Gå til innhold

Sterilisering gjennomført!


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Jeg snakket med legen som opererte meg nå, og hun mente at det ikke var grunnlag for forlenging av sykemeldingen :-(

TULL!!! Det vet ikke hun noe om i det hele tatt! Det er du som har kroppen, og vet hvordan du føler deg!

Da ringer du fastlegen, om du fremdeles kjenner at kroppen din ikke er klar for jobben!

*SINT!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    9

  • jubalong70

    6

  • Ferskenblomst

    4

  • Katt-ja

    3

TULL!!! Det vet ikke hun noe om i det hele tatt! Det er du som har kroppen, og vet hvordan du føler deg!

Da ringer du fastlegen, om du fremdeles kjenner at kroppen din ikke er klar for jobben!

*SINT!*

Oi - ble du SÅ sint? :-P

Jeg ble temmelig oppgitt i går - det ble mannen min også - han så jo hvor vondt jeg hadde det hver gang jeg reiste meg opp, bøyde meg osv.

Nå er jeg riktignok gnaske mye bedre i dag - men jeg har blit hjemme.

Synes du jeg skal ringe fastlegen altså? Tenkte nå å bare ta egenmelding for i dag - så går jeg på jobb i morgen.

Nå skal jeg ta min første dusj etter operasjonen - og bytte bandasje :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er ikke lov

Oi - ble du SÅ sint? :-P

Jeg ble temmelig oppgitt i går - det ble mannen min også - han så jo hvor vondt jeg hadde det hver gang jeg reiste meg opp, bøyde meg osv.

Nå er jeg riktignok gnaske mye bedre i dag - men jeg har blit hjemme.

Synes du jeg skal ringe fastlegen altså? Tenkte nå å bare ta egenmelding for i dag - så går jeg på jobb i morgen.

Nå skal jeg ta min første dusj etter operasjonen - og bytte bandasje :-)

Jeg tror ikke du har lov til å ta egenmeldingsdag rett etter sykemelding.

Så du bør ringe fastlegen din og be om sykemelding for i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har lov til å ta egenmeldingsdag rett etter sykemelding.

Så du bør ringe fastlegen din og be om sykemelding for i dag!

Å?

Jeg mener at legen som opererte meg sa at jeg kunne det.

Men da skal jeg jammen ringe fastlegen og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har lov til å ta egenmeldingsdag rett etter sykemelding.

Så du bør ringe fastlegen din og be om sykemelding for i dag!

Du hadde rett. Jeg måtte få sykemelding fra fastlegen for i dag.

Ringte dit, legesekretæren undersøkte, og ringte meg opp igjen. Jeg kan hente den på vei til jobb i morgen.

Takk skal du ha!

Litt merkelig byråkrati, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er ikke lov

Du hadde rett. Jeg måtte få sykemelding fra fastlegen for i dag.

Ringte dit, legesekretæren undersøkte, og ringte meg opp igjen. Jeg kan hente den på vei til jobb i morgen.

Takk skal du ha!

Litt merkelig byråkrati, men....

Ja, det kan slå litt merkelig ut..

Poenget er vel nettopp at hvis du ikke er frisk nok til å gå tilbake til jobb når sykemeldingen løper ut, så skal du (som du gjorde) ta kontakt med legen som mykemeldte deg, og si at du ikke er helt frisk ennå.

På den måten får legen fulgt opp pasienten og evt fortsatt behandlingen, slik at du ikke går hjemme med symptomer på noe som burde følges opp.

Når sykehuslegen ikke hørte på det du sa, så fungerer jo ikke systemet. Du trengte jo bare en dag eller to ekstra rekreasjonstid.

Da er det bra du har fastlegen, ihvertfall :-)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest er ikkelov

Ja, det kan slå litt merkelig ut..

Poenget er vel nettopp at hvis du ikke er frisk nok til å gå tilbake til jobb når sykemeldingen løper ut, så skal du (som du gjorde) ta kontakt med legen som mykemeldte deg, og si at du ikke er helt frisk ennå.

På den måten får legen fulgt opp pasienten og evt fortsatt behandlingen, slik at du ikke går hjemme med symptomer på noe som burde følges opp.

Når sykehuslegen ikke hørte på det du sa, så fungerer jo ikke systemet. Du trengte jo bare en dag eller to ekstra rekreasjonstid.

Da er det bra du har fastlegen, ihvertfall :-)

God bedring!

mykemeldte deg :-D

= sykemeldte deg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan slå litt merkelig ut..

Poenget er vel nettopp at hvis du ikke er frisk nok til å gå tilbake til jobb når sykemeldingen løper ut, så skal du (som du gjorde) ta kontakt med legen som mykemeldte deg, og si at du ikke er helt frisk ennå.

På den måten får legen fulgt opp pasienten og evt fortsatt behandlingen, slik at du ikke går hjemme med symptomer på noe som burde følges opp.

Når sykehuslegen ikke hørte på det du sa, så fungerer jo ikke systemet. Du trengte jo bare en dag eller to ekstra rekreasjonstid.

Da er det bra du har fastlegen, ihvertfall :-)

God bedring!

Ja, jeg forstår jo poenget - og vanligvis så er jo det sikkert det beste for pasienten.

Synes det var veldig rart at hun ikke ville gi meg tre dager, når jeg leser på nettet at noen kan jobbe dagen etter, mens andre må har 3-14 dagers sykemelding, avhengig av hvordan det gror og hva slags jobb en har, altså er det veldig individuelt.

Synes forresten mykemelding var et godt ord. Jeg har hatt en myk dag her hjemme, der jeg har sittet mykt i sofaen og gått litt mykt omkring inne her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert på en tirsdag, og var borte hele uka, med helga i mellom. Jeg fikk automatisk sykemelding for de fire dagene. Kjente jeg måtte ta det litt rolig de første dagene i neste uke også, men da studerte jeg og kunne legg opp løpet litt selv. Helgejobben min, butikk med en del lemping av tunge kasser o.l, var jeg borte i 14 dager. Såret i magen strammet og gjorde vondt, men like ille hadde jeg spesielt i en to tre dager pga av den gassen som skulle ut. Det var virkelig ubehagelig.

Husker du om du blødde i dagene etter operasjonen? De sa at jeg kom til å blø litt fordi de hadde satt klype på livmorhalsen for at gassen ikke skulle sive ut.

Og jeg blødde litt like etter operasjonen. SÅ var det ingenting i går. Men i dag har jeg faktisk hatt en del blod - nesten som en liten mens. Noe mørkt blod, men også noe friskt. Er det riktig tro? Det burde jo ikke være friskt blod nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - ble du SÅ sint? :-P

Jeg ble temmelig oppgitt i går - det ble mannen min også - han så jo hvor vondt jeg hadde det hver gang jeg reiste meg opp, bøyde meg osv.

Nå er jeg riktignok gnaske mye bedre i dag - men jeg har blit hjemme.

Synes du jeg skal ringe fastlegen altså? Tenkte nå å bare ta egenmelding for i dag - så går jeg på jobb i morgen.

Nå skal jeg ta min første dusj etter operasjonen - og bytte bandasje :-)

Ja, jeg ble SÅ sint! :) Jeg synes det er grusomt arrogant av sykehuslegen å uttale seg om hvordan du har det. Typisk eksempel på lege som stoler mer på bøkene enn de faktiske pasientene. Slike leger liker jeg ikke!

Jeg synes det er dumt å bruke egenmelding (som du kan få bruk for senere) for noe du absolutt bør får sykemelding for.

Jeg hadde absolutt ringt fastlegen, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

''Og - hvis jeg mener jeg bør være hjemme, ringer jeg sykehuset og ber om en dag til, eller tar jeg den ekstradagen på egenmelding da?''

Ring sykehuset og be dem forlenge sykemeldingen ut uka pga smerter, synes ikke du skal bruke egenmeldingsdager på det. :o)

''synes ikke du skal bruke egenmeldingsdager på det. :o)''

Her fungerer det slik at egenmeldingsdagene er til for å brukes, og sykemelding får man først når man har brukt dem opp. Jeg hadde sterke blødninger å blodprosenten var knapt på 50, men jeg fikk beskjed om å bruke egenmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''synes ikke du skal bruke egenmeldingsdager på det. :o)''

Her fungerer det slik at egenmeldingsdagene er til for å brukes, og sykemelding får man først når man har brukt dem opp. Jeg hadde sterke blødninger å blodprosenten var knapt på 50, men jeg fikk beskjed om å bruke egenmelding.

''Her fungerer det slik at egenmeldingsdagene er til for å brukes, og sykemelding får man først når man har brukt dem opp. Jeg hadde sterke blødninger å blodprosenten var knapt på 50, men jeg fikk beskjed om å bruke egenmelding.''

Litt av poenget med IA-bedrifter med 24 egenmeldingsdager pr år (max. 8 istrekk) er vel å avlaste legene litt når det kommer til kortere sykemeldinger for ikke så alvorlige ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med en tilværelse som steril!

Takk! Det er en deilig følelse av å ha gjort noe jeg ikke kan angre på. Er 100% sikker på at dette var riktig valg for oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble SÅ sint! :) Jeg synes det er grusomt arrogant av sykehuslegen å uttale seg om hvordan du har det. Typisk eksempel på lege som stoler mer på bøkene enn de faktiske pasientene. Slike leger liker jeg ikke!

Jeg synes det er dumt å bruke egenmelding (som du kan få bruk for senere) for noe du absolutt bør får sykemelding for.

Jeg hadde absolutt ringt fastlegen, ja :)

Jeg fikk sykemelding fra fastlegen.

Er på jobb nå - det går greit, men det er fremdeles vondt hvis jeg snur meg brått, eller strammer magen - f.eks. var det glatt da jeg kjørte i dag, og da kjente jeg det i en sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''synes ikke du skal bruke egenmeldingsdager på det. :o)''

Her fungerer det slik at egenmeldingsdagene er til for å brukes, og sykemelding får man først når man har brukt dem opp. Jeg hadde sterke blødninger å blodprosenten var knapt på 50, men jeg fikk beskjed om å bruke egenmelding.

Jeg tror at her brukes egenmeldingsdager til typisk feber eller omgangssyke, som en ikke går til legen for. Dersom en er syk pga mer alvorlig sykdom eller operativt inngrep, brukes sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Her fungerer det slik at egenmeldingsdagene er til for å brukes, og sykemelding får man først når man har brukt dem opp. Jeg hadde sterke blødninger å blodprosenten var knapt på 50, men jeg fikk beskjed om å bruke egenmelding.''

Litt av poenget med IA-bedrifter med 24 egenmeldingsdager pr år (max. 8 istrekk) er vel å avlaste legene litt når det kommer til kortere sykemeldinger for ikke så alvorlige ting?

''Litt av poenget med IA-bedrifter med 24 egenmeldingsdager pr år (max. 8 istrekk) er vel å avlaste legene litt når det kommer til kortere sykemeldinger for ikke så alvorlige ting?''

Ja, det er en lur sak for alle. Både mindre styr med færre legebesøk + lettere å "ta seg råd til" en sykedag som man ellers kanskje ville karret seg på jobb til (og både smittet andre og vært ineffektiv). Jeg liker systemet - men har vel knapt benyttet det ennå - jeg er sjelden (smitte)syk. Bank i bordet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Litt av poenget med IA-bedrifter med 24 egenmeldingsdager pr år (max. 8 istrekk) er vel å avlaste legene litt når det kommer til kortere sykemeldinger for ikke så alvorlige ting?''

Ja, det er en lur sak for alle. Både mindre styr med færre legebesøk + lettere å "ta seg råd til" en sykedag som man ellers kanskje ville karret seg på jobb til (og både smittet andre og vært ineffektiv). Jeg liker systemet - men har vel knapt benyttet det ennå - jeg er sjelden (smitte)syk. Bank i bordet ;-)

''Jeg liker systemet - men har vel knapt benyttet det ennå - jeg er sjelden (smitte)syk. Bank i bordet ;-)''

Jeg har, utover vanlige 1-2 dagers egenmeldinger, brukt det over flere dager enn det en gang og det var før jul nå, da jeg sannsynligvis hadde lungebetennelse. :o) Greit å kunne ta 4 dager hjemme uten å måtte styre med legetime for sykemelding også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg liker systemet - men har vel knapt benyttet det ennå - jeg er sjelden (smitte)syk. Bank i bordet ;-)''

Jeg har, utover vanlige 1-2 dagers egenmeldinger, brukt det over flere dager enn det en gang og det var før jul nå, da jeg sannsynligvis hadde lungebetennelse. :o) Greit å kunne ta 4 dager hjemme uten å måtte styre med legetime for sykemelding også.

Ja, det er jo tåpelig å måtte dra på legekontoret for å få sykemelding ved f.eks. influensa - man vet den går over - og den tar jo sannsynligvis mer enn 3 dager.. (ellers er det jo ikke influensa, skulle man tro). Flott system - og det påstås jo at det ikke utnyttes å såpass grad at det ikke lønner seg i forhold til det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo tåpelig å måtte dra på legekontoret for å få sykemelding ved f.eks. influensa - man vet den går over - og den tar jo sannsynligvis mer enn 3 dager.. (ellers er det jo ikke influensa, skulle man tro). Flott system - og det påstås jo at det ikke utnyttes å såpass grad at det ikke lønner seg i forhold til det gamle.

''Flott system - og det påstås jo at det ikke utnyttes å såpass grad at det ikke lønner seg i forhold til det gamle.''

Det mener jeg å ha hørt også. :o) Og det vil alltid være noen som utnytter systemet uansett hvordan systemet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...