Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haugesund tror jeg, eller tror Googel heter det.

Jeg har googlet som bare det, men ikke så lett å finne en olsen fra 1850 fra et sted som er helt umulig å vite hvor ligger og når man googler så får man bare opp alle som er på facebook og heter det til etternavn

Gjest I natten er alle katter grå

Jeg har googlet som bare det, men ikke så lett å finne en olsen fra 1850 fra et sted som er helt umulig å vite hvor ligger og når man googler så får man bare opp alle som er på facebook og heter det til etternavn

Enig, vanskelig. Finner noe som heter Røykenesvegen

Førde i Hordaland, det kan ikke være det?

Annonse

Rødenæs er Østfold (Rakkestadområde)

Røgenæs er Haugesund

Det fant jeg ut etter en stund, men damen finner jeg ikke før hun giftet seg. Så jeg vet bare fornavn og år hun ble født så hvem sin datter hun er klarer jeg ikke å finne og da sier det stopp gitt :)

Bruk yr.no! Skriv Røgenæs i søkefeltet og da får du opp de aller fleste steder ved det navnet. :o)

Det har jeg ikke tenkt på. Jeg har fått opp mange rare stedsnavn og så sliter jeg med å finne ut hvilket fylke det er i. Men ser jeg det på kartet så er jo det greit.

Inger fra Rødenæs f 1851, hvis du finner henne er du grei

Er det Rødenes, så legger det i dag i Marker kommune i Østfold. Er det sannsynlig rent geografisk? Har du flere opplysninger, etternavn (farsnavn), ble hun gift, fikk barn, når, hvor? Du leter bakover i tid, ikke sant?

Er det Rødenes, så legger det i dag i Marker kommune i Østfold. Er det sannsynlig rent geografisk? Har du flere opplysninger, etternavn (farsnavn), ble hun gift, fikk barn, når, hvor? Du leter bakover i tid, ikke sant?

Jeg har bare etternavet hennes som gift og det er så originalt som Olsen. Og hun var født i 1851 og hadde tre unger og den ene er tippoldemora mi. Og mannen het Otto, men han var fra Oslo og jeg finner dem på folketellinga som gift og de kan ha hatt flere barn etter folketellinga.

Jeg har bare etternavet hennes som gift og det er så originalt som Olsen. Og hun var født i 1851 og hadde tre unger og den ene er tippoldemora mi. Og mannen het Otto, men han var fra Oslo og jeg finner dem på folketellinga som gift og de kan ha hatt flere barn etter folketellinga.

Da får du lete etter vielsen og håpe at det står noe om opphavet der. Et stykke bakover bør du komme.

Inger har et mellomnavn som kan gjøre det lettere. Skal titte og se om jeg kan finne ut noe. :-)

Annonse

Da får du lete etter vielsen og håpe at det står noe om opphavet der. Et stykke bakover bør du komme.

Jeg finner ikke en gang dåpen hennes i Rødenæs kirke. Men jeg kan jo lete etter vielsen der eller i Oslo. Av erfaring så har jeg skjønt at alle omtrent var gravide da de giftet seg på den tiden så den må jo være rundt et halvt år før eldste var født. Jeg vet hvor de bodde i Oslo. Takk for hjelpen :)

Jeg finner ikke en gang dåpen hennes i Rødenæs kirke. Men jeg kan jo lete etter vielsen der eller i Oslo. Av erfaring så har jeg skjønt at alle omtrent var gravide da de giftet seg på den tiden så den må jo være rundt et halvt år før eldste var født. Jeg vet hvor de bodde i Oslo. Takk for hjelpen :)

Sannsynligvis er de gift i Grønland menighet. I den aktuelle tiden (rundt 1872) er fars navn for begge ektefellene oppgitt. Det vil være en viktig opplysning...

Sannsynligvis er de gift i Grønland menighet. I den aktuelle tiden (rundt 1872) er fars navn for begge ektefellene oppgitt. Det vil være en viktig opplysning...

Jeg fant henne. Og de giftet seg i Grønland Kirke og moren og faren hennes bodde ikke sammen, mora bodde med jentene og faren med guttene. Jeg får altså helt kick av dette.

Å nå kom jeg inn på et annet slektstre så nå kan se resten bakover

Jeg fant henne. Og de giftet seg i Grønland Kirke og moren og faren hennes bodde ikke sammen, mora bodde med jentene og faren med guttene. Jeg får altså helt kick av dette.

Å nå kom jeg inn på et annet slektstre så nå kan se resten bakover

Fantastisk! Så fint å høre. Jeg så gjennom 1870-72, men jeg lette kanskje ikke grundig nok? (Jeg fritter deg ut fordi jeg har *mye* slekt derfra selv - kanskje vi har noe felles?)

Fantastisk! Så fint å høre. Jeg så gjennom 1870-72, men jeg lette kanskje ikke grundig nok? (Jeg fritter deg ut fordi jeg har *mye* slekt derfra selv - kanskje vi har noe felles?)

Du kan sende meg en email hvis du vil [email protected] så skal jeg fortelle deg hva jeg fant ut :)

Du kan sende meg en email hvis du vil [email protected] så skal jeg fortelle deg hva jeg fant ut :)

OK, jeg tror jeg var litt på villspor - men fant noe annet interessant, som nesten tøtsjer borti mitt...! Det kommer en mail!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...