Gå til innhold

Savner du 70-tallet?

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke huske at det å ha telefon var veldig uvanlig på 70-tallet, uten at jeg har særlig gode minner om dette fra første halvdel av 70-tallet.

Vi hadde ihvertfall telefon i det huset vi flyttet inn i i 1972, ogg mener vi hadde det før det også. Kan ikke huske at venner ikke hadde telefon.

Klart vi hadde telefon på 70-tallet. I hvert fall i Oslo. Vi hadde telefon fra 1967 ca.

Fortsetter under...

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• mrxx

8

• laban

8

• Colette

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

Klart vi hadde telefon på 70-tallet. I hvert fall i Oslo. Vi hadde telefon fra 1967 ca.

Jepp, det var mer vanlig i Oslo enn noe annet sted på den tiden.

Men 50% av husstandene i landet hadde telefon i 1970 i følge denne siden: http://telenor.com/no/om-oss/var-historie/norsk-historie/p/1979-1970

Jepp, det var mer vanlig i Oslo enn noe annet sted på den tiden.

Men 50% av husstandene i landet hadde telefon i 1970 i følge denne siden: http://telenor.com/no/om-oss/var-historie/norsk-historie/p/1979-1970

Jeg husker i hvert fall at jeg ringte kjæresten i Sandefjord i 1967:-) Men det var dyrt med rikstelefon:-)

Annonse

Jeg husker det var litt "sossete" og ha telefon., selv om jeg bodde på Bogerud. Vår var til og med grå, og ikke svart:-) Jeg var superlykkelig:-)

Vi hadde også grå, men den jeg fikk omtrent de jeg fikk eldstemann var rød og kunne holdes i en hånd. Ikke noe for meg altså, som er så glad i å snakke i telefonen.

Tuller du? Ja, de aller fleste hadde både TV og telefon.

I Oslo var det ganske vanlig på 60-tallet også. I klassen min hadde flertallet, men ikke alle, telefon da. Hvordan det var ellers i landet, vet jeg ikke. Men jeg husker det kunne være laaange ventetider på å _få_ telefon.

Vi hadde telefon så lenge jeg kan huske, tror foreldrene mine hadde det før jeg ble født. Et svært muskedunder med sveiv.

Vi måtte ringe via sentralen, og kunne bare si hvor vi skulle, nummeret var det ikke så farlig med. Og de på sentralen fulgte godt med. De visste hvor doktoren var hvis han ikke var hjemme.

Det er kaldt!

Det kaldeste jeg har kjent, er minus 32. Da var vi ute i skogen og hogg ved - og det gikk greit så lenge vi var i bevegelse. Med en gang vi tok en pause (file saga eller drikke litt), ble vi kalde.

Neste helg skal vi på fjellet - og jeg håper at det ikke er kaldere enn minus 10-15 grader - for da blir det kaldt å være ute i mange timer.

Her var det minus 42 nyttårsaften 1978/79, så dro vi til Sverige og spilte på en nyttårsfest og der var det 44. Det er vannvittig kaldt.

Vi hadde telefon så lenge jeg kan huske, tror foreldrene mine hadde det før jeg ble født. Et svært muskedunder med sveiv.

Vi måtte ringe via sentralen, og kunne bare si hvor vi skulle, nummeret var det ikke så farlig med. Og de på sentralen fulgte godt med. De visste hvor doktoren var hvis han ikke var hjemme.

I den tiden var det lite lurt å ha telefonsex, hehe

''Tuller du? Ja, de aller fleste hadde både TV og telefon.''

På 70-tallet? TV var vel vanlig, men det var ikke like vanlig å ha telefon. Vi fikk ikke telefon hjemme før i 1986. Jeg husker ikke at mange av vennene mine hadde telefon hjemme på den tiden nei.

1986? Da var dere veldig sent ute :) Jeg tror ikke jeg kjente noen som ikke hadde telefon fra -80 og utover jeg, og jeg vokste opp i en liten by :)

Annonse

Det var ikke uvanlig med 24 måneders ventetid på å få telefon på slutten av 60-tallet og begynnelsen på 70-tallet. Snakker om statelig bedrift, hehe

Jeg kjøpte leilighet i des 77 og søkte telefon med en gang og fikk den i 82 og fikk da et Majorstuanummer for det var ikke flere nummer i Groruddalen ;) Så jeg hadde et 57 nummer i steden for et 15 nummer hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...