Gå til innhold

Sende mld tidlig om morgenen

Anbefalte innlegg

Det går jo an å bare slå av varsling for meldinger, da. Da fungerer lyden på både vekkeklokke, ringing og annet likevel.

Jeg synes det er ok å ha på meldingsfunksjonen; hvis det er viktig for noen å få tak i meg så vil jeg gjerne være tilgjengelig.

Jeg tenker at det er ok å sende meldinger noe senre enn man ringer folk man ikke vet er våkne, men jeg skjønner ikke helt logikken i at det er nødvendig å sende meldinger om natta.

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

15

• frosken

10

• Katt-ja

10

• Bookworm

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Det går jo an å bare slå av varsling for meldinger, da. Da fungerer lyden på både vekkeklokke, ringing og annet likevel.

Tungvint å måtte slå av lyd for meldinger hver kveld, da, fordi venner ikke kan styre seg fra å sende meldinger på natten. Heldigvis har de fleste jeg kjenner en slags stilltiende avtale om ikke å ringe eller sende meldinger mellom kl. 23 (hverdager) og 7, og helst ikke før 8-9 i helgene. Selvsagt unntak om det er noe hel spes.

''Meldinger sender jeg når jeg ikke vil forstyrre noen, for de kan leses og besvares når det passer. ''

Men mange av oss våkner også av tekstmeldinger. Jeg våkner til og med når lyden er av, men telefonen vibrerer ved mottak av meldinger. Irriterende.

Går det ikke an å slå av vibreringen?

Gjest Elextra

Går det ikke an å slå av vibreringen?

Kan du pls fortelle min mann det? :P

Han har mobilen bestandig på (kun) vibrering, typisk ligger den i bukselommen på soverommet. Han vil aldri huske å slå av vibreringen hver kveld og sover selv tungt...

Annonse

Ja.Jeg må jo regne med at de som sover skrur av mobilen eller setter den på stille!

Min mobil skrur seg på når den vekker meg."Skal mobilen skrus på" Står det i vinduet når den vekker meg.Det er en billig en til 400 kr fra Nokia type 1616.Selv de billigste telefonene er avanserte nå.Min har både radio,mp3 spiller og lommelykt

Gjest Ei lita jente

Folk lager seg problemer av alt..

Er det så irriterende, så slå av lyden. Mobiltelefoner nå til dags har fungsjoner som automatisk setter telefonen på lydløs etter valgt klokkeslett.(Og mottsatt.) Kjekt for de late og grettene...

Gjest Elextra

Folk lager seg problemer av alt..

Er det så irriterende, så slå av lyden. Mobiltelefoner nå til dags har fungsjoner som automatisk setter telefonen på lydløs etter valgt klokkeslett.(Og mottsatt.) Kjekt for de late og grettene...

Hvis du leser litt av tråden får du med deg at mange må ha på lyd for å være tilgjrngelige for f.eks. store barn som er, gamle/syke foreldre o.l. Det betyr ikke at man synes det er ok å vekkes av kjente som har et eller annet ikke presserende å melde.

Hvis du leser litt av tråden får du med deg at mange må ha på lyd for å være tilgjrngelige for f.eks. store barn som er, gamle/syke foreldre o.l. Det betyr ikke at man synes det er ok å vekkes av kjente som har et eller annet ikke presserende å melde.

Hvis jeg skal si noe til noen utenom vanlig våken-tid - som jeg ikke trenger umiddelbart svar på, sender jeg en Facebook-melding eller mail... Og det gjør mine venner/bekjente/familiemedlemmer også.

Gjest Ei lita jente

Noe som også ble nevnt under; man kan velge og kùn ha meldingslyden på lydløs. Tviler på at de fra aldershjemmet sender en melding: "kondolerer, din far døde nettopp av hjertestans."

Jo, men hvis det er viktig så ringer vel disse, de vil da ikke sende mld som de vet kan overses.

Annonse

Ikke i helgene nei, med mindre jeg vet sikkert at vedkommende er våken eller at vedkommende pleier å slå av mobilen om natten slik at jeg vet at vedkommende ikke får meldingen før telefonen blir slått på.

På hverdager kan jeg sende melding så tidlig, men det kommer an på hvem det er til og hva det gjelder.

Gjest Elextra

Noe som også ble nevnt under; man kan velge og kùn ha meldingslyden på lydløs. Tviler på at de fra aldershjemmet sender en melding: "kondolerer, din far døde nettopp av hjertestans."

Som også nevnt tidligere i tråden - fiklete å skulle gå inn på onnstillinger for å slå av lyd kun for meldinger hver kveld. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan avstå fra å sende meldinger til folk som antas å sove. I min verden er det vanlig folkeskikk.

Gjest Elextra

Hvis jeg skal si noe til noen utenom vanlig våken-tid - som jeg ikke trenger umiddelbart svar på, sender jeg en Facebook-melding eller mail... Og det gjør mine venner/bekjente/familiemedlemmer også.

Ja, de fleste av mine venner er på mail også i helgen, og ting som ikke haster sendes der. Gratis er det også, om man er på nett.

Som også nevnt tidligere i tråden - fiklete å skulle gå inn på onnstillinger for å slå av lyd kun for meldinger hver kveld. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan avstå fra å sende meldinger til folk som antas å sove. I min verden er det vanlig folkeskikk.

Er dette noe problem i din verden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...