Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest javedia

Jeg er for feit, rett og slett. Det føles som om samme hva jeg gjør så står vekta på samme nivå. Har prøvd hardt på nyåret og bevege meg mere med det resultatet at jeg hele tiden føler meg syk. Jeg har en lungesykdom og lurer på om denne kanskje er synderen her.

Har prøvd lavkarbo, spise mindre fett og sukker, gå små turer. Vekta er konstant.

Så da står jeg vel igjen med dette: Gå en liten tur hver dag og spise mye mindre enn jeg gjør. Hvor mye/lite tror dere jeg må spise med det aktivitetsnivået jeg (dessverre) har og gå ned i vekt? Trenger motivasjon og gode råd her, virker ikke som jeg kan greie dette på egen hånd.

Må legge til at jeg også bruker medisiner mot noen psykiske problemer. Disse gjør nok også sitt til at vektreduksjon er nesten umulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375695-tenger-motivasjon-til-slanking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

to-barns-mamman

Å motivere andre for slanking er vel nesten umulig, - den som fant den oppskriften vil nok tjene millionær ;-) Det er nok bare oss selv som klarer å motivere for det. For meg hjalp følgende setning å komme i gang; "Jo flere forsøke en gjør, jo større er sjansen for å lykkes" Og det har vært så motiverende for meg (gått ned nesten 7 kg. på en måned + to dager) Jeg fik fokus på håpet, istede for alle de gangene jeg har mislykkes. Jeg er jo nærmere målet nå enn noen ganger.

Husk på de små seirene, forsøk å finn 2-3 ting hver dag som du har lykkes med, - fokus på plussene, ikke det du ikke får til.

Masse lykke til :-)

Gjest grublendeikveld

Jeg fikk selv motivasjon til å slanke meg da legen min sa at nå var jeg i grenseland til å få diabetes 2. Fikk da hjelp av legen; diett og gå turer. klarte på ett år å gå ned 30 kg. går fortsatt på samme diett, dvs jeg har forandret kostholdet for alltid. og holder vekten. i sommer er det to år siden jeg fikk beskjeden av legen.

for å si det kort: jeg spiser ALDRI kaker, og snop og chips i ukedagene, kun på lørdagene. jeg spiser mat med minimum av karbohydrater om kvelden. jeg går tur 90 min omtrent hver dag. og det føles bra å være slank igjen....

to-barns-mamman

Jeg fikk selv motivasjon til å slanke meg da legen min sa at nå var jeg i grenseland til å få diabetes 2. Fikk da hjelp av legen; diett og gå turer. klarte på ett år å gå ned 30 kg. går fortsatt på samme diett, dvs jeg har forandret kostholdet for alltid. og holder vekten. i sommer er det to år siden jeg fikk beskjeden av legen.

for å si det kort: jeg spiser ALDRI kaker, og snop og chips i ukedagene, kun på lørdagene. jeg spiser mat med minimum av karbohydrater om kvelden. jeg går tur 90 min omtrent hver dag. og det føles bra å være slank igjen....

... som får til å gå 90 min. hver dag :-) Så gøy å høre at noen går ned, klarer målene sine og blir der. Du er god!

Gjest javedia

Å motivere andre for slanking er vel nesten umulig, - den som fant den oppskriften vil nok tjene millionær ;-) Det er nok bare oss selv som klarer å motivere for det. For meg hjalp følgende setning å komme i gang; "Jo flere forsøke en gjør, jo større er sjansen for å lykkes" Og det har vært så motiverende for meg (gått ned nesten 7 kg. på en måned + to dager) Jeg fik fokus på håpet, istede for alle de gangene jeg har mislykkes. Jeg er jo nærmere målet nå enn noen ganger.

Husk på de små seirene, forsøk å finn 2-3 ting hver dag som du har lykkes med, - fokus på plussene, ikke det du ikke får til.

Masse lykke til :-)

Gode råd. Tusen takk :-)

Gjest javedia

Flinke du :-). Jeg må nok slankes innenfor husets fire vegger. Tåler dårlig å trene for mye. Har redusert porsjoner og tenker på hva jeg putter i munnen. Får se om resultatet kommer.

• 2 uker senere...

Annonse

Hvis du trenger et "verktøy" for å se hvor mye du spiser og trenger for å gå ned i vekt kan du prøve www.diett.no Helt gratis og ganske greit, men ikke alle tallene er helt riktige så om det er noe som ser helt feil ut etter at du har lagt det inn så er det sannsynligvis det. :o)

Gjest lesscarbisgood

Hvis du trenger et "verktøy" for å se hvor mye du spiser og trenger for å gå ned i vekt kan du prøve www.diett.no Helt gratis og ganske greit, men ikke alle tallene er helt riktige så om det er noe som ser helt feil ut etter at du har lagt det inn så er det sannsynligvis det. :o)

Har de lagt inn en del matvarer man kan søke opp, eller må man legge inn alt selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...