Gå til innhold

Hvilken mat er du ikke spesielt glad i?

Anbefalte innlegg

Dette har vi diskutert før, og såvidt jeg kan huske var flertallet av dols befolkning enige med meg? :D

http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3832679

He - he - jeg husker den tråden der!

Men det var jo faktisk ganske mange der som var på JA-siden :-DDD

Vi hadde aspik (+ andre ting også da) på nyttårsaften, og venneparet vårt hadde ikke smakt det før (de er svenske).

De forsynte seg flere ganger - og da de skulel gå, spurte han om han kunne få lov til å få med seg litt av restene hjem til frokosten neste dag.... ;-)

*smask* - snakk om gode venner!!!!

Og vi skal i 40 års dag snart til noen andre, der vi skal ta med oss litt mat hver - og da skal jeg ta med hjemmelaget remuladesaus - og apsik skule faren til jubilanten lage - for det ville hun gjerne ha :-)

*smask* - enda flere gode venner :-)))

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

4

• candyqueen_83

4

• morsan

3

• mariaflyfly

3

He - he - jeg husker den tråden der!

Men det var jo faktisk ganske mange der som var på JA-siden :-DDD

Vi hadde aspik (+ andre ting også da) på nyttårsaften, og venneparet vårt hadde ikke smakt det før (de er svenske).

De forsynte seg flere ganger - og da de skulel gå, spurte han om han kunne få lov til å få med seg litt av restene hjem til frokosten neste dag.... ;-)

*smask* - snakk om gode venner!!!!

Og vi skal i 40 års dag snart til noen andre, der vi skal ta med oss litt mat hver - og da skal jeg ta med hjemmelaget remuladesaus - og apsik skule faren til jubilanten lage - for det ville hun gjerne ha :-)

*smask* - enda flere gode venner :-)))

Du har nok blingsa på invitasjonen, det er ikke 40-års dag dere skal i, men 80-års dag. :D

Du har nok blingsa på invitasjonen, det er ikke 40-års dag dere skal i, men 80-års dag. :D

Blæh - blæh - blæh!

Å nei du - her er det ungdommelige 40-åringer i sin beste alder :-)

men jeg skal jammen holde et øye med hvor mange av oss 10 ca 40-åringer som spiser av aspiken - og avlegge rapport.

På nyttårsaften så var det altså 4 av 4 ca 40 åringer som spiste av den :-)

Annonse

Jeg må slutte å lese disse trådene, for jeg får helt noia. Jeg klarer nesten ikke å ta innover meg at voksne mennesker er så kresne!

Spiser ikke ditt, plukker bort datt!

''Jeg må slutte å lese disse trådene, for jeg får helt noia. Jeg klarer nesten ikke å ta innover meg at voksne mennesker er så kresne!

Spiser ikke ditt, plukker bort datt!''

Kunne ikke vært mer enig. Og i neste runde så er det "rart" at barna er kresne:-)

Jeg må slutte å lese disse trådene, for jeg får helt noia. Jeg klarer nesten ikke å ta innover meg at voksne mennesker er så kresne!

Det er da stor forskjell på "er ikke spesielt glad i" og "spiser ikke"? Jeg har svart på overskriften.

Men det er fremdeles fullt lovlig å f.eks. la være å ta dressing på salat man lager selv, eller kjøpe makrellbokser uten tomatsaus til sine egne brødskiver, for å nevne noe av min "kresenhet".

''Jeg må slutte å lese disse trådene, for jeg får helt noia. Jeg klarer nesten ikke å ta innover meg at voksne mennesker er så kresne!''

Helt enig! Det er da ting jeg ikke er begeistret for også, sopp f.eks, jeg lager det aldri sjøl for det har konsistens som skumgummi og smaker ingenting, men om jeg får det i en rett når jeg er borte så spiser jeg det da uten noe mer styr.

Husker jeg leste om en her inne som kjente en kar som ikke spiste rød mat. *himler litt med øynene*

candyqueen_83

Det er da stor forskjell på "er ikke spesielt glad i" og "spiser ikke"? Jeg har svart på overskriften.

Men det er fremdeles fullt lovlig å f.eks. la være å ta dressing på salat man lager selv, eller kjøpe makrellbokser uten tomatsaus til sine egne brødskiver, for å nevne noe av min "kresenhet".

Ja, det er forskjell på å ikke være så glad i og å ikke like. Men mange her har svart at de nekter å smake på ting osv, og det kan jeg absolutt ikke skjønne. Heller ikke at man må plukke ut diverse når man er borte.

candyqueen_83

''Jeg må slutte å lese disse trådene, for jeg får helt noia. Jeg klarer nesten ikke å ta innover meg at voksne mennesker er så kresne!''

Helt enig! Det er da ting jeg ikke er begeistret for også, sopp f.eks, jeg lager det aldri sjøl for det har konsistens som skumgummi og smaker ingenting, men om jeg får det i en rett når jeg er borte så spiser jeg det da uten noe mer styr.

Husker jeg leste om en her inne som kjente en kar som ikke spiste rød mat. *himler litt med øynene*

Samme her. Kan man velge forskjellige ting kan man selvfølgelig la være å ta det man ikke er så glad i, men får man f.eks en gryterett så spiser man det som er oppi.

candyqueen_83

''Jeg må slutte å lese disse trådene, for jeg får helt noia. Jeg klarer nesten ikke å ta innover meg at voksne mennesker er så kresne!

Spiser ikke ditt, plukker bort datt!''

Kunne ikke vært mer enig. Og i neste runde så er det "rart" at barna er kresne:-)

Ja, jeg skjønner veldig godt hvorfor så mange unger er kresne da. De må jo bli påvirket av foreldrene.

Annonse

Kaviar på egg er jo kjempegodt.

Jeg spyr ved tanken...... Mamma prøvde desperat å få meg til å like kaviar da jeg var liten, så hun smurte kaviar på skiva og delte den i småbiter som jeg prøvde å presse inn uten å spy.... Antar jeg hadde likt kaviar idag om jeg hadde sluppet denne tvangsmetoden (mamma er enig ;)) - Jeg elsker forøvrig fisk, sushi osv... Eneste jeg kan styre meg for er ulike varianter av sursild..

Ja, jeg skjønner veldig godt hvorfor så mange unger er kresne da. De må jo bli påvirket av foreldrene.

''Ja, jeg skjønner veldig godt hvorfor så mange unger er kresne da. De må jo bli påvirket av foreldrene.''

Nei. Både faren, stemora, stefaren og jeg spiser det meste, guttungen har blitt noe bedre, men jentungen er helt håpløs i matveien.

Det var nettopp derfor jeg skrev 'ikke spesielt glad i'.

'' Jeg klarer nesten ikke å ta innover meg at voksne mennesker er så kresne!''

Enig :)

Dog: Jeg hater fiskebein, så kan styre meg for fisk der beina ikke er lette å ta ut. Og - tran - det får jeg ikke i meg. Blodmat er vel også noe jeg er skeptisk til.

Ellers spiser jeg alt, tror jeg. Så det er utrolig sjelden jeg blir servert noe jeg ikke er direkte begeistret for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...