Gå til innhold

Ny politiker siktet for overgrep

Anbefalte innlegg

''Men han var 43 år og jenta 17. Det er forkastelig uansett.''

Det er det definitivt. Og i tillegg er det jo så ufattelig DUMT. Hvordan _kan_ de tro at det ikke kommer fram?

Det har nok skjedd mange slike ting i alle politiske kretser som aldri har sett offentlighetens lys. Er nok det det gambles med.

Ufattelig dumt, så absolutt.

Mvh

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

23

• Sør

4

• XbellaX

3

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

''Men han var 43 år og jenta 17. Det er forkastelig uansett.''

Det er det definitivt. Og i tillegg er det jo så ufattelig DUMT. Hvordan _kan_ de tro at det ikke kommer fram?

''Det er det definitivt. Og i tillegg er det jo så ufattelig DUMT. Hvordan _kan_ de tro at det ikke kommer fram?''

Det er uforståelig.

("plausibelt" = "sannsynlig, mulig" (og er trolig ikke det du mener))

Jeg er helt enig i at slikt selvsagt ikke burde finne sted.

Med vennlig hilsen

he - he - jeg har alltid trodd at plausibelt hadde med applaus å gjøre - altså noe som en applauderer fordi en synes det er ok, flott, og er enig i det.

Takk for korrigering!

''Det er det definitivt. Og i tillegg er det jo så ufattelig DUMT. Hvordan _kan_ de tro at det ikke kommer fram?''

Det er uforståelig.

Nei, jeg fatter bare ikke at de kan ha så liten dømmekraft - selv om de er påvirket av alkohol. Så mange sex-skandaler som det har vært de siste 15 årene (det begynte vel med Søviknes?) - så vet en jo at dette blir det bråk av (selv om faktisk Søviknes kom tilbake).

Helt forkastelig - enten det er voldtekt eller ikke. Er det voldtekt i tillegg til tillitsbrudd fra en nestleder, så er det jo helt forferdelig.

Annonse

Fullstendig usmakelig, voldtekt eller ei. En 43 åring får holde labbene unna en 17 åring. Spesielt siden han er i en maktposisjon i forhold til henne.

Foreldre blir jo skremt fra å la ungdommene dra på politiske samlinger.

Jeg forstår selvsagt at en 17 årig jente kan bli tiltrukket av en karismatisk og hyggelig mann med en høy posisjon - og jeg fatter selvsagt at han kan bli tiltrukket av henne - MEN det er jo et lysår mellom det og virkelig la fornuften fare og bare la lyst og kropp bestemme.

Her burde selvsagt den voksne stanset dette, og ikke tatt henne med på hotellrommet.

Gjest gryntgrynt

Jeg forstår selvsagt at en 17 årig jente kan bli tiltrukket av en karismatisk og hyggelig mann med en høy posisjon - og jeg fatter selvsagt at han kan bli tiltrukket av henne - MEN det er jo et lysår mellom det og virkelig la fornuften fare og bare la lyst og kropp bestemme.

Her burde selvsagt den voksne stanset dette, og ikke tatt henne med på hotellrommet.

Men hva gjør disse ungdommene, mange under 18 år på nachspiel i regi av Unge ditt og Unge datt i utgangspunktet? Er det naturlig med festing i regi av Unge ditt og Unge datt? Er dette virkelig noe foreldre ønsker barna sine inn i? Jeg trodde at det å la sine ungdommer være politisk engasjert skulle være noe positivt som holdt de borte fra fest og rangling og engasjert i noe positivt, men neida her arrangeres det tydeligvis fester som resulterer i både det ene og det andre med mindreårige og ungdommer som ikke en gang er gamle nok til å komme inn på steder hvor alkohol serveres. Hva skjer?

Men hva gjør disse ungdommene, mange under 18 år på nachspiel i regi av Unge ditt og Unge datt i utgangspunktet? Er det naturlig med festing i regi av Unge ditt og Unge datt? Er dette virkelig noe foreldre ønsker barna sine inn i? Jeg trodde at det å la sine ungdommer være politisk engasjert skulle være noe positivt som holdt de borte fra fest og rangling og engasjert i noe positivt, men neida her arrangeres det tydeligvis fester som resulterer i både det ene og det andre med mindreårige og ungdommer som ikke en gang er gamle nok til å komme inn på steder hvor alkohol serveres. Hva skjer?

Nei, jeg vet ikke. Viktige spørsmål du stiller her.

Som mor til barn som snart blir tenåringer, så tenker jeg jo at det høres fornuftig ut at ungdommene blir engasjert i politikk, at det er fornuftig og lærerikt. Men jeg ønsker jo ikke at mine barn skal få tilgang til alkohol før det er tillatt, og jeg ønsker jo ikke at de skal være med på ville nachspill sammen med voksne som er gamle nok til å være foreldrene deres :-(

Jeg er enig i at det er en forskjell her.

Jenta mener at det var voldtekt, Solum Larsen mener at de hadde frivillig sex. Det er vel ofte slik i voldtektssaker - at det er påstand mot påstand.

Heldigvis er det domstolen som skal dømme.

''Jenta mener at det var voldtekt, Solum Larsen mener at de hadde frivillig sex. Det er vel ofte slik i voldtektssaker - at det er påstand mot påstand.''

Jeg trodde uansett det var ulovlig for voksne myndighetspersoner (lærer, speiderleder etc.) å ha sex med noen under 18 som de har ansvaret for. Nestleder i Venstre er kanskje ikke direkte myndighetsperson for alle deltagerne på en sånn samling, men det er neimen ikke langt unna. Alkoholservering til 17-åringer er heller ikke helt bra i en sånn setting...

Det er nok desverre ganske vanlig. Jeg har selv vært på flere slike, og ganske riktig liknet det mest på vanlig fest etter kl 22. Hvorfor alle de eldre mennene hang rundt (for det var kun eldre _menn_ i mitt tilfelle) til kl 02 etc skjønte jeg aldri. Jeg husker at vi snakket om dem som litt "griskailla", samtidig som det var litt stas når de ville diskutere politikk med oss unge. Jeg gjetter verden ser nokså lik ut nå 20 senere også.

Amen!

Annonse

Problemet er gammelt. Det nye er vel at det settes søkelys på det ut over FrP.

Mvh

Ja, hvorfor er det så mye av slikt? Går "makten" til hodet på dem? Hva er greia?

Menn med makt som har sex med unge kvinner/jenter er like gammelt som menneskeheten.

Det nye er vel at det har blitt litt vanskeligere å komme unna med det.

Mvh

''Jenta mener at det var voldtekt, Solum Larsen mener at de hadde frivillig sex. Det er vel ofte slik i voldtektssaker - at det er påstand mot påstand.''

Jeg trodde uansett det var ulovlig for voksne myndighetspersoner (lærer, speiderleder etc.) å ha sex med noen under 18 som de har ansvaret for. Nestleder i Venstre er kanskje ikke direkte myndighetsperson for alle deltagerne på en sånn samling, men det er neimen ikke langt unna. Alkoholservering til 17-åringer er heller ikke helt bra i en sånn setting...

Ja, Sør linket til en lovparagraf som sa akkurat det - at det var ulovlig med sex for en mynigdhetsperson eller tillitsperson.

Og det er heller ikke lov med alkohol til en under 17. Akkurat det med alkohol vet vi jo ingenting om - det er jo faktisk mulig å være på et nachspiel uten å drikke (selv om det høres i overkant naivt ut akkurat i denne saken da).

Dette vil nok ikke være ulovlig om det er frivillig.

Alkoholserveringen er hotellet/baren ansvarlig for.

Etikken og moralen lå kanskje i koma.

Mvh

Mvh

''Alkoholserveringen er hotellet/baren ansvarlig for.''

Hotellet har vel ikke ansvar for et nachspiel på et hotellrom? F.eks. dersom noen av gejstene hadde med seg alkohol, eller dersom noen av de voksne gjestene forsynte seg av alkohol i minibaren og delte med jenta - da er det vel ikke hotellets ansvar?

Mvh

Det var ingen alkoholservering ved middagen. Deltakerne måtte sev betale for alkohol i baren etterpå - og der hadde hotellet ansvar, som du sier.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/politikk/Ingen-alkoholservering-pa-Venstremotet-2927440.html

Men hva som ble drukket på nachspielet og hvor dette nachspielet var, må jo politiet finne ut av, hvis det med alohol i det hele tatt er interessant for saken da.

Gjest gryntgrynt

Nei, jeg vet ikke. Viktige spørsmål du stiller her.

Som mor til barn som snart blir tenåringer, så tenker jeg jo at det høres fornuftig ut at ungdommene blir engasjert i politikk, at det er fornuftig og lærerikt. Men jeg ønsker jo ikke at mine barn skal få tilgang til alkohol før det er tillatt, og jeg ønsker jo ikke at de skal være med på ville nachspill sammen med voksne som er gamle nok til å være foreldrene deres :-(

Jeg ville heller ikke latt mine barn delta på slike ting som dette og jeg mener det burde snakkes mye mer om at dette faktisk skjer. Det er en uting at barn interessert i politikk skal være tilstede der det serveres alkohol og de i tillegg kan nyte det uten at de voksne tilstede tar noe ansvar for dette. Jeg synes dette er hårreisende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...