Gå til innhold

Ungdom,bolig og "skråplanet"

Anbefalte innlegg

Gjest gdfgdgd
Skrevet

Tror jeg forstår hva du mener. En tidligere kompis er alkoholiker. Det samme var foreldrene. Han var i behandling. De/behandlerne sa det (også?)var gener med inne i bildet.

Som oftest vokser jo ungene opp med sine genetiske foreldre og sånn sett er det ikke alltid lett å si om problemene i hovedsak henger sammen med arv eller miljø. MEN man har jo gjort studier på tvillinger som tilsier at genetisk arv har mye å si for utvikling av problemer. MEN selvsagt har oppvekstkårene og miljøet mye å si, spesielt den omsorgen barnet får og forholdet til venner er viktig.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• frosken

3

• EnolaGay

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sønnen min bor midt i sentrum av en storby, i et strøk med mye fest og morro i helgene. Det har gått helt fint. Et par fester har det blitt, men det er normalt når man er 19;-)

Men vi foreldrene har vært nærmest totalavholds i barnas oppvekst, og det har medført at ingen av dem har hatt noen større interesse for alkohol. Både mannen og jeg har alkoholmisbruk og annet misbruk i nærmeste familie, og det har gjort at vi har tatt dette standpunktet i forhold til alkohol.

Gjest ambrose
Skrevet

Setter veldig stor pris på svarene jeg fikk i denne tråden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...