Gå til innhold

Permisjon ved urnenedsettelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, du kan alltid be om permisjon, og jeg vil tro at urnenedsettelse sidestilles med begravelse?

Sitat: http://www.norge.no/oss/

"Det er ingen lovbestemt rett til fri fra arbeidet ved gravferd. De lovbestemte rettene til fri fra arbeid finner du i arbeidsmiljølovens kapittel 12 Rett til permisjon . Fri fra arbeidet i forbindelse med gravferd må derfor enten være avtalefestet i tariffavtale eller lokalt permisjonsreglement, eller avtales direkte med arbeidsgiver."

Men de aller fleste arbeidsgivere vil gi permisjon, og jeg vil tro de fleste vil gi velferdspermisjon med lønn til en slik anledning.

Kondolerer.

Ja, du kan alltid be om permisjon, og jeg vil tro at urnenedsettelse sidestilles med begravelse?

Sitat: http://www.norge.no/oss/

"Det er ingen lovbestemt rett til fri fra arbeidet ved gravferd. De lovbestemte rettene til fri fra arbeid finner du i arbeidsmiljølovens kapittel 12 Rett til permisjon . Fri fra arbeidet i forbindelse med gravferd må derfor enten være avtalefestet i tariffavtale eller lokalt permisjonsreglement, eller avtales direkte med arbeidsgiver."

Men de aller fleste arbeidsgivere vil gi permisjon, og jeg vil tro de fleste vil gi velferdspermisjon med lønn til en slik anledning.

Kondolerer.

.

Takker... =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...