Gå til innhold

NÅ HAR JEG VIRKELIG FÅTT NOK AV NAV.

Anbefalte innlegg

''Nav burde ha vært tatt så andre slipper å oppleve dette.''

Det er å overreagere å skylde på alle NAV ansatte, fordi en person har gjort en feilvurdering og det atpåtil er blitt beklaget av den ansatte og dennes overordnede.

Dette er å skyte spurver med kanoner.

Når man blir behandlet på dette viset er det ikke rart man blir skeptisk til alle innenfor nav. Jeg har anmeldt 1 saksbehandler som nav nekter meg å bytte ut. Trodde faktisk det finnes regler på slikt også men.... Jeg får vell bare fortsette å skyte spurver med kanonene da.

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• >EHS

13

• laban

4

• Lillemus

3

• mariaflyfly

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest been there also

[quote name=>EHS' timestamp='1328195638' post='4715207]

Ja jeg har lest noe å jeg sikter ikke kun til deg. Var ikke meningen at du skulle føle deg "trampet" på da. Beklager om du gjorde det. Jeg har skrevet så mange innlegg i dag fra mange og det er ikke like enkelt å svare konkret på alle når jeg har lest flere før jeg har svart. Det er mitt andre innlegg på siden hær og det er garantert at det ikke blir flere ivertfall.

Hvor lenge har du slitt med nav da? Jeg har hatt 12 med et mareritt med de. Har hatt arbeidsutprøvinger etter arbeidutprøvinger og har fått helseproblemene på alle. Jeg har fått massevis av kjeft fra saksbehandlerene jag har hatt oppover årene og er derfor skeptisk til systemet. Jeg ville også derfor nytte saksbehandler nå etter vi flyttet pga advaslene jeg har fått på henne. Jeg har ikke ønsket denne helsen selv, og gor den gjærne ifra meg. (desverre vil ingen ha den. hehe)

Jeg hadde en sykemeldingsperiode for mange år siden hvor jeg hadde problemer med det som da het trygdekontoret. Jeg har det fint nå og har vært i full aktivitet i ti år. Jeg har fått dumme svar fra nav-ansatte siden så jeg vet hvor lite profesjonelle de kan være.

Det er ille hvis du har konflikter med alle dine saksbehandlere. Har du noen andre som kan støtte deg? Behandlere f.eks., venner osv. Du burde ha med deg noen i de møtene og ikke dra alene.

Gjest been there also

[quote name=>EHS' timestamp='1328195792' post='4715208]

Når man blir behandlet på dette viset er det ikke rart man blir skeptisk til alle innenfor nav. Jeg har anmeldt 1 saksbehandler som nav nekter meg å bytte ut. Trodde faktisk det finnes regler på slikt også men.... Jeg får vell bare fortsette å skyte spurver med kanonene da.

Hvorfor nekter nav deg å bytte ut saksbehandler? Har de en begrunnelse for det?

Gjest Nickløsheletida

[quote name=>EHS' timestamp='1328194764' post='4715202]

Er det rart jeg er sint? Hvordan hadde du reagert om dette var deg det gjaldt da?

Nav burde ha vært tatt så andre slipper å oppleve dette. Blir også litt mere provusert når barnevernet sier at det ikke er første gang de mottar meldinger som er misforstått av nav. Jeg mener da de slipper litt for lett unna, og burde ha hatt strengere regler på dette i nav systemet til ansatte. Denne gangen gikk meldingen på meg og jeg er ikke den personen som lar nav slippe unna. Jeg tar gjærne kampen for at andre skal slippe å oppleve dette marerittet selv.

Men desverre i denne håpløse nettsiden er det umulig å få lagt frem og enkelte er "tett" i hode å forstår ikke hvordan det er å få en slik anklagelse. Om dere tenker dere om tror jeg nok dere hadde reagert på samme måte om dere selv var i denne situasjonen.

Det er vell en dum plass og rådføre, spørre og fortelle noe på. Regner med jeg nå forlater denne nettsiden og anbefaler den til ingen. Kos dere alle sammens.

''Men desverre i denne håpløse nettsiden er det umulig å få lagt frem og enkelte er "tett" i hode å forstår ikke hvordan det er å få en slik anklagelse''

Det er ikke det at vi ikke forstår det, men kanskje vi også forstår hvorfor det skjedde.

[quote name=>EHS' timestamp='1328182668' post='4715113]

Jeg var temmelig tydelig på mine ord på dette møte, og sa klart fra at jeg selv har hjulpet 2 stk til å komme seg bort fra denne tanken. Jeg er bokstavelig talt mettet av systemet og sa at jeg skjønner hvorfor folk reagerer på denne måten. Var i nytt møte med henne i går faktisk, hvor hun innrømmet ovenfor både samboeren min, nav leder og politimann som var med på møte at disse ord var de jeg brukte. Hun ble også tilsnakket av nav leder og fikk bemerkelser på at om hun var i tvil på en slik anklagelse skulle hun faktisk ha innkaldt meg på et nytt møte, for å fått klarhet i om det var slik at jeg mente jeg skulle ta mitt liv eller ikke. FØR meldingen ble sendt til barnevernet.Hun beklaget seg faktisk etterpå, å derfor mener jeg at nav slipper faktisk for lett unna i slike tilfeller. Hadde hun gjort det hadde hun fått svar på om jeg hadde disse planene eller ikke. Dessuten er jeg nok for gla i livet mitt til å la det ende på denne måten . Hadde heller ikke tatt denne kampen og latt barna mine blitt en del av dette. Barna ble innblandet pga at saksbehandleren ikke lyttet til va som ble sagt. Hvordan tror dere barna har det nå når de er blitt avhørt av barnevernet om et slikt tema? Det er neimen ikke enkelt å være mor, når barna stiller spørsmålene om jeg kommer til å dø pga helseplagene mine osv. Barna burde ha blitt skånet for slikt ivertfall til de har fått snakket med meg og nav osv.

Hvis jeg var deg ville jeg vurdert å heller ta en jobb. Det er langt mindre anstrengende enn å holde på sånn som du har gjort i årevis nå. Du tjener bedre også.

Annonse

Gjest been there also

''Men desverre i denne håpløse nettsiden er det umulig å få lagt frem og enkelte er "tett" i hode å forstår ikke hvordan det er å få en slik anklagelse''

Det er ikke det at vi ikke forstår det, men kanskje vi også forstår hvorfor det skjedde.

Kan ikke du la være å komme med spydigheter i en slik tråd?

Hei!

Det er merkelig som du skriver.

Selv har jeg måttet kjempe for å overbevise nav om at jeg kan klare å jobbe, for de har oppmuntret til å tenke på å søke uføre.

Jeg har ikke smerter som deg da, men andre begrensinger,

jeg tror ingen uten at det er noe alvorlig ønsker å være på uføretrygd, man får jo lite inntekt i forhold til å jobbe.

Blir man ufør er det jo ikke fordi man vil det sånn.

Det burde jo nav skjønne.

Håper det løser seg for deg.

Hei!

kanskje du kan be om å få noe som heter los, det er sånne innenfor nav systemet som har bedre tid til en og som følger opp bedre og jeg tror nok de er spesielt hensynsfulle fordi de har å gjøre med mennesker som sliter ordentlig og har vært lenge kanskje i systemet.

Jeg har en slik saksbehandler og hun er veldig søt og snill mot meg alltid.

[quote name=>EHS' timestamp='1328193544' post='4715195]

Hvorfor kan ikke da saksbehandlere faktisk spørre meg under møtet: Mente du at DU skulle ta livet ditt eller Har du tanker om dette? Hun avbrøt meg hele tiden i forhold til ALT jeg snakket om. Jeg spurte hvorfor enkelte ble ufrivelig uføre og de som virkelig trenger det må slåss for det. Jeg fikk til svar at ingen ble det. Jeg kjenner selv ei som ble det, og hun mente det måtte være mere bak denne personens uføre. Jeg kjenner denne personen godt og forklarte henne at hun jeg sikter til ble ufrivelig ufør i en alder av 23 år. Hun ble deprimert av dette pga nav dro henne av arbeidsutprøvingen hun var i. Hun fikk totalt prøve seg i 1,5 år og klarte seg utmerket godt på jobb de 4 timene hun jobbet daglig. Jeg forklarte saksbehandleren min om henne og det var i denne sammenhengen at jeg sa at jeg skjønner godt hvorfor folk velger å ta selvmord når de er i dette systemet. Hadde jeg sagt at JEG skulle ta mitt liv ville nok ha brukt andre ord.

Å jeg ville nok ha trodd at både barna,samboer, venner og familie ville ha meldt bekymring om jeg hadde sagt at jeg skulle tatt livet av meg. Har familie som jobber i helsevesnet og hun hadde ivertfall reagert. (Hun har selv sagt dette til meg etter at jeg fortalte henne om saken.)

Å hvorfor sa nav lederen selv at hun skulle ha undersøkt saken mere FØR hun sendte meldingen. Han beklag la seg han også for hendelsen.

Jeg kan selvfølgelig ikke vite hvorfor saksbehandleren sa og gjorde verken det ene eller andre. Vi var ikke der, så det er begrenset hva vi kan bidra med.

Men det er menneskelig å kople ut litt mens du la ut om en tredje person, og så "våkne med et rykk" når det blir snakk om å ta livet av seg. Jeg skulle tro at det vanligvis ikke det er tilstrekkelig å bruke en litt feil formulering for at de skal sende bekymringsmeldinger, men som jeg skrev tidligere - hun kan selvfølgelig være sprø.

Annonse

[quote name=>EHS' timestamp='1328195792' post='4715208]

''Jeg har anmeldt 1 saksbehandler som nav nekter meg å bytte ut.''

Driver du og anmelder NAV-ansatte stadig vekk eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...