Gå til innhold

Sterilisering gjennomført!


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Ja, da fikk jeg tatt operasjonen! Måtte jo utsette den fordi jeg ble syk nyttårshelga, men i dag var jeg frisk som en fisk.

Veldig OK opplevelse, utrolig hyggelige folk alle sammen - helt fra hun i ekspedisjonen, til sykepleiere, leger, anestesifolk osv.

Er litt øm i magen og helt oppe ved kragebeina (pga denne gassen som stiger opp). Var på sykehuset 7.30, ble operert 8.50, og dro derfra klokka 14. Nå skal jeg ta det med ro i dag og i morgen, regner med å gå på jobb på torsdag.

Godt å ha det unnagjort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    9

  • jubalong70

    6

  • Ferskenblomst

    4

  • Katt-ja

    3

Du vil nok ikke angre! :o)))

Nei, jeg vet det er rett løsning for oss. Kjente at jeg var i litt merkelig humør i går kveld, litt vemodig kanskje - det er jo et endelig valg. Har ingen planer om flere barn.

Jentene ble nok litt lei seg da de forstod at det nå helt sikkert ikke blir noen småsøsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nei, jeg vet det er rett løsning for oss. Kjente at jeg var i litt merkelig humør i går kveld, litt vemodig kanskje - det er jo et endelig valg. Har ingen planer om flere barn.

Jentene ble nok litt lei seg da de forstod at det nå helt sikkert ikke blir noen småsøsken.

''Jentene ble nok litt lei seg da de forstod at det nå helt sikkert ikke blir noen småsøsken.''

Forklarte du dem at du var lei av kondom? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jentene ble nok litt lei seg da de forstod at det nå helt sikkert ikke blir noen småsøsken.''

Forklarte du dem at du var lei av kondom? :P

Øh - nei... gikk ikke så detaljert til verks. Selv om tiåringen har om pubertet, hvordan et barn blir til osv akkurat nå (med en liten faktaboks om prevensjon) - så utelot jeg behendig den detaljen ;-)

Hun spurte om hun fikk lov til å fortelle jentene i klassen at jeg hadde denne operasjonen i dag, og det fikk hun - så jeg regner med at det er kringkastet vidt omkring nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh - nei... gikk ikke så detaljert til verks. Selv om tiåringen har om pubertet, hvordan et barn blir til osv akkurat nå (med en liten faktaboks om prevensjon) - så utelot jeg behendig den detaljen ;-)

Hun spurte om hun fikk lov til å fortelle jentene i klassen at jeg hadde denne operasjonen i dag, og det fikk hun - så jeg regner med at det er kringkastet vidt omkring nå :-D

''Hun spurte om hun fikk lov til å fortelle jentene i klassen at jeg hadde denne operasjonen i dag, og det fikk hun - så jeg regner med at det er kringkastet vidt omkring nå :-D''

:-D :-D :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

Ja - gleder meg til å slippe kondom! Har brukt det i to år nå.

Nyt det:-) Husker godt hvor herlig det var å slippe seg løs når vi endelig var sikre på at gubbens sterilisering var effektiv, snakk om å pule med god samvittighet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

Tenkte jeg også, da jeg gjorde det for noen år siden. Legen min var veldig i mot det, men som jeg sa, jeg har fire barn og skal definitivt ikke ha flere. Det var deilig å få det gjort. Og så deilig å slippe å tenke på piller og annet styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg også, da jeg gjorde det for noen år siden. Legen min var veldig i mot det, men som jeg sa, jeg har fire barn og skal definitivt ikke ha flere. Det var deilig å få det gjort. Og så deilig å slippe å tenke på piller og annet styr.

Fastlegen min var også litt i mot det, eller hun sa at det var ganske uvanlig.

Synes det er rart at det er så lang ventetid på en slik operasjon. Ble henvist for ett år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gryntgrynt

Fastlegen min var også litt i mot det, eller hun sa at det var ganske uvanlig.

Synes det er rart at det er så lang ventetid på en slik operasjon. Ble henvist for ett år siden!

''Synes det er rart at det er så lang ventetid på en slik operasjon. Ble henvist for ett år siden!''

Grusomt! Til info går det kvinner med sine bryst fjernet som må vente i åresvis på å få de rekonstruert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Synes det er rart at det er så lang ventetid på en slik operasjon. Ble henvist for ett år siden!''

Grusomt! Til info går det kvinner med sine bryst fjernet som må vente i åresvis på å få de rekonstruert.

Jeg er fullt klar over det. Dert er mange viktige operasjoner som også har venteliste.

At det er noe venteliste på sterilisering, er jo helt greit, men jeg synes det er lenge med et helt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt det:-) Husker godt hvor herlig det var å slippe seg løs når vi endelig var sikre på at gubbens sterilisering var effektiv, snakk om å pule med god samvittighet:-)

He - he :-)

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt klar over det. Dert er mange viktige operasjoner som også har venteliste.

At det er noe venteliste på sterilisering, er jo helt greit, men jeg synes det er lenge med et helt år.

''At det er noe venteliste på sterilisering, er jo helt greit, men jeg synes det er lenge med et helt år.''

ETT år? Da jeg søkte om sterilisering i 2001 var det her på St, Olavs (da RiT) 3 ÅRS ventetid på sterilisering... Heldigvis for meg hadde de et raid hvor de tok unna en del på ventelistene så jeg slapp unna med å vente i halvannet år omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

''At det er noe venteliste på sterilisering, er jo helt greit, men jeg synes det er lenge med et helt år.''

ETT år? Da jeg søkte om sterilisering i 2001 var det her på St, Olavs (da RiT) 3 ÅRS ventetid på sterilisering... Heldigvis for meg hadde de et raid hvor de tok unna en del på ventelistene så jeg slapp unna med å vente i halvannet år omtrent.

Samme for meg. Tre års ventetid. Men ble oppringt etter ett drøyt år om jeg kunne ta det neste uke da de hadde fått en avbestilling. Selvfølgelig sa jeg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme for meg. Tre års ventetid. Men ble oppringt etter ett drøyt år om jeg kunne ta det neste uke da de hadde fått en avbestilling. Selvfølgelig sa jeg ja.

''Samme for meg. Tre års ventetid. Men ble oppringt etter ett drøyt år om jeg kunne ta det neste uke da de hadde fått en avbestilling. Selvfølgelig sa jeg ja.''

Opplevde det samme da jeg skulle ha et annen underlivsinngrep også. På St. Olavs hadde de ikke kapasitet, men de leide _plass_ på et sykehus i nabokommunen og så kom gynekologen fra St. Olavs ut dit og opererte en håndfull kvinner for å ta unna ventelistene! Da ble jeg oppringt noen dager før og spurt om jeg hadde anledning - noe jeg selvfølgelig hadde. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme for meg. Tre års ventetid. Men ble oppringt etter ett drøyt år om jeg kunne ta det neste uke da de hadde fått en avbestilling. Selvfølgelig sa jeg ja.

Jeg fikk beskjed i fjor i januar/februar om at det var inntil 12 mnd ventetid.

Fikk innkalling i slutten av november - men den måtte jeg takke nei til pga jobben - så faktisk var det jo "bare" 10 mnd venting :-)

Så fikk jeg 3. januar og skulle ha den, men ble syk. Og så fikk jeg time i dag :-)

Hadde et par timer med ordentlig vondt i magen i ettermiddag. Tok ibux og paracet - det hjalp. Har stort sett sittet/ligget i sofaen. KJente det i magen igjen da jeg var oppe og gikk litt i stad :-( glad jeg skal være hjemme fra jobb i morgen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...