Gå til innhold

lenge siden sist..og mere svigerfamilie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Lurte på om noen hadde noen gode råd til meg, gruer meg til "samtale" i kveld nemlig, har litt trøbbel med svigerfamilie (igjen) :S

Det er ikke nytt, men vi har sånn sett hatt en rolig tid, jeg har prøvd å velge mine kamper, og ta det meste som kommer derifra i beste mening, og med godt humør når det da ikke er i beste mening.

Det har seg sånn at jeg mistet nøkkelen min i forigårs, og det var jo kjipt nok på en kald vinterdag...;) For å prøve å backtracke denne ringte jeg blandt annet svigermor, for å høre om den kunne være i bilen hennes, siden jeg hadde kjørt med henne tidligere samme dag. Det var den ikke, MEN..Det viser seg at de hadde ekstranøkkel!!

Selvfølgelig på sitt vis praktisk der og da, og jeg vet at det er mange som synes det er greit at foreldre/svigerforeldre har en ekstranøkkel.

Det jeg synes gjør dette så graverende er at verken jeg eller min mann var klar over at denne nøkkelen eksisterer, og at de må ha få fått/slipt en, uten vår medvitende.

Vi har nemlig hatt denne diskusjonen mange ganger før, der de har spurt om det ikke ville være greit om de får ha en ekstranøkkel hit "i tilfelle", og der jeg har svart at det ville jeg ikke være komfortabel med, så desverre. På en pen måte.Og imens disse diskusjonene har pågått har de allikevel hatt nøkkel hit hele tiden!

Vel, det er fortsatt bare en nøkkel, og dette hadde jo gått seg til hadde det ikke vært for dette : dagen etter (i går) hadde jeg en telefonsamtale med svigermor der hun gjør det klart at hun ikke vil ha noe mere med oss å gjøre fordi det "ødelegger eksteskapet" til meg og mannen min, at jeg får sparken fra en liten jobb vi pleier å gjøre sammen, og at vi ikke er glad i dem.

Nuvel.

Jeg prøver å holde meg til saken og fastholde at jeg _utelukkende_ diskuterer en nøkkel og det faktum at de ikke får ha en, at vi _er_ glad i dem, og at de er hjertelig velkommen på besøk hos oss og til å finne på ting sammen med oss, selv om jeg da har den mening at de som bor i et hus har rett til å vite hvilke ekstranøkler som finnes.

Dette går ikke inn. Derimot blir jeg anklaget for å "rope og skrike" , alltid være vanskelig etc, etc. Nå satt min mann ved siden av meg, og kan garantere at jeg ikke roper og skriker, og gudene skal vite at jeg har vært så lite vanskelig mot mine svigerforeldre som noe menneske kan være etter at jeg og mannen giftet oss. Derimot har jeg, på grensen til det selvutslettende, prøvd å forstå, sette meg i deres sko, ta det med et smil etc, etter at vi flyttet. Men jeg har også forsøkt å være klar og tydelig når det først er noe som er viktig for meg.

Dette blir jeg også oppfordret til. Det er hele tiden meldinger fra svigersene om at jeg skal føle meg som hjemme, og si i fra om det er noe. Og det er jo hyggelig, bare at det er IKKE SANT! Om jeg sier fra om noe som helst får jeg trøbbel. I bøtter og spann.

Og det er mest meg, for det er jeg som er trollet, definert som litt for vanskelig og med litt for mange egne meninger. Uansett om mannen min er enig eller ikke.

Han og jeg har det heldigvis stort sett fint, men det sliter litt på oss også, de tingene her. Jeg skulle ønske vi kunne være litt mere på lag, og at hun turde å forsvare seg ovenfor sin mor. eller i det minste si i fra ovenfor meg om han er mere enig med foreldrene enn meg. Han kan også være litt utydelig, og det plager meg.

Nå sitter jeg og gruer meg fordi i ettermiddag skal vi da alle ha en "oppklarende snakk" som pleier å bety at jeg får kjeft av svigersene (på en fordekt måte : masse kritikk av hva jeg er og ikke er pakka inn i en masse vi er så glad i deg) mens mannen vin blir konfliktsky og unnvikende etter en kort stund, imens jeg prøver å forsvare mine rester av integritet, være saklig og holde meg til saken, og samtidig følge med på alle samtalekrumpsring og hersketeknikk. Jeg føler meg fanga i en dårlig episode av "Alle elsker Raymond" (ikke at det er noen bra! ;p) og blir litt sprø. alt jeg ville var å si i fra at det _ikke_ er helt greit at de har nøkkel uten at vi vet det, særlig ikke når det har vært diskutert så flittig)

Jeg ser en psykolog om dette også, og gjør i det hele tatt det meste som står i boka + litt til.

Ellers har jeg & mann det supert og trives, men dette gir meg mageknip og åndenød.

Noen tips på hvordan jeg kan håndtere dette? Hva skal jeg SI i kveld utover dert jeg allerede sier? De ER velkomne, men vi må få sette noen regler? Og de får da altså ikke ha nøkkel.

Puh, langt innlegg, men digg å skrive av seg litt frust :)

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

16

• morsan

8

• mariaflyfly

4

• Elis31

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest sosialt yrke
Skrevet

Jeg syns du har vært flink, jeg.

Vær praktisk og nøktern. Skift lås. Mest sannsynlig har hun en nøkkel til.

Det er et grovt tillitsbrudd, og dessuten ulovlig, at hun har kopiert en nøkkel til deres leilighet. Det kan dere enten velge å si eller tie med.

Jeg ville aldri bodd i nærheten av en svigermor som har de trekkene som du (mange ganger) har beskrevet. Jeg tenker at hvis man skal bevare en god relasjon, er det viktig at man kan ha en viss avstand.

Samtidig er det viktig at dere øver dere på å "drite litt" i hennes svart/hvitt tenking og ups and downs. Bare trekk på skuldrene og tie. Selvsagt sette klare grenser for hva som er greit og ikke (og som sagt sørge for at hun ikke kan ha en nøkkel) men ikke bry dere så mye om responsen hennes.

Har du lest noen av de bøkene du fikk anbefalt om Borderline Mothers?

Skrevet

Jeg syns du har vært flink, jeg.

Vær praktisk og nøktern. Skift lås. Mest sannsynlig har hun en nøkkel til.

Det er et grovt tillitsbrudd, og dessuten ulovlig, at hun har kopiert en nøkkel til deres leilighet. Det kan dere enten velge å si eller tie med.

Jeg ville aldri bodd i nærheten av en svigermor som har de trekkene som du (mange ganger) har beskrevet. Jeg tenker at hvis man skal bevare en god relasjon, er det viktig at man kan ha en viss avstand.

Samtidig er det viktig at dere øver dere på å "drite litt" i hennes svart/hvitt tenking og ups and downs. Bare trekk på skuldrene og tie. Selvsagt sette klare grenser for hva som er greit og ikke (og som sagt sørge for at hun ikke kan ha en nøkkel) men ikke bry dere så mye om responsen hennes.

Har du lest noen av de bøkene du fikk anbefalt om Borderline Mothers?

Takk :) Jeg skal bli flinkere til å prøve å "drite litt i det", men det blir fort intenst, og de er så vanskelige å overse..;p Ringer til svarer etc.

Dessuten vil jeg jo gjerne at forholdet skal være godt, og at vi skal komme overens. Samtidig vil jeg ikke bli behandla råttent.

Litt dristig å flytte så nære, men vi trives godt her på andre vis, og Oslo ER dyrt for oss, selvom jeg lengter en del "hjem"

Har prøvd å lese litt, jupp, og jeg ser også en psykolog som jeg kan snakke litt med om dette. Ikke bare av svigergrunner selvsagt, men det blir litt av det også siden det er så mye derifra.

Skrevet

Hei :-)

Hyggelig å høre at du stort sett har det bra der ute i periferien; det hadde jeg også hørt rykter om ;-) Beskrivelsen av svigermor minner om moren Raymond, det er tydeligvis relativt langt mellom teori og praksis hos henne.

Men jeg lurer på hvorfor det ikke er mannen din som tar en slik diskusjon med sine foreldre istedenfor at du gjør det? Jeg mener det er han som både bør finne ut hvordan de har fått tak i nøkkelen og be om å få den tilbake. Jeg synes ikke du skal være involvert i kamper som han like gjerne kan ta selv.

Har liten tror på at det fungerer å si at "nå skal vi bare snakke om nøkkelen". Dine svigerforeldre opplever det ganske sikkert som en avvisning at du ikke ønsker de skal ha nøkkel, og de argumenterer ut i fra det. Dette handler om mer enn en nøkkel; slik jeg ser det så handler det om retten til å ikke bli invadert i privatlivet, og selv om mange andre ikke ville føle seg invadert fordi svigerforeldrene oppbevarte en ekstranøkkel, så gjør du det. Tror jeg ville ha sagt noe om at det kan godt hende at mange ville synes du er litt sær som ikke ønsker den praktiske løsningen at familien har ekstranøkkel. men at det er problemaatisk for deg

Skrevet

Hei :-)

Hyggelig å høre at du stort sett har det bra der ute i periferien; det hadde jeg også hørt rykter om ;-) Beskrivelsen av svigermor minner om moren Raymond, det er tydeligvis relativt langt mellom teori og praksis hos henne.

Men jeg lurer på hvorfor det ikke er mannen din som tar en slik diskusjon med sine foreldre istedenfor at du gjør det? Jeg mener det er han som både bør finne ut hvordan de har fått tak i nøkkelen og be om å få den tilbake. Jeg synes ikke du skal være involvert i kamper som han like gjerne kan ta selv.

Har liten tror på at det fungerer å si at "nå skal vi bare snakke om nøkkelen". Dine svigerforeldre opplever det ganske sikkert som en avvisning at du ikke ønsker de skal ha nøkkel, og de argumenterer ut i fra det. Dette handler om mer enn en nøkkel; slik jeg ser det så handler det om retten til å ikke bli invadert i privatlivet, og selv om mange andre ikke ville føle seg invadert fordi svigerforeldrene oppbevarte en ekstranøkkel, så gjør du det. Tror jeg ville ha sagt noe om at det kan godt hende at mange ville synes du er litt sær som ikke ønsker den praktiske løsningen at familien har ekstranøkkel. men at det er problemaatisk for deg

Har sagt akkurat det :) Jeg nevner stadig at det ene kan være vel så bra som det andre, men nå har vi, eller jeg, alt etter som, det sånn eller slik på den måten. Jeg har sannelig fått utvidet mine diplomatiske evner..puh!

Og det er jo heller ikke noe galt i at noen har det sånn at foreldre/svigerser har nøkkel - men de som bor i huset må vite det! - og det må være greit for de som bor der..Og i dette tilfellet er det i ikke greit for noen av oss.

Årsaken til at jeg snakker mere enn mann, er at de går "rett til kilden for trøbbel" - meg.

Mannen min har vokst opp med dette, og har vendt seg til en taktikk med å rett og slett ikke høre etter, og jatte med, men stort sett gjøre som han vil for det.

Nå behersker ikke jeg den kunsten - og vet ikke helt om jeg ølnsker å lære den heller, selv om døve ører og gode miner _ofte_ kan være veien å gå.

Men å gi noen rett på viktige, verdimessige felter, enten fordi man ikke tør å si noen i mot, eller fordi man ikke egentlig hører etter, er ikke min stil, jeg synes det blir både litt veikt, og faktisk litt respektløst mot den man er uenig med - selvom det kan se ut som enighet og respekt.

Vi har diskutert dette mye, og mann er enig i at han er litt redd og konfliktsky(ovenfor familien mest, vel og merke..Han kan tale sin sak, samt forsvare meg om nødvendif i de fleste andre sammenhenger:)), og han skal bli flinkere til å stå sammen med meg når jeg blir angrepet - når han er enig med meg.

Er han ikke enig med meg, må han si i fra om dette, slik at jeg ikke går rundt og tror det og blir overaskende stående alene om det skulle oppstå en konfrotasjon.

Jeg prøver å huske på at han er oppdradd slik, og å ha respekt for det og de utfordringene som følger av dette, samtidig som jeg vil ha muligheten til å adressere noe når det er virkelig viktig - og ikke bare mure det inne til det blir magesår og dårlige vibber og tonnevis med innestengt aggro.

Derfor har jeg blitt trollet. Som kan ringes til. Ringer hun ham gir han henne fort rett for å slippe å snakke mere om det..og da blir det spørsmål om hvorfor jeg "så sur ut" eller lignende. Og det prøver jeg å fortelle - på en likefrem og sakelig måte, og når det er viktig! De små kamelene har jeg forlengst lært meg både å svelge og overse..Nersten på kanten til magesår..;p

poenget er at dette er ingen i denne familien vant til. de har en ,for meg, veldig uvant familiestruktur der ingen sier i mot. Det blir ekstra vanskelig for meg fordi det ER mange problemer der, folk baksnakker og sier lite rett ut og hinter og antyder, SAMTIDIG som man sier at her har alle rett til en mening og at man setter pris på ærlighet. Dette vil jeg ikke være en del av, jeg synes det er dobbelt.

Jeg sa til svigermor at for MEG, nå, så dreier dette seg om dere hadde en nøkkel vi ikke visste om, og det liker jeg ikke. Det liker ikke masnn heller. (Det sa han selv også, men som sagt, det er meg hun helst tar det med siden jeg er "vrang) Vi kan mere enn gjerne være venner og slå en strek over det. Hvis du vil diskutere andre ting med oss så kan vi godt det, men jeg føler meg ikke vanskelig nå. og dere er absolutt like hjertelig velkommen til kaffe hos oss som før og vi er _selvsagt_ glad i dere.

Jeg føler at det er urettferdig at himmel og jord skal settes i bevegelse for dette, og at "nå skal ingen omgåes hverandre" på grunn av noe så tullete, og jeg gruer for i kveld.

Skrevet

Jeg rister på hodet jo mer jeg leser om denne svigermoren din, men må innrømme at jeg humrer litt også - det er jo bare så beyond! :) Er svært enig med de andre i at du er superflink til å håndtere dette, og selv om jeg selv velger kamper med familie med omhu kan jeg ikke sammenligne mine og dine utfordringer. De har virkelig tyvlånt en nøkkel og fått den kopiert??

På ett vis skjønner jeg din manns reservasjon mht å sette grenser. Han har jo bodd i dette gjennom hele barndommen og har sikkert programert seg til å bli usynlig når hun styrer på som vært for å unngå støy vil jeg tro. Å gå i krigen vil kreve en del. Går han til psykolog forresten? Kanskje han burde hatt en runde der han lærte seg å stå opp for seg selv mot moren også?

Ønsker deg lykke til med praten i kveld. Også jeg tror det hadde vært riktig at din mann hadde styrt praten og satt grenser. I en ideel verden hadde han først spurt "Hvorfor har dere kopiert en nøkkel mot vår vilje?" og deretter burde han fortalt at "vi kommer til å skifte lås, og ønsker IKKE at dere skal ha en egen nøkkel. Greier dere å respektere det, eller blir vi nødt til å be andre passe huset når vi er borte?" Men som jeg har forstått det blir ikke praten riktig sånn... ;-)

Skrevet

Der ER er du jo!! :0D

Jeg så NRK Puls på mandag http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7984432 og irriterte meg over at de kun viser de forholdene som fungerer fantastisk. At de kun tar opp dilleproblemer og overhodet ikke adresserer de faktiske problemene folk har! At man går rundt og har lyst å GIFTMYRDE a og til.. og at det antakelig ER eneste løsning...

Og da tenkte jeg masse på deg. :0) Ikke for det, jeg har da svigerproblemer nok selv.. bare at vi ikke har kontakt mer.

I dette aktuelle tilfellet med nøkkelen, så ville jeg personlig hentet nøkkelen jeg ikke visste om. Takket så HJERTELIG for all hjelp. Låst meg inn og siden ringt en låsesmed og fått skiftet låsen. Uten å si noe. Så hadde jeg levert ekstranøkkelen pent tilbake... ;0P

Og jeg tror at det er slike triks du rett og slett må lære deg laguna1.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hyggelig å se deg her igjen, jeg har lurt på hvordan det gikk :-)

Du skal ikke finne deg i å være trollet. Din mann må ta konflikten med sin mor. Når de ringer for å "ta" deg, så gi telefonen til din mann. Det er helt feil at han bare er tilhører, det er han om skal ta samtalen.

Sånn også i kveld. Du og din mann er enige om at dere ikke vil at de skal ha nøkkel. La HAM dra og ta den smtalen. Du trenger ikke en gang å være med.

Bytt gjerne lås. Og sørg for å ha en ekstranøkkel på et lurt sted, så de ikke kan argumentere ned hvor nyttig det er at de har en nøkkel.

Skrevet

Jeg tror at uansett hva du sier, blir resultatet det samme :-(

I ditt tilfelle tror jeg ikke det er noe vits i en slik samtale, til tross for at jeg nesten alltid er for å snakke om problemer. Dere har åpenbart vært gjennom dette så mange ganger, så nå tror jeg du bare må stå på ditt uten noe mer prat. Bytt lås og la mannen gi beskjeden om det.

Skrevet

Jeg rister på hodet jo mer jeg leser om denne svigermoren din, men må innrømme at jeg humrer litt også - det er jo bare så beyond! :) Er svært enig med de andre i at du er superflink til å håndtere dette, og selv om jeg selv velger kamper med familie med omhu kan jeg ikke sammenligne mine og dine utfordringer. De har virkelig tyvlånt en nøkkel og fått den kopiert??

På ett vis skjønner jeg din manns reservasjon mht å sette grenser. Han har jo bodd i dette gjennom hele barndommen og har sikkert programert seg til å bli usynlig når hun styrer på som vært for å unngå støy vil jeg tro. Å gå i krigen vil kreve en del. Går han til psykolog forresten? Kanskje han burde hatt en runde der han lærte seg å stå opp for seg selv mot moren også?

Ønsker deg lykke til med praten i kveld. Også jeg tror det hadde vært riktig at din mann hadde styrt praten og satt grenser. I en ideel verden hadde han først spurt "Hvorfor har dere kopiert en nøkkel mot vår vilje?" og deretter burde han fortalt at "vi kommer til å skifte lås, og ønsker IKKE at dere skal ha en egen nøkkel. Greier dere å respektere det, eller blir vi nødt til å be andre passe huset når vi er borte?" Men som jeg har forstått det blir ikke praten riktig sånn... ;-)

Hei! :) Akkurat, nøyaktig hvordan de fikk denne nøkkelen, vet jeg jo ikke, men de må enten ha fått filt en når mann pendla og vi ikke hadde flytta ordentelig inn enda, for da hadde de hans eksemplar pga noen praktikaliter med post og lignende. Alternativet er aty de har fått en av huseier, det er det de sier, men det tviler jeg på for vi telte tre når vi fikk, og de har jeg oversikt over.

Poenget er jo at vi har diskutert det så mange ganger, de har spurt om de kan få en, og vi har sagt nei, på en høflig måte, kanskje fem eller seks ganger. Det har vært lange diskusjoner der de har spurst hvorfor og hvorfor ikke og sånn, også har de jammen meg hatt en HELE TIDEN, helt fra starten, mens disse diskusjonene pågikk også.

javel, tenker jeg da, og nå er det jeg som er kjip. Jeg blir så trøtt! ;p

Håper jo det ordner seg på et vis, selvom nei..jeg ser ikke helt for meg at samtalen blir helt slik..! ;p

Men nå skal jeg ikke undervurdere mann på forhånd, han er sint han også, og det HAR hendt han har tatt meg godt i forsvar! Og nå ser han hvor sliten jeg blir, og han ser at nå blir jeg urettferdig behandla. så da håper jeg han tør å argumentere litt han også. Jeg skjønner at det er tøft for han, det har ikke skjedd før i historien at svigermor møter åpen motstand. Alt foregår via baksnakking etc, det er bare en annen kultur..Og mann er enig med meg i at sånn, sånn vil ikke vi ha det. Vi vil selvsagt at alle skal være velkomne, men vi (jeg) trenger ikke å vinne noen popularitetskonkurranse, og derfor MÅ man innimellom kunne sette ned en fot og motsi når noe er viktig. Sårlig når det hele tiden sies at vi skal være så ærlige. Og uten at alle helvetes sluser trenger å åpnes.

:)

Skrevet

Jeg så NRK Puls på mandag http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7984432 og irriterte meg over at de kun viser de forholdene som fungerer fantastisk. At de kun tar opp dilleproblemer og overhodet ikke adresserer de faktiske problemene folk har! At man går rundt og har lyst å GIFTMYRDE a og til.. og at det antakelig ER eneste løsning...

Og da tenkte jeg masse på deg. :0) Ikke for det, jeg har da svigerproblemer nok selv.. bare at vi ikke har kontakt mer.

I dette aktuelle tilfellet med nøkkelen, så ville jeg personlig hentet nøkkelen jeg ikke visste om. Takket så HJERTELIG for all hjelp. Låst meg inn og siden ringt en låsesmed og fått skiftet låsen. Uten å si noe. Så hadde jeg levert ekstranøkkelen pent tilbake... ;0P

Takk for sympati, artig og fint svar og for nyttig link! :) Kanskje jeg kunne vise den linken en gang? Sikkert ikke i kveld, men en gang ting er bedre? :)

Skrevet

Hyggelig å se deg her igjen, jeg har lurt på hvordan det gikk :-)

Du skal ikke finne deg i å være trollet. Din mann må ta konflikten med sin mor. Når de ringer for å "ta" deg, så gi telefonen til din mann. Det er helt feil at han bare er tilhører, det er han om skal ta samtalen.

Sånn også i kveld. Du og din mann er enige om at dere ikke vil at de skal ha nøkkel. La HAM dra og ta den smtalen. Du trenger ikke en gang å være med.

Bytt gjerne lås. Og sørg for å ha en ekstranøkkel på et lurt sted, så de ikke kan argumentere ned hvor nyttig det er at de har en nøkkel.

Ditto, hyggelig å se alle her inne igjen :) Vært opptatt med masse ting, og helt "glemt" å være på forum..;p

Håper han snakker han også i kveld, men vet ikke om det er så lurt å gjemme meg bak ham heller, siden de mener det er jeg som er roten til alt ondt..,p

Jeg vil jo gjerne forklare at _jeg_ også er i bunn og grunn velmenende, gjerne vil ha et fungerende forhold til dem, men samtidig vil ha rett til å sette egne grenser. sender jeg bare ham kan jeg virke feig, uærlig og unnvikende, og det vil jeg ikke. Jeg vil være real, selv om jeg ikke synes jeg blir behandla realt.

Ekstranøkkel files i morgen den dag, og de får ikke tilgang! og, jeg har vurdert å bytte lås også, men det virker vel fort noe paranoid og fiendtlig. Men jeg kan montere en lenke eller no dilldall, for jeg ser faktisk ikke helt bort i fra at de kan ha en til.

Skrevet

Jeg tror at uansett hva du sier, blir resultatet det samme :-(

I ditt tilfelle tror jeg ikke det er noe vits i en slik samtale, til tross for at jeg nesten alltid er for å snakke om problemer. Dere har åpenbart vært gjennom dette så mange ganger, så nå tror jeg du bare må stå på ditt uten noe mer prat. Bytt lås og la mannen gi beskjeden om det.

Ja? Men det er jo grunnleggende trist det også da.

Jeg vil jo forsåvidt at alle skal komme overens, men MED grenser. Vi går ofte overens også, vel og merke ikke svært ofte på mine premisser, men de prøver. Svigermor kan ofte være søt mot meg. Vi kan ha det hyggelig. Vi har det oftest hyggelig. Men det er STORE utfordringer og forskjeller.

Gjest Elextra
Skrevet

Huff!

Bytt lås, og sørg for at det da blir systemnøkkel, som ikke kan kopieres uten autorisasjon. Dermed kan dere ved spes. behov låne bort nøkkel uten å risikere oppfiling.

Gjest Hulderen
Skrevet

Ditto, hyggelig å se alle her inne igjen :) Vært opptatt med masse ting, og helt "glemt" å være på forum..;p

Håper han snakker han også i kveld, men vet ikke om det er så lurt å gjemme meg bak ham heller, siden de mener det er jeg som er roten til alt ondt..,p

Jeg vil jo gjerne forklare at _jeg_ også er i bunn og grunn velmenende, gjerne vil ha et fungerende forhold til dem, men samtidig vil ha rett til å sette egne grenser. sender jeg bare ham kan jeg virke feig, uærlig og unnvikende, og det vil jeg ikke. Jeg vil være real, selv om jeg ikke synes jeg blir behandla realt.

Ekstranøkkel files i morgen den dag, og de får ikke tilgang! og, jeg har vurdert å bytte lås også, men det virker vel fort noe paranoid og fiendtlig. Men jeg kan montere en lenke eller no dilldall, for jeg ser faktisk ikke helt bort i fra at de kan ha en til.

Hvis du lar ham føre ordet, så ser de at du ikke er roten til alt vondt, han mener faktisk det samme. Og de ser at det går an å snakke med sin sønn, han gjemmer seg ikke bare bak deg.

Gjør det noe om de syns at du er feig? De har visst ikke så høye tanker om deg uansett. Hvis du ikke dukker opp, så viser du at dette ikke er prioritert sak for deg. At du har tillit til at din mann kan formidle hva dere mener på egnhånd.

Vil en lenke være nok? Den kan du bare ha på når dere er hjemme. Og det er vl når dere er borte dere ikke vil ha ukjent besøk?

Om du ikke vil bytte lås, så monter en sikkerhets lås i tillegg. Det virker mindre drastisk. Og så gir du dm selvsagt ikke nøkkel til ekstralåsen.

Skrevet

''I dette aktuelle tilfellet med nøkkelen, så ville jeg personlig hentet nøkkelen jeg ikke visste om. Takket så HJERTELIG for all hjelp. Låst meg inn og siden ringt en låsesmed og fått skiftet låsen. Uten å si noe. Så hadde jeg levert ekstranøkkelen pent tilbake... ''

Det ville vært min løsning også.

Skrevet

''I dette aktuelle tilfellet med nøkkelen, så ville jeg personlig hentet nøkkelen jeg ikke visste om. Takket så HJERTELIG for all hjelp. Låst meg inn og siden ringt en låsesmed og fått skiftet låsen. Uten å si noe. Så hadde jeg levert ekstranøkkelen pent tilbake... ''

Det ville vært min løsning også.

Jeg henger meg på her!

Og utover det er jeg enig med den som sa noe om at å prate med disse nok ikke vil hjelpe på situasjonen. Dessverre er svigermor den hun er, det blir mer som å piske en død hest å prøve å få henne til å innse noe som helst.

Skrevet

Huff!

Bytt lås, og sørg for at det da blir systemnøkkel, som ikke kan kopieres uten autorisasjon. Dermed kan dere ved spes. behov låne bort nøkkel uten å risikere oppfiling.

Jupps, vi skal ha en ekstranøkkel, og den kan plasseres hos venner den, så det er ikke noe biggie.

Men jeg kvir meg for i kveld, og alt det usakelige jeh kommer til å få høre da. Huff! Men jeg får manne meg opp.

Deg er jaggu meg like før jeg tar en valium! ;p

Skrevet

Hvis du lar ham føre ordet, så ser de at du ikke er roten til alt vondt, han mener faktisk det samme. Og de ser at det går an å snakke med sin sønn, han gjemmer seg ikke bare bak deg.

Gjør det noe om de syns at du er feig? De har visst ikke så høye tanker om deg uansett. Hvis du ikke dukker opp, så viser du at dette ikke er prioritert sak for deg. At du har tillit til at din mann kan formidle hva dere mener på egnhånd.

Vil en lenke være nok? Den kan du bare ha på når dere er hjemme. Og det er vl når dere er borte dere ikke vil ha ukjent besøk?

Om du ikke vil bytte lås, så monter en sikkerhets lås i tillegg. Det virker mindre drastisk. Og så gir du dm selvsagt ikke nøkkel til ekstralåsen.

Sikkerthetslås er bra! :) Det kan vi sette inn, og det virker jo ikke så aggresivt heller, det HAR vært innbrudd i nabolaget.

Om hvorfor jeg ikke vil fremstå som feig? Hm, fordi det ER jeg ikke..Og jeg synes vel egentlig jeg skylder meg selv, om ikke andre, å være den jeg er, og ikke ta bort de gode egenskapene jeg synes jeg har. Jeg vil ikke VÆRE den personen de kanskjje tror jeg er, selv om de synes det.

I tillegg vil jeg jo gjerne at ting skal ordne seg, selv om det ,deprimerende nok, godt kan være mye i sammenlignigen med å piske en død hest, som noen sier her.

Jeg får vel rett og slett bare slutte å grue meg så jævlig, og la det som skjer skje, og fokusere på noe positivt. Og sette inn sikkerhetslås! :)

Gjest Hulderen
Skrevet

Sikkerthetslås er bra! :) Det kan vi sette inn, og det virker jo ikke så aggresivt heller, det HAR vært innbrudd i nabolaget.

Om hvorfor jeg ikke vil fremstå som feig? Hm, fordi det ER jeg ikke..Og jeg synes vel egentlig jeg skylder meg selv, om ikke andre, å være den jeg er, og ikke ta bort de gode egenskapene jeg synes jeg har. Jeg vil ikke VÆRE den personen de kanskjje tror jeg er, selv om de synes det.

I tillegg vil jeg jo gjerne at ting skal ordne seg, selv om det ,deprimerende nok, godt kan være mye i sammenlignigen med å piske en død hest, som noen sier her.

Jeg får vel rett og slett bare slutte å grue meg så jævlig, og la det som skjer skje, og fokusere på noe positivt. Og sette inn sikkerhetslås! :)

Sett inn sikkerhetslås, og vær deg selv, du :-)

Jeg skjønner at det er viktig for deg å stille opp, så da skal jeg ikke argumentere mer mot det. Men sørg i det minste for at mannen din fører ordet. Lykke til! Og kom gjerne med referat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...