Gå til innhold

Hva slags brødpålegg liker du best?

Anbefalte innlegg

1.Fenalårskiver (hele fenalår har mye ben og fett)Kjøper maks en pakke til jul til maks 60 kr pakka

2.Rekesalat,Italiensk salat.

3.Brunost

4.Fårepølse trønder

5.Jordbærsyltetøy

6.Jarlsbergost

7.Ridderost

8.Kaviar (Vanlig Mills på tube)

9.Smørbare oster.i eske

10.Smørbare oster på tube (Baconost,skinkeost++)

(Jeg kjøper bare den billigste kneipen og synes den er bra nok til prisen (5-7 kr)Kun lettmelk.H-melk bare til kaffen)

Fortsetter under...

Frokost: Leverpostei med enten vanlig agurk, rødbeter eller sylteagurk. Ellers på døgnet gulost, makrell i tomat, kaviar, stekt egg/kokt egg, omelett, eggerøre. Spiser aldri søtt pålegg på mat.Når jeg får lyst på noen ordentlig godt på maten blir det roastbiff med remulade og rå løk og skinkesteik med pepper og sennep.

Frokost: Leverpostei med enten vanlig agurk, rødbeter eller sylteagurk. Ellers på døgnet gulost, makrell i tomat, kaviar, stekt egg/kokt egg, omelett, eggerøre. Spiser aldri søtt pålegg på mat.Når jeg får lyst på noen ordentlig godt på maten blir det roastbiff med remulade og rå løk og skinkesteik med pepper og sennep.

Ikke snakk,jeg blir SULTEN!

Glemte både leverpostei og makrell i tomat (Sier man flycrash enda?)

Har toaster så å varme 2 skiver med loff og skinke og ost imellom er veldig godt.

Ikke snakk,jeg blir SULTEN!

Glemte både leverpostei og makrell i tomat (Sier man flycrash enda?)

Har toaster så å varme 2 skiver med loff og skinke og ost imellom er veldig godt.

Vi sa flykrasj når jeg var ung, men nå hører jeg sjelden den benevnelsen. Jeg er ikke glad i loff og hvitt brød og skinke synes jeg smaker litt gummiaktig hehe. Jeg må ha grovbrød når jeg spiser brødmat.

Gjest Nickløsheletida

Lofotpostei, svolværpostei, grov leverpostei, makrell i tomat, skinke og agurk med majones, skinke med tomat, hvitost med paprika, hvitost med tomat, hvitost med mills kaviar, egg med ansjos, egg med kaviar, brunost spiser jeg ikke på brødskiva med jeg spiser det på knekkebrød, kabaret men det er skjelden jeg lager, tomatsild, rømmesild og all annen sild, men det er skjelden jeg kjøper utenom jula. Rekesalat, italiens salat. Det siste er mer sånn helgepålegg. Kjøper ikke det så ofte.

Akkurat nå for tiden veksler jeg mellom lofotpostei, makrell i tomat og Jarlsberg hvitost og stekt egg med tomatbønner.

Annonse

Jeg liker mye forskjellige pålegg, til hverdags går det mye i makrell i tomat (det må være Stabburet, helst den store ovale boksen, men den mindre rektangulære går an), jarlsberg med kaviar eller leverpostei.

Ellers liker jeg godt hjemmerørt jordbærsyltetøy, peanuttsmør med bringebærsyltetøy, honning med brun geitost eller *host* nugatti - men alt dette spiser jeg ganske sjeldent.

Av brød liker jeg kjærestens hjemmebakte eller grove brød med en del forskjellige korn og frø i. Kneipp er ikke spesielt godt og det kjøper jeg aldri, loff er heller ikke noe særlig synes jeg.

Gulost med paprika (elsker paprika! kan spise det for seg sjøl også), salami, kokt egg (gjerne "smilende egg"), eggerøre, omelett - ja, det er vel mine favoritter, tror jeg. :)

Jeg liker ikke loff spesielt godt. Er veldig glad i grovt brød med fersk skorpe *yummy* Kunne ikke klart meg uten brødmat, tror jeg.

Av det du nevner er jeg ihvertfall ikke noe spesielt glad i fenalår og fårepølse. :-)

Men Mills kaviar er en stadig tilbakevendende favoritt.

Egentlig sjelden jeg spsier ost eller syltetøy på brød, men leverpostei, salami, makrell i tomat mm dukker opp ganske ofte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...