Gå til innhold

Ny politiker siktet for overgrep

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

23

• Sør

4

• XbellaX

3

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Det virker nesten som om det er en overhyppighet, sammenlignet md den jevne befolkning, men jeg vet ikke?

Med vennlig hilsen

Det slås jo veldig opp i pressen når det er en person i en offentlig rolle eller i en lederstilling som gjør slike ting. Det finnes jo mange voldtekter som skjer som ikke kommer på førstesidene.

Men jeg fatter bare ikke at de tar sjansen - de må da fatte at dette vil ødelegge for dem både politisk og personlig og det vil henge ved dem i mange mange år, kanskje resten av livet.

''Fatter ikke hvorfor ikke voksne folk kan holde seg på matta :-(''

Man får jo virkleig bare håpe at du vet forskjell på å være anmeldt og å være skyldig?

Selvsagt vet jeg det.

Uansett er det et faktum at de har hatt sex - og det er da ikke plausibelt på et politisk arrangement - mellom en 17 åring og en 43 åring, som har stor tillit blant medlemmene.

Gjest Nord og ned.

Selvsagt vet jeg det.

Uansett er det et faktum at de har hatt sex - og det er da ikke plausibelt på et politisk arrangement - mellom en 17 åring og en 43 åring, som har stor tillit blant medlemmene.

Gigaforsskjell på å ha sex som kan være tvilsom rent moralsk, men ikke straffabar i lovens forstand e.g. Søviksnes. og _voldtekt_ som han er anmeldt for.

Annonse

Gigaforsskjell på å ha sex som kan være tvilsom rent moralsk, men ikke straffabar i lovens forstand e.g. Søviksnes. og _voldtekt_ som han er anmeldt for.

Jeg er enig i at det er en forskjell her.

Jenta mener at det var voldtekt, Solum Larsen mener at de hadde frivillig sex. Det er vel ofte slik i voldtektssaker - at det er påstand mot påstand.

Heldigvis er det domstolen som skal dømme.

Selvsagt vet jeg det.

("plausibelt" = "sannsynlig, mulig" (og er trolig ikke det du mener))

Jeg er helt enig i at slikt selvsagt ikke burde finne sted.

Med vennlig hilsen

Det slås jo veldig opp i pressen når det er en person i en offentlig rolle eller i en lederstilling som gjør slike ting. Det finnes jo mange voldtekter som skjer som ikke kommer på førstesidene.

Men jeg fatter bare ikke at de tar sjansen - de må da fatte at dette vil ødelegge for dem både politisk og personlig og det vil henge ved dem i mange mange år, kanskje resten av livet.

Nå er han beskyldt for voldtekt, ikke dømt.

mvh

Fullstendig usmakelig, voldtekt eller ei. En 43 åring får holde labbene unna en 17 åring. Spesielt siden han er i en maktposisjon i forhold til henne.

Foreldre blir jo skremt fra å la ungdommene dra på politiske samlinger.

Dette står i Straffeloven:

''§ 199. Den som har seksuell omgang med fosterbarn, pleiebarn, stebarn eller noen annen person under 18 år som står under hans omsorg, myndighet eller oppsikt, straffes med fengsel inntil 5 år. ''

Jeg tror ikke de vil bruke denne, men det er åpenbart tett på.

Med vennlig hilsen

Annonse

Fullstendig usmakelig, voldtekt eller ei. En 43 åring får holde labbene unna en 17 åring. Spesielt siden han er i en maktposisjon i forhold til henne.

Vi aner jo ikke hva som er skjedd her.

Beklager jeg var åpenbart ikke oppdatert. Han innrømmer å ha hatt sex med henne. Uansett om det er voldtekt eller ikke er det helt forkastelig.

Så langt er han vel bare anmeldt. Politiet har vel ikke tatt ut siktelse ennå.

mvh

Jo, det har politiet:

''En 17 år gammel jente anmeldte tirsdag Solum Larsen for voldtekt og etter kort tid ble han siktet i saken.

- Han er siktet for voldtekt på bakgrunn av opplysninger som ligger i saken, sier politiadvokat Elisabeth Rød i Haugaland og Sunnhordaland politidistrikt til Aftenposten.no.''

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Venstre-topp-anmeldt-for-voldtekt-6757786.html#.TzGqU4HPzZE

Med vennlig hilsen

Helt enig. En nestleder på 43 forventes å ha vurderingsevne som stopper han leeeeenge før trusa faller på fest med en 17-åring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...