Gå til innhold

Unødvendig å si det

Anbefalte innlegg

Gjest Kaller seg venninne

Min søster ble slankeoperert for 11mnd siden. Har hatt en del plager etterpå. Magesår,gallestein, en del kvalme og magesmerter. I går ble hun operere for blindtarm betennelse. Da jeg besøkte henne var ei venninne av henne der. Hun sa at hun kom aldri til å slankeoperere seg pga man vet aldri hvilken plager man får etterpå. Og at hun mener at kroppen er skapt sånn pga den skal være sånn og skal ikke tukles med. Jeg synes det var unødvendig å sitte å si sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375550-un%C3%B8dvendig-%C3%A5-si-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Hun sa at hun kom aldri til å slankeoperere seg pga. man vet aldri hvilke plager man får etterpå.''

Det er jo forsåvidt sant, og får være hennes valg. Men jeg er enig i at det på ingen måte var nødvendig eller spesielt høflig å ta opp dette akkurat der og da. Blindtarmbetennelse kan man få uansett forhistorie.

''Og at hun mener at kroppen er skapt sånn pga. den skal være sånn og skal ikke tukles med.''

Tukle og tukle - kirurgi er da svært nyttig. Men jeg synes det er greit å skille mellom helt nødvendige inngrep som fjerning at betente blindtarmer og ting man kan vente litt på eller være med å finansiere. Det blir da også gjort. Når det gjelder vekt, er vi bare i begrenset grad "skapt sånn".

Annonse

Gjest GBP-operert

Er selv slankeoperert :o) og er en av de heldige som ikke har hatt noen komplikasjoner etterpå.

Når venninnen sier;

''at hun kom aldri til å slankeoperere seg pga man vet aldri hvilken plager man får etterpå.''

Dette er informasjon din søster har fått av legene før operasjonen, og garantert tenkt gjennom, men unødvendig å si til en som ligger i sykesengen.

INGEN operasjon er ufarlig, vi er forskjellige individ, som reagerer forskjellig på mye.

Er selv slankeoperert :o) og er en av de heldige som ikke har hatt noen komplikasjoner etterpå.

Når venninnen sier;

''at hun kom aldri til å slankeoperere seg pga man vet aldri hvilken plager man får etterpå.''

Dette er informasjon din søster har fått av legene før operasjonen, og garantert tenkt gjennom, men unødvendig å si til en som ligger i sykesengen.

INGEN operasjon er ufarlig, vi er forskjellige individ, som reagerer forskjellig på mye.

Det er sant og det betyr ikke at hun får plager for resten av livet.

Når venninnen sier;

Men jeg håper jo at ikke disse plagene er noe som vedvarer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...