Gå til innhold

Hvilken mat er du ikke spesielt glad i?

Anbefalte innlegg

Når det gjelder middager kan jeg ikke komme på en eneste rett jeg absolutt ikke liker...tror jeg liker alt jeg har smakt faktisk...

Av andre ting jeg absolutt ikke greier, kommer jeg bare på kaviar på tube og rødbeter...

Kaviar på egg er jo kjempegodt.

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

4

• candyqueen_83

4

• morsan

3

• mariaflyfly

3

Gjest Nickløsheletida

Av det jeg har smakt,så er det kun spekesild jeg absolutt ikke kan fordra. Av den grunn har jeg aldri våget meg på å smake tomatsild, sursild osv, og er overbevist om at jeg ikke ville fordra det heller, dersom jeg hadde forsøkt.

Ellers er jeg ikke speisielt begeistret for verken cabaret, lungemos, lever, blåmuggost eller nøkkelost, men jeg spiser det hvis jeg må.

Ting som byr meg så i mot at jeg aldri har orket å smake på det: Østers, gammelost, rakafisk, lutefisk, torskelever, fleskepølse.

''Av den grunn har jeg aldri våget meg på å smake tomatsild, sursild osv, og er overbevist om at jeg ikke ville fordra det heller, dersom jeg hadde forsøkt''

Og det som er så godt. Liker all slags sild :-)

Annonse

"Dårlig" tomatsuppe og -saus, med det mener jeg at det stort sett smaker tomatpuré eller ketchup. All fisk som av en eller annen mystisk grunn har havnet i tomatsaus.

Sånn norsk brun saus som alle kafeteriamiddager var dynket i tidligere - smakløs kjøttkakesaus med ekkel konsistens. Er i det hele tatt ikke noe sause- eller dressingmenneske, hvis noen skulle være i tvil etter dette.

Alt som begynner på "medister" klarer jeg meg fint uten.

Enkelte hat-retter har jeg vært forskånet for å måtte smake på. F.eks. vet jeg ikke hvordan lungemos smaker, men utseendet kan jo skremme noen hver. Jeg kan spise både blodpudding, torskerogn og lever, men det kan jo tilberedes mer eller mindre udelikat.

Jeg fjerner sylteagurk, majones, remulade, dressing (spesielt hvis den er rosa) og annet gørr som kan forurense hamburgere og denslags. Ikke normal agurk, paprika og annen pynt altså.

Jeg spiser det aller meste, men hermetisk gryterett (spagetti a la Capri, lapskaus o.l.) holder jeg meg unna. Det verste jeg kan tenke meg er vel hermetisk torskerogn; noe så tørt og vanskelig å svelge :-p

Jeg er heller ikke spesielt glad i kokte poteter, forresten :-)

Jeg spiser ikke fiskeboller eller torskerogn, og har hata det siden jeg var liten.

Ulike former for sild spises absolutt heller ikke. Ei heller fårikål.

I tillegg styrer jeg unna perversiteter som kabaret, makrell i tomat, levergryte og diverse ferdig-hermetikk.

Annonse

Jeg spiser ikke fiskeboller eller torskerogn, og har hata det siden jeg var liten.

Ulike former for sild spises absolutt heller ikke. Ei heller fårikål.

I tillegg styrer jeg unna perversiteter som kabaret, makrell i tomat, levergryte og diverse ferdig-hermetikk.

''perversiteter som kabaret''

Alvorlig talt, flyfly: Fy skamme seg!

''perversiteter som kabaret''

Alvorlig talt, flyfly: Fy skamme seg!

Dette har vi diskutert før, og såvidt jeg kan huske var flertallet av dols befolkning enige med meg? :D

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3832679

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...