Gå til innhold

Luktet alkohol

Anbefalte innlegg

Nei, jeg synes ikke det er særlig skandaløst eller oppsiktsvekkende at en godt voksen mann har drukket alkohol en lørdagskveld.

Hadde det vært en tirsdag formiddag ville jeg nok stusset litt mer, for å si det sånn.

''Hadde det vært en tirsdag formiddag ville jeg nok stusset litt mer, for å si det sånn.''

Hvorfor det? Vet du hvor mange alkoholikere det er i Norge? Titusenvis, hvis ikke flere.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

2

• Mrs. Wallace

2

• Lillemus

1

• Mirabell

1

Mest aktive i denne tråden

''Hvordan skal det gå med landet vårt, hvis voksne mennesker drikker alkoholholdige drikkevarer en lørdag kveld?''

Det er jo ikke det det er snakk om her. Det er jo det å vandre rundt i nabolaget tydelig beruset. Det er ikke vanlig der vi bor.

''Hva burde endres på?

At han ikke drakk noe alkohol? At han ikke drakk lørdag kveld?''

At han var på butikken og kjøpte blandevann tydelig beruset. Det har jeg ikke opplevd før, i alle fall ikke av voksne, vanlige folk.

Selvsagt kan han drikke alkohol. Det gjør jo de fleste!

Du har da ingenting med det å gjøre. Du burde heller ikke fortelle det til noen andre.

'' Hva tenkte du evt. å gjøre med det at han har tatt seg en tår lørdagskvelden og kanskje har lyst på en til?

''

Han hadde tatt mye mer enn en tår. Nei, jeg vet ikke helt om en skulle gjøre noe med det eller ikke. Dersom det hadde vært min far som gikk på butikken, tydelig beruset, så hadde jo det vært litt trist for både ham selv og for vi som er glad i ham. Det er liksom en uskreven regel om at en ikke vandrer rundt og er beruset ( i alle fall når en er over fjortis-festing), tenker jeg? Og dette var jo ikke sånn "beruset-på-byen" situasjon - men jeg vet ikke hva som er best/verst av det...

''og for vi som er glad i ham''

Det heter "for oss som er glad i ham"

Annonse

Gjest Melis36

Når du sier du møtte ham på butikken,er det da snakk om at han kjørte dit i rus? da bør man da bry seg synes jeg!!

Sorry så nå at butikken var i nærheten,han har altså sikkert gått dit. Han kjøpte jo tydelig blandevann.

I såfall la ham være,ikke noe å blande seg oppi.

Gjest luftslott

Nei fysjameg, tenk å være beruset på en lørdag! Og så ha frekkhet nok til å gå på butikken og kjøpe noe så forferdelig som blandevann!

Tror du trenger noe å engasjere deg i, så du ikke har så stort behov for å legge deg i andres privatliv.

Det triste i denne historien er jo at han sitter hjemme i sin ensomhet og drikker (antar jeg da)

Nei, han satt vel da en lørdagkveld og tok seg en dram, fikk lyst på en til, men var tom for blandevann.

Ikke vanlig å vandre beruset rundt her jeg bor heller, men må du på butikken så må du.

Annonse

Gjest nabokjerring

''Hva tenker dere'' Dersom jeg hadde overhørt deg konfrontere ham med dette på butikken hadde jeg framstilt din - ikke hans -framferd som spesiell og upassende når jeg skulle referere dette til mannen min hehe ;-)

''Dersom jeg hadde overhørt deg konfrontere ham med dette på butikken hadde jeg framstilt din - ikke hans -framferd som spesiell og upassende når jeg skulle referere dette til mannen min hehe ;-)

''

Ja, jeg ser den vinklingen. Det hadde sikkert blitt baluba her på DOL da også over den bitchete nabokjerringa!

Gjest nabokjerring

Det triste i denne historien er jo at han sitter hjemme i sin ensomhet og drikker (antar jeg da)

Nei, han satt vel da en lørdagkveld og tok seg en dram, fikk lyst på en til, men var tom for blandevann.

Ikke vanlig å vandre beruset rundt her jeg bor heller, men må du på butikken så må du.

''Det triste i denne historien er jo at han sitter hjemme i sin ensomhet og drikker (antar jeg da) Nei, han satt vel da en lørdagkveld og tok seg en dram, fikk lyst på en til, men var tom for blandevann.''

Ja, jeg innbiller meg at han er litt ensom.

Gjest nabokjerring

Tenk om noen hadde sagt noe sånt til deg?

''Tenk om noen hadde sagt noe sånt til deg?''

Ja dersom jeg hadde gått tydelig beruset på butikken, så håper jeg faktisk at noen som hadde brydd seg om meg, hadde sagt i fra til meg. Det kunne vært en vekker for meg. Jeg synes det er helt greit å drikke alkohol, både hjemme og på fest, og på byen, men jeg synes ikke det er greit å være tydelig beruset ute i nabolaget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...