Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før medisin er opptimal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har post-traumatisk stresslidelse, og har vært til behandling på Modum bad. Jeg fikk diagnosen der, og skulle videre behandlet når jeg kom hjem, men jeg jobbet så mye med meg selv med de nøkler jeg fikk på modum bad, og med anti depresiv medisin så fungerte jeg veldig godt.. Jeg fungerte så godt at jeg tenkte jeg ikke trengte mer medisiner.. Jeg trappet ned, og i løpet av 2 mnd var jeg helt fri.. Det tok meg 6 uker så var jeg rett ned i kjellern igjen.. Helt ufattelig at bare medisinen virker så mye.. Jeg føler jo selv jeg har jobbet så mye med meg selv, og trudde virkelig at dette skulle gå bra.

Jeg måtte bare innse at jeg ikke kunne leve uten den type medisin, og jeg må nok ha mer behandling.. Jeg begynte rett på 40 mg som jeg har gått på lenge. Det er nå gått 6 uker siden jeg begynte og jeg føler meg bedre, men langt fra på topp.. Jeg klarer dagen sånn akkurat, men jeg lengter etter den dagen alt blir myyyye lettere... Spørsmålet blir da: Hvor lang tid tar det før medisin er full opptimal?

Skrevet

Tror det er lettere å svare på hvis du skriver hva medisinen heter, som du tar 40 mg av.

Skrevet

Tror det er lettere å svare på hvis du skriver hva medisinen heter, som du tar 40 mg av.

Den heter citalopram Teva

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kanskje vil det ta opp til 3 mnd. Kanskje trenger du et påfyll av noe av det du fikk på Modum for at du skal komme helt opp.

Det er en tung erkjennelse, men vi mennesker synes å måtte gjøre de aller fleste feil selv for å lære. Evnen til å bruke andres lærdom er meget begrenset.

Skrevet

Kanskje vil det ta opp til 3 mnd. Kanskje trenger du et påfyll av noe av det du fikk på Modum for at du skal komme helt opp.

Det er en tung erkjennelse, men vi mennesker synes å måtte gjøre de aller fleste feil selv for å lære. Evnen til å bruke andres lærdom er meget begrenset.

Takk for svar NHD :) Da satser jeg på det at jeg vil bli mer stabilisert etter 3 mnd. Jeg føler selv jeg har stor selvinnsikt, og jobber mye med meg selv.. Trener mye som en del av behandlingen, går masse turer, prøver ut andre metoder som hjelper.. Så jeg vil opp, og frem.. Jeg nekter å være offer.. men jeg godtar at jeg må bruke medisiner som andre som feks sliter med hjertet må bruke hjertemedisin..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...