Gå til innhold

Hvilken mat er du ikke spesielt glad i?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

4

• candyqueen_83

4

• morsan

3

• mariaflyfly

3

Jeg liker stort sett all mat - med få unntak (av det jeg har smakt da):

*peanøtter

*syltelabber

*rødbeter/sylteagurk

Så har jeg jo noe mat jeg synes er kjedelig, men ikke direkte vondt:

*kjøttkaker i brun saus

*svinesteik

*knekkebrød (vanlig kjøpte - hjemmelagede er godt)

*boksesjampinjonger (jeg liker vanlig sopp en plukker uten, men ikke sånne glatte klumper i hermetikk)

''Jeg har aldri vært veldig glad i poteter.''

Men poteter er ikke poteter ;-)

De kan varieres i det uendelige i ovn, gryte, salat eller solo - alt etter tilbehør., krydder. osv.

Jeg er ikke glad i innmat, men har fått både lever, lunger, nyre, hjerte og blodprodukter servert på en slik måte at jeg syntes det var fantastisk (og riktig nok fikk det opplyst i etterkant)..

Min barndoms lever- og blodpuddingmiddag, derimot - håper ikke du leser dette, mamma...

Jeg spiser - og liker det aller meste. Var et ukresent barn som koste meg med blekksprut på kinesisk restaurant og er vokst opp med lutefisk og rakfisk.

Men Pommes Frites har jeg aldri likt. Da jeg var på korpstur som 11-åring var det Pommes Frites til nær sagt alle middagene vi fikk og jeg var like skuffet hver gang. Savnet de kokte potetene.

Annonse

Gjest Elextra

Fiskeboller har jeg ikke spist siden jeg bodde hjemme.. det er snart 24 år siden. Jeg husker at jeg måtte brekke meg hver gang jeg spiste fiskeboller.

Vi spiser altfor lite fisk, fordi vi ikke er så begeistret for det.

Fiskeboller i hvit saus er en av de få retter hele familien er begeistret for! :)

Vel, jeg kan altså _styre_ min begeistring, men dog :P

Gjest sangsol

Liker ikke følelse som oppstår i munnen etter inntak av meget fet suppe, blodpølse eller liknende. Den der følelsen av å ha smurt munnen med vaselin vil jeg unngå.

Vil helst ikke ha skjell eller snegler eller annet som kan oppleves som slimete.

Spiser det meste, men blod- og innmat spiser jeg aldri. Er heller ikke spesielt glad i halvfabrikata, men spiser det om jeg får det servert selv om jeg syns det meste både er for søtt og salt. Unntaket er Toro tomatsuppe som er kjempegod med litt mer melk og en ekstra skvett fløte.

Gjest sangsol

Spiser det meste, men blod- og innmat spiser jeg aldri. Er heller ikke spesielt glad i halvfabrikata, men spiser det om jeg får det servert selv om jeg syns det meste både er for søtt og salt. Unntaket er Toro tomatsuppe som er kjempegod med litt mer melk og en ekstra skvett fløte.

Tomatsuppen kan også suppleres med en boks tomater (som man moser). Da blir den enda bedre. :-)

Annonse

Tomatsuppen kan også suppleres med en boks tomater (som man moser). Da blir den enda bedre. :-)

Det har jeg ikke prøvd, men jeg har prøvd å lage tomatsuppe kun basert på hermetiske eller ferske tomater og den får ikke noe god konsistens syns jeg. Dessuten har den så lett for å skille seg når jeg har i fløte, men det er kanskje fordi jeg bruker soyafløte? Vi spicer den opp med kokt egg, mais, løk og et lite dryss ost vi, da blir det hverdagsfest sjø :)

tzatziki1365380058

Av det jeg har smakt,så er det kun spekesild jeg absolutt ikke kan fordra. Av den grunn har jeg aldri våget meg på å smake tomatsild, sursild osv, og er overbevist om at jeg ikke ville fordra det heller, dersom jeg hadde forsøkt.

Ellers er jeg ikke speisielt begeistret for verken cabaret, lungemos, lever, blåmuggost eller nøkkelost, men jeg spiser det hvis jeg må.

Ting som byr meg så i mot at jeg aldri har orket å smake på det: Østers, gammelost, rakafisk, lutefisk, torskelever, fleskepølse.

Gjest ambrose

Av det jeg har smakt,så er det kun spekesild jeg absolutt ikke kan fordra. Av den grunn har jeg aldri våget meg på å smake tomatsild, sursild osv, og er overbevist om at jeg ikke ville fordra det heller, dersom jeg hadde forsøkt.

Ellers er jeg ikke speisielt begeistret for verken cabaret, lungemos, lever, blåmuggost eller nøkkelost, men jeg spiser det hvis jeg må.

Ting som byr meg så i mot at jeg aldri har orket å smake på det: Østers, gammelost, rakafisk, lutefisk, torskelever, fleskepølse.

Liker du tzatziki da? :-)

Bortsett fra blodmat og innmat? Pølser, pastaretter med tomatsauser med eller uten kjøtt og jeg hater tomatsuppe. Men nå har jeg hatt unger i tredve år og minstemann liker disse tingene enda. Det første dattera mi spurte om da eldstemann dro i militæret var om vi kunne slippe å spise spagetti nå, hun var dritlei ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...