Bella Dotte Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Er i mimrehjørnet idag, igjen. Noen som husker iskrem i "gamle dager", i blokk, i papp, som man måtte ta ut og tine i romtemperatur en halvtime før den skulle spises? Ble ikke alt spist opp, og den måtte tilbake i fryseren igjen, var det isnåler i den neste gang. Men det var sånn det skullle være. Ingen som gren på nesa av det. Is var stas uansett. Så kom "mykisen", en gang på tidlig 80-tall? En revolusjon. Nå er all is myk nok til å spises rett fra fryseren, ikke sant? Så lettvint, kan ta alt på sparket. Kanskje ikke det beste for folkehelsa, egentlig. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Hehe, husker disse harde blokkene, ja. Med vanilje, krokan eller i trikolor. Men isen i dag bør jo også helst stå noen minutter på benken, da. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Ja, jeg husker også de blokkene med papp rundt :-) Men jeg synes nå at isen i dag og må stå 10-15 minutter før den er skikkelig god i konsistensen. 0 Siter
serenity777 Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Har nok lite å si for folkehelsa. Det er masse inpumpet luft som gjør den myk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 ''Noen som husker iskrem i "gamle dager", i blokk, i papp, som man måtte ta ut og tine i romtemperatur en halvtime før den skulle spises?'' Jaaaa... Det fantes i alle fall vanilje, krokanis og en blokk med bare sjokoladeis uten noe fiksfakseri i. ) 0 Siter
fresja Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Jeg synes faktisk isen er nesten like hard nå. Men kan jeg ikke vente, lar jeg den gå i microen en stund. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.