Gå til innhold

Matlei.. men vil ha noe godt til middag

Anbefalte innlegg

Gjest Matfrua

Hei! Er så lei middag. I helgen har det for det meste blitt spist brød. Hva skal dere ha til middag i dag? Lyst på kjøtt eller kylling, men ikke det kjedelige vanlige. Ikke noe av kjøttdeig. kanskje en god okse-gryte.. Oppskrifter dere vil dele? Bør ikke ta mer enn en time å lage.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375689-matlei-men-vil-ha-noe-godt-til-middag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

.

Kyllingsuppe:

1 stk grillet kylling renses for skinn og bein.

Kok skinn og bein med 1,5 liter vann i 30 min.

Kraften siles, tilsett 2 ts buljong og litt pepper. Silsett litt søtt, eks litt honning eller noen biter dadler eller litt sukker.

2 stk gulrøtter og litt purreløk kokes opp i kraften sammen med litt nudler ( eggenudler er best... )

Tilsett kyllingbitene...og server med rundstykker eller ristet brød...

Veldig enkel og nyyyyydelig suppe =)

.

Kyllingsuppe:

Kraften siles, tilsett 2 ts buljong og litt pepper. Silsett litt søtt, eks litt honning eller noen biter dadler eller litt sukker.

2 stk gulrøtter og litt purreløk kokes opp i kraften sammen med litt nudler ( eggenudler er best... )

Oi - det tror jeg faktisk jeg hadde klart å få til :-)

Gjest luftslott

.

Kyllingsuppe:

Eller kjapp-versjonen av samme suppe:

Gulrøtter og vårløk kokes opp i kyllingbuljong, mens oppskjært kyllingfilet stekes i olje og krydres med karri. La risnudler trekke i vann, legg dem over i bolle og fyll på med kylling, grønnsaker og buljong. Tar maks 5 minutter!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...