Gå til innhold

Ny politiker siktet for overgrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jenta er 17 år og hun var beruset blant voksne uansvarlige på et nachspiel. Jeg er sikkert av den naive sorten, men jeg er faktisk rystet over at dette foregår i et slikt omfang som det tydeligvis gjør.

''

Vet vi at hun var beruset? Jeg kan ikke huske å ha lest det. Men det er vel trolig at det stemmer.

Jeg er også overrasket over at profilerte voksne politikere ikke har større dømmekraft enn dette.

Den fatalt dårlige dømmekraften tror jeg kan ha sammenheng med overdreven tro på imuniteten i egen possisjon og egen evne til å kontrollere konsekvensene.

Mvh

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

23

• Sør

4

• XbellaX

3

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest gryntgrynt
Skrevet

Media er spekket med saken.

For en del år siden hadde kanskje tilsvarende blitt dysset ned.

Det som forundrer meg er at så mange ser ut til å vare overrasket over at slike ting skjer.

Mvh

Jeg er faktisk en av de som er svært overrasket over at dette skjer, altså at ungdommer drikker seg beruset sammen med voksne i sammenhenger som dette. Og jeg synes det burde være langt større fokus på dette. Media dekker saken, men ingen setter noe bestemt fokus på det faktum at denne jenta var 17 år og beruset på en samling i regi av partiet Venstre. Det nevnes i en av artiklene at hun var beruset.

Skrevet

Den fatalt dårlige dømmekraften tror jeg kan ha sammenheng med overdreven tro på imuniteten i egen possisjon og egen evne til å kontrollere konsekvensene.

Mvh

''Den fatalt dårlige dømmekraften tror jeg kan ha sammenheng med overdreven tro på imuniteten i egen possisjon og egen evne til å kontrollere konsekvensene.''

Som Tiger Woods sa, man tror man er gud.

Gjest gryntgrynt
Skrevet

'' Jeg hadde jo reagert veldig om sønnen min feks kom hjem fra en kamerat, beruset, og opplyste at det var foreldrene til kameraten som skjenket dem og drakk med dem.''

Jeg og. Dette er ikke noe jeg forventer - og jeg hadde reagert veldig om det hadde skjedd med min ungdom, uavhengig om det var et arrangement i politisk regi, eller om de var et idrettsarrangement, ungdomstur med kirka eller om det var Røde Kors.

''Jeg og. Dette er ikke noe jeg forventer - og jeg hadde reagert veldig om det hadde skjedd med min ungdom, uavhengig om det var et arrangement i politisk regi, eller om de var et idrettsarrangement, ungdomstur med kirka eller om det var Røde Kors.''

Jeg ville, som deg, heller ikke forventet noe slikt og reagert voldsomt om jeg hadde fått vite at noe slikt foregikk i sammenhenger hvor mitt barn/min ungdom befant seg sammen med voksne jeg ville antatt tok ansvar ved feks "smugdrikking" som selvsagt kan forekomme. Jeg ville ikke forventet at ingen voksne tok ansvar og i tillegg drakk sammen med dem.

Gjest gryntgrynt
Skrevet

Mye handler om makt og status.

Slikt har en tendens til å parkere fornuften, særlig med noen uviselige innabords.

Mvh

Du har nok rett. Jeg gremmes...

Skrevet

''Etter middagen lørdag skal det ha vært en fest på et hotellrom på Ryfylke Fjordhotell. Larsen og jenta skal ha forsvunnet på et tidspunkt, og da folk i Unge Venstre lurte på hvor hun var, fant de henne på gangen. Hun skal da ha vært beruset og oppløst i tårer.''

Fra VG i dag.

OK. En annen her sa at på pressekonferansen i dag hadde det blitt sagt at hun ikke var beruset. Ikke vet jeg,.

Skrevet

Jeg er faktisk en av de som er svært overrasket over at dette skjer, altså at ungdommer drikker seg beruset sammen med voksne i sammenhenger som dette. Og jeg synes det burde være langt større fokus på dette. Media dekker saken, men ingen setter noe bestemt fokus på det faktum at denne jenta var 17 år og beruset på en samling i regi av partiet Venstre. Det nevnes i en av artiklene at hun var beruset.

Jeg er enig i at det kunne vært langt større fokus på å forebygge at slikt skjer.

Uheldigvis skapte de tidligere rundene bare fokus på 'partikulturen i FrP', uten at det ble satt søkelys på at slikt kan skje hvor som helst.

Det har alltid forgått ujevnbyrdig sex i siderommene til maktens korridorer.

Mvh

Skrevet

Jeg er enig i at det kunne vært langt større fokus på å forebygge at slikt skjer.

Uheldigvis skapte de tidligere rundene bare fokus på 'partikulturen i FrP', uten at det ble satt søkelys på at slikt kan skje hvor som helst.

Mvh

''Det har alltid forgått ujevnbyrdig sex i siderommene til maktens korridorer.''

En god setning!

Gjest gryntgrynt
Skrevet

OK. En annen her sa at på pressekonferansen i dag hadde det blitt sagt at hun ikke var beruset. Ikke vet jeg,.

Jeg vet heller ikke, men VG skirver det :)

Gjest gryntgrynt
Skrevet

Mvh

''Uheldigvis skapte de tidligere rundene bare fokus på 'partikulturen i FrP', uten at det ble satt søkelys på at slikt kan skje hvor som helst.''

Jeg gremmes igjen...

''Det har alltid forgått ujevnbyrdig sex i siderommene til maktens korridorer.''

Og igjen...

Skrevet

''Den fatalt dårlige dømmekraften tror jeg kan ha sammenheng med overdreven tro på imuniteten i egen possisjon og egen evne til å kontrollere konsekvensene.''

Som Tiger Woods sa, man tror man er gud.

Og omgivelsene er ikke alltid særlig behjelpelige med å justere selvbildet.

For dårlig kjennskap til egne svakheter og bristepunkt og hvordan man forebygger å havne i fallsituasjoner, spiller ofte også inn.

Mvh

Skrevet

''Uheldigvis skapte de tidligere rundene bare fokus på 'partikulturen i FrP', uten at det ble satt søkelys på at slikt kan skje hvor som helst.''

Jeg gremmes igjen...

Og igjen...

Jeg gremmes også. Selv om jeg kanskje uttrykker meg litt kynisk.

Vi får håpe at dette kan føre til at partiene går sammen om å lage kjøreregler som minimerer sjansen for slike tragedier.

Mvh

Gjest gryntgrynt
Skrevet

Jeg gremmes også. Selv om jeg kanskje uttrykker meg litt kynisk.

Vi får håpe at dette kan føre til at partiene går sammen om å lage kjøreregler som minimerer sjansen for slike tragedier.

Mvh

''Vi får håpe at dette kan føre til at partiene går sammen om å lage kjøreregler som minimerer sjansen for slike tragedier.''

Skulle tro at disse kjørereglene allerede ville vært på plass om det var noen interesse for å unngå slike tragedier. I stedet fester de med ungdommen, huff.

Skrevet

Og kreket er gift og har barn.... *sensur*

Uff, er han gift og har barn og? Æsj - skikkelig krek ja :-(

Fatter ikke hvordan folk tør å ta slike sjanser - å ødelegge alt de har av rykte og omdømme, og risikere å miste kone og kontakt med barna. Og venner.

Skrevet

Nå er han beskyldt for voldtekt, ikke dømt.

mvh

Men hans politiske karriere er med stor sannsynlighet over. Derfor er det jævlig dumt å gjøre noe sånt. Skal ikke se bort fra at kona forlater han heller.

Skrevet

Men hans politiske karriere er med stor sannsynlighet over. Derfor er det jævlig dumt å gjøre noe sånt. Skal ikke se bort fra at kona forlater han heller.

''Men hans politiske karriere er med stor sannsynlighet over'' Tør jeg minne om hvem som er ordfører i Os kommune?

Skrevet

Smart er det ikke, nei.

Mvh

Skrevet

''Men hans politiske karriere er med stor sannsynlighet over'' Tør jeg minne om hvem som er ordfører i Os kommune?

Han voldtok ingen. Det var frivillig. Aldersforskjellen var mindre.

Ikke greit gjort. Men et betydelig mindre omfang.

Skulle man sparke alle politikere som har vært uttro med en ung og fristende, lurer jeg på hvor mange som hadde blitt igjen.

Mvh

Skrevet

Han voldtok ingen. Det var frivillig. Aldersforskjellen var mindre.

Ikke greit gjort. Men et betydelig mindre omfang.

Skulle man sparke alle politikere som har vært uttro med en ung og fristende, lurer jeg på hvor mange som hadde blitt igjen.

Mvh

Vi vet ikke om dette er en voldtekt ennå heller, så det er nok litt tidlig å konkludere med at hans politiske karriere er over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...