Gå til innhold

Luktet alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest nabokjerring

Jeg forstår ikke problemstilingen her. Hvorfor skal du si noe til en nabo om hans tilstand? Selv om han var i overkant beruset og det ikke er vanlig i nabolaget så er det ingen grunn til å si det til han. Hvis det hadde vært din far kunne du ha tatt det opp med han senere, men hjelpe meg hvis naboene begynner å blande seg inn i hvor mye jeg drikker eller ikke drikker.

''Hvis det hadde vært din far kunne du ha tatt det opp med han senere, men hjelpe meg hvis naboene begynner å blande seg inn i hvor mye jeg drikker eller ikke drikker.''

Hva skulle jeg sagt til min far? Og hvorfor hadde det vært OK å sagt noe til min far om dette? Han er også en oppegående samfunnsengasjert mann som bor alene.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

2

• Mrs. Wallace

2

• Lillemus

1

• Mirabell

1

Mest aktive i denne tråden

''Dersom jeg hadde overhørt deg konfrontere ham med dette på butikken hadde jeg framstilt din - ikke hans -framferd som spesiell og upassende når jeg skulle referere dette til mannen min hehe ;-)

''

Ja, jeg ser den vinklingen. Det hadde sikkert blitt baluba her på DOL da også over den bitchete nabokjerringa!

Baluba på DOL skal man ikke være så redd for :) , men bidrar man til baluba i virkeligheten skal man ha god grunn syns jeg. Jeg hadde kommet til å svare annerledes om du uttrykte din bekymring for en voksen, ensom mann som ravet rundt i nabolaget, og lurte om dol-folk mente det var riktig å ta diskret kontakt for å høre om han har det ok eller ikke. Jeg leste deg dithen at du syns oppførselen hans var mer "upassende" enn "trist", og slikt har ikke jeg særlig sansen for :)

Jeg forstår ikke problemstilingen her. Hvorfor skal du si noe til en nabo om hans tilstand? Selv om han var i overkant beruset og det ikke er vanlig i nabolaget så er det ingen grunn til å si det til han. Hvis det hadde vært din far kunne du ha tatt det opp med han senere, men hjelpe meg hvis naboene begynner å blande seg inn i hvor mye jeg drikker eller ikke drikker.

For min del er det forskjell på min far og mine naboer. Nå har jeg ikke erfaring av å se faren min eller naboene slik du beskriver her, og det kan godt hende at jeg ikke hadde sagt et ord til min far. Jeg synes bare at naboer har ingenting med hvor de andre drikker på lørdager så lenge det ikke er plagsomt.

''Hvis det hadde vært din far kunne du ha tatt det opp med han senere, men hjelpe meg hvis naboene begynner å blande seg inn i hvor mye jeg drikker eller ikke drikker.''

Hva skulle jeg sagt til min far? Og hvorfor hadde det vært OK å sagt noe til min far om dette? Han er også en oppegående samfunnsengasjert mann som bor alene.

For min del er det forskjell på min far og mine naboer. Nå har jeg ikke erfaring av å se faren min eller naboene slik du beskriver her, og det kan godt hende at jeg ikke hadde sagt et ord til min far. Jeg synes bare at naboer har ingenting med hvor de andre drikker på lørdager så lenge det ikke er plagsomt.

Annonse

Det må da være lov å drikke på lørdagskvelden, selv om det betyr at man må fylle på med blandevann før butikken stenger.

At han tyydeligvis er ensom er en helt annen sak, og burde trigge empatien hos nabokjerringene fremfor fordømmelsen over alkoholbruken.

Det må da være lov å drikke på lørdagskvelden, selv om det betyr at man må fylle på med blandevann før butikken stenger.

At han tyydeligvis er ensom er en helt annen sak, og burde trigge empatien hos nabokjerringene fremfor fordømmelsen over alkoholbruken.

Jeg har fremdeles ikke forstått problemstillingen. Er det bekymringsverdig at naboen var synlig beruset i butikken selvom han ikke gjorde noe galt? Jeg hadde nok blitt overrasket hvis jeg møtte naboene mine i beruset tilstand siden jeg har aldri opplevd det eller at det ikke er vanlig slik trådstarter sier, men jeg hadde ikke tenkt videre over det på en lørdagskveld.

Noe annet hvis det hadde vært fyllebråk som gjorde meg redd. Da forstår jeg reaksjonen, men det var vel ikke noe sånt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...