvis man ikke greier å bære nag til eller plassere skylden for ting man har opplevd i fortiden og som har skapt vansker for en i dag hos den/de som har gjort det - kanskje det kan hjelpe om man begynner å tenke på å skyte disse i tankene? ''Hvis man ikke greier å bære nag til eller plassere skylden for ting man har opplevd i fortiden og som har skapt vansker for en i dag hos den/de som har gjort det - kanskje det kan hjelpe om man begynner å tenke på å skyte disse i tankene?'' Ut i fra måten du skriver om dette på, så virker det ikke som om du har vansker med å plassere skylden på disse 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 19. januar 2012 Skrevet 19. januar 2012 Hei! Skjønte ikke nå hva du mente? Er jeg forsinket? Nei. Du vet hva delay betyr på engelsk. Når jeg sier at du har liten delay så mener jeg at du ikke tenker helt igjennom hva du skal skrive før du skriver det. Jeg kunne brukt ordet pause. Hos psykologen min snakker vi mye om å bruke delay, sette på pause-knappen før man gjør eller sier noe. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Skrevet 19. januar 2012 Nei. Du vet hva delay betyr på engelsk. Når jeg sier at du har liten delay så mener jeg at du ikke tenker helt igjennom hva du skal skrive før du skriver det. Jeg kunne brukt ordet pause. Hos psykologen min snakker vi mye om å bruke delay, sette på pause-knappen før man gjør eller sier noe. Hei! Ja akkurat, takk. Jeg tenker ganske mye før jeg sier noe, dessverre likevel blir det feil det irriterer meg, jeg irriterere meg dermed på meg selv. Det føles som det er helt komplett umulig å vite hva andre tenker. 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 19. januar 2012 Skrevet 19. januar 2012 Hei! Ja akkurat, takk. Jeg tenker ganske mye før jeg sier noe, dessverre likevel blir det feil det irriterer meg, jeg irriterere meg dermed på meg selv. Det føles som det er helt komplett umulig å vite hva andre tenker. Er det ikke slik det er med asberger da? 0 Siter
tonie Skrevet 19. januar 2012 Skrevet 19. januar 2012 Hei! fint. Men var det egentlig noen i det hele tatt som mente at det ikke var normalt å tenke onde tanker av og til? Det fikk ikke jeg med meg i alle fall, og nå finner jeg ikke igjen den tråden. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 19. januar 2012 Skrevet 19. januar 2012 Ok. Men da bør jo alt være i skjønneste orden:) Jeg forstod det som du faktisk gjorde de tingene. Å gjøre onde ting i fantasien er både vanlig og ufarlig vil jeg tro, men når man tar dem ut i livet blir det noe helt annet. Hun har jo nesten gjort stygge ting på nett. Som da hun oppfordret sønnn sin til å henge ut på FB en gutt som hadde plaget ham. Heldigvis hadde sønnen mer vett, og nektet. 0 Siter
FGT Skrevet 19. januar 2012 Skrevet 19. januar 2012 Hei! Jeg skyter også, men jeg treffer, jeg er faktisk talentfull Derfor kanskje ikke rart at kriminelle dør i mine drømmer. Har ikke våpen for mannen min syns ikke bra, blir sint når jeg lader "lekevåpen" som luftpistoler og hagler ment for blink. Jeg sa en gang til han, hvor mange ganger skulle jeg ikke ladet denne pistolen og skutt magasinet tomt før kunne påført noen mer enn oevrfladiske skader, det er morsomt, spennende, genialt og passe farlig. Lek kan være en forbredelse til voksenliv, heter det. Og det du stadig tenker på, eller stadig dveler på, former deg også på en måte. Så hvis du stadig drømmer om å skyte noen, så kan det bety må du har en del konflikter eller frustasjoner inni deg, kan det stemme med deg tro ? 0 Siter
tonie Skrevet 19. januar 2012 Skrevet 19. januar 2012 Hun har jo nesten gjort stygge ting på nett. Som da hun oppfordret sønnn sin til å henge ut på FB en gutt som hadde plaget ham. Heldigvis hadde sønnen mer vett, og nektet. Ja, jeg husker det. Det var det pluss det at jeg mente å huske at hun har snakket om at hun hacker folk som gjorde meg en smule skeptisk. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Skrevet 20. januar 2012 Lek kan være en forbredelse til voksenliv, heter det. Og det du stadig tenker på, eller stadig dveler på, former deg også på en måte. Så hvis du stadig drømmer om å skyte noen, så kan det bety må du har en del konflikter eller frustasjoner inni deg, kan det stemme med deg tro ? Hei! Ja sikkert har jeg hatt det. Jeg er overrasket over at jeg ikke hater så mye visse mennesker lenger og spurte min psykiater hvor hatet og skytingen er blitt av. Hun mente at det at man er tydelig på sitt sinne, og har denne sinnakanalen ut gjør feks at jeg ikke utvikler selvdestruktiv atferd, depresjon eller angst, da er det jo godt for noe Jeg retter nok mere sinne ut mot de det gjelder, noe som er fornuftig, mens andre undertrykker sitt sinne og blir deprimerte forklarte min psykiater meg. Men fint å bli trygget på at det er høyst vanlig ig helt i orden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.