Gå til innhold

lenge siden sist..og mere svigerfamilie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oh, jeg skjønner godt at du er frustrert, jeg ville vært langt forbi den grensa om min svigermor hadde gjort noe sånt (noe jeg aldri kan se for meg at hun ville gjort, da).

Så inni hampen frekt å gå hen og file opp en nøkkel til _deres_ leilighet, jeg skjønner det rett og slett ikke om mannen din ikke sier klart fra til henne denne gangen altså. Det ville jeg både forventet og krevd faktisk, for det er ikke du som er vanskelig i denne saken.

Jeg synes så absolutt at dere burde skifte lås, for som flere har nevnt, så er det slett ikke utenkelig at hun har flere nøkler også. Og så forklare henne på en ryddig måte hvorfor dere reagerer, selv om det vel allerede er forsøkt - hun trenger det kanskje inn mer enn en gang :P Men seriøst, det er jo hun som burde be dere om unnskyldning.

Masse lykke til!

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1

16

• morsan

8

• mariaflyfly

4

• Elis31

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gudbedre for et troll av ei kjerring.

Oppklarende prat? Hva i all verden skal dere prate om?

Jeg hadde ikke gått med på noen oppklarende prat. Du skal ha nøkkelen din og ferdig med ! Det er da ikke noe å ha noen prat. Det er ingenting som behøver å diskuteres.

Du er gift med mannen din og ikke med svigerforeldrene.

Enig!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Dine svigerforeldre opplever det ganske sikkert som en avvisning at du ikke ønsker de skal ha nøkkel, og de argumenterer ut i fra det. Dette handler om mer enn en nøkkel; slik jeg ser det så handler det om retten til å ikke bli invadert i privatlivet, og selv om mange andre ikke ville føle seg invadert fordi svigerforeldrene oppbevarte en ekstranøkkel, så gjør du det. Tror jeg ville ha sagt noe om at det kan godt hende at mange ville synes du er litt sær som ikke ønsker den praktiske løsningen at familien har ekstranøkkel. men at det er problemaatisk for deg''

Men svigerforeldrene har kanskje litt rett i at det er en avvisning at de ikke har nøkkel? Hadde svigerforeldrene(-mor) vært av et annet kaliber, hadde kanskje ikke laguna hatt problemer med å la dem oppbevare en nøkkel heller.

Mine svigers har nøkkel til vårt hus, og man skal være temmelig sær som svigerdatter for å føle at det er en invadering av privatlivet - nettopp pga måten de forholder seg til dette på.

''Men svigerforeldrene har kanskje litt rett i at det er en avvisning at de ikke har nøkkel? Hadde svigerforeldrene(-mor) vært av et annet kaliber, hadde kanskje ikke laguna hatt problemer med å la dem oppbevare en nøkkel heller''

Avvisning? Jeg ville ikke gitt ekstranøkkel til verken svigerforeldre, egne foreldre eller noen andre.

Skrevet

''Men svigerforeldrene har kanskje litt rett i at det er en avvisning at de ikke har nøkkel? Hadde svigerforeldrene(-mor) vært av et annet kaliber, hadde kanskje ikke laguna hatt problemer med å la dem oppbevare en nøkkel heller''

Avvisning? Jeg ville ikke gitt ekstranøkkel til verken svigerforeldre, egne foreldre eller noen andre.

Ok, jeg har ikke noe problem med det prinsippielt sett, så for mitt vedkommende ville en nøkkel-nekting være begrunnet i _hvem_ dette gjaldt.

Skrevet

Ok, jeg har ikke noe problem med det prinsippielt sett, så for mitt vedkommende ville en nøkkel-nekting være begrunnet i _hvem_ dette gjaldt.

''Ok, jeg har ikke noe problem med det prinsippielt sett, så for mitt vedkommende ville en nøkkel-nekting være begrunnet i _hvem_ dette gjaldt'' Samme her. Jeg er oppvokst i en småby og har tatt med en uvane om å ha nøkkel "på plassen sin" - ikke si det til forsikringsselkapet ;-) Et knippe mennesker og deriblant våre foreldre og søsken vet hvor de finner nøkkelen. Vi vet imidlertid at de A L D R I ville låse seg uten at vi hadde bedt dem gjøre det først.

Gjest Hulderen
Skrevet

Samme her. Hverken min mor eller svigermor har fått nøkler av oss. Ikke vi til dem heller.

Skrevet

Hvor har de fått nøkkelen fra da? Hvis de ikke har hatt den hele tida? Det er jo bare en som kan ha gitt dem den og det er ikke deg skjønner jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvor har de fått nøkkelen fra da? Hvis de ikke har hatt den hele tida? Det er jo bare en som kan ha gitt dem den og det er ikke deg skjønner jeg.

De har jo disponert nøkkel tidligere, og kan da ha filt opp.

Får virkelig ikke håpe det er mannen som har gitt dem den, og ikke tør innrømme det overfor laguna.

Skrevet

De har jo disponert nøkkel tidligere, og kan da ha filt opp.

Får virkelig ikke håpe det er mannen som har gitt dem den, og ikke tør innrømme det overfor laguna.

Jeg orket ikke lese hele tråden. Mannen til laguna er veldig søt og snill så jeg tror ikke det.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg orket ikke lese hele tråden. Mannen til laguna er veldig søt og snill så jeg tror ikke det.

Ok, fint :). Bedre med et svigertroll enn et mannetroll :-)

.

Skrevet

Det jeg ikke begriper er hvorfor din mann ikke tar skikkelig tak i dette, det er tross alt hans foreldre. Er du helt sikker på at han ikke har gitt dem en nøkkel? Hvis ikke så skjønner jeg ikke at det er mulig å være så frekk som dem.

Skrevet

''Dine svigerforeldre opplever det ganske sikkert som en avvisning at du ikke ønsker de skal ha nøkkel, og de argumenterer ut i fra det. Dette handler om mer enn en nøkkel; slik jeg ser det så handler det om retten til å ikke bli invadert i privatlivet, og selv om mange andre ikke ville føle seg invadert fordi svigerforeldrene oppbevarte en ekstranøkkel, så gjør du det. Tror jeg ville ha sagt noe om at det kan godt hende at mange ville synes du er litt sær som ikke ønsker den praktiske løsningen at familien har ekstranøkkel. men at det er problemaatisk for deg''

Men svigerforeldrene har kanskje litt rett i at det er en avvisning at de ikke har nøkkel? Hadde svigerforeldrene(-mor) vært av et annet kaliber, hadde kanskje ikke laguna hatt problemer med å la dem oppbevare en nøkkel heller.

Mine svigers har nøkkel til vårt hus, og man skal være temmelig sær som svigerdatter for å føle at det er en invadering av privatlivet - nettopp pga måten de forholder seg til dette på.

Ja, jeg også tenker at det er en form for avvisning og det ikke er rart om svigerforeldrene oppfatter det slik også. Men hvis man får noia nok av svigermor har nøkkel (og det kan jeg ha en viss forståelse for i dette tilfellet), så er det sannsynligvis bedre å få ryddet problemet ut av verden enn å vente på neste katastrofe.

*Ser for meg laguna komme hjem fra jobb og finne svigermor i dobbeltsenga fordi svigermor ville ha seg en liten middagshvil etter å ha ryddet soverom og bad...*

Skrevet

Ja, jeg også tenker at det er en form for avvisning og det ikke er rart om svigerforeldrene oppfatter det slik også. Men hvis man får noia nok av svigermor har nøkkel (og det kan jeg ha en viss forståelse for i dette tilfellet), så er det sannsynligvis bedre å få ryddet problemet ut av verden enn å vente på neste katastrofe.

*Ser for meg laguna komme hjem fra jobb og finne svigermor i dobbeltsenga fordi svigermor ville ha seg en liten middagshvil etter å ha ryddet soverom og bad...*

Jeg tror for all del ikke de må gi etter nå i alle fall. Det er jo som å si please tråkk over mine grenser. Synes det værste i denne saken er at svigerforeldrene har tilegnet seg nøkkel uten lov.

Skrevet

Jeg tror for all del ikke de må gi etter nå i alle fall. Det er jo som å si please tråkk over mine grenser. Synes det værste i denne saken er at svigerforeldrene har tilegnet seg nøkkel uten lov.

Ja, jeg synes også det er grovt at de har skaffet seg nøkler mot laguna og mannens vilje. Samme hvor surrete svigermor synes sønnen evt. måtte være, så er det grenser for hvordan man kan overstyre!

Gjest mannen mot svigerbeistet
Skrevet

Vet du. Jeg syns ikke du skal si noen ting, jeg. Du skal la alle andre, og spesiellt din mann si noe.

Jeg har hatt det på nøyaktig samme måte. Og det at mannen er så unnvikende, det MÅ du bare luke av ham.

Vi haddde og har det fortsatt bra i samlivet vårt. Og enda bedre nå da han MÅ forsvare oss/meg mot sin mor.

Det er faktisk ingenting du kan gjøre. Hun er trollet som resten av sitt liv vil motarbeide deg. Så enkelt er det faktisk. Så du er helt nødt til å prate med din mann og sette hard mot hardt. Det er han, og han alene som kan gjøre noe med dette. Og selv ikke han kan utslette det helt.

Lykke til!

Gjest mannen mot svigerbeistet
Skrevet

Ja, og det er jo derfor det er mest sannsynlig at det er han som ikke tør å si i mot mor.

Skrevet

Der ER er du jo!! :0D

Jeg så NRK Puls på mandag http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7984432 og irriterte meg over at de kun viser de forholdene som fungerer fantastisk. At de kun tar opp dilleproblemer og overhodet ikke adresserer de faktiske problemene folk har! At man går rundt og har lyst å GIFTMYRDE a og til.. og at det antakelig ER eneste løsning...

Og da tenkte jeg masse på deg. :0) Ikke for det, jeg har da svigerproblemer nok selv.. bare at vi ikke har kontakt mer.

I dette aktuelle tilfellet med nøkkelen, så ville jeg personlig hentet nøkkelen jeg ikke visste om. Takket så HJERTELIG for all hjelp. Låst meg inn og siden ringt en låsesmed og fått skiftet låsen. Uten å si noe. Så hadde jeg levert ekstranøkkelen pent tilbake... ;0P

Og jeg tror at det er slike triks du rett og slett må lære deg laguna1.

''I dette aktuelle tilfellet med nøkkelen, så ville jeg personlig hentet nøkkelen jeg ikke visste om. Takket så HJERTELIG for all hjelp. Låst meg inn og siden ringt en låsesmed og fått skiftet låsen. Uten å si noe. Så hadde jeg levert ekstranøkkelen pent tilbake... ;0P''

Veldig konkret og ikke minst snedig tips. Hvis svigermor reagerer etter dette, er det jo *hun* som kommer trekkende med en konflikt - og som ikke minst har prøvd å låse seg inn uten avtale.

Skrevet

''I dette aktuelle tilfellet med nøkkelen, så ville jeg personlig hentet nøkkelen jeg ikke visste om. Takket så HJERTELIG for all hjelp. Låst meg inn og siden ringt en låsesmed og fått skiftet låsen. Uten å si noe. Så hadde jeg levert ekstranøkkelen pent tilbake... ;0P''

Veldig konkret og ikke minst snedig tips. Hvis svigermor reagerer etter dette, er det jo *hun* som kommer trekkende med en konflikt - og som ikke minst har prøvd å låse seg inn uten avtale.

How cunning! :)

Og når dette så skjer, skal jeg finne fram popcorn og benke meg med dol for å lese lagunas beskrivelse av scenarioet. ;)

Skrevet

Jupps, vi skal ha en ekstranøkkel, og den kan plasseres hos venner den, så det er ikke noe biggie.

Men jeg kvir meg for i kveld, og alt det usakelige jeh kommer til å få høre da. Huff! Men jeg får manne meg opp.

Deg er jaggu meg like før jeg tar en valium! ;p

Skjønner at det er kjipt. Beklager, men jeg må nesten flire av svigermors hangup på skaffe seg denne nøkkelen. What's the big deal? Hun skal ha for initiativet, ihvertfall - hun gir seg jo ikke.

Lykke til med kveldens runde i sirkuset. ;)

Skrevet

How cunning! :)

Og når dette så skjer, skal jeg finne fram popcorn og benke meg med dol for å lese lagunas beskrivelse av scenarioet. ;)

''How cunning! :)''

Jeg har drevet en del atferdsregulering av svigermor, på ganske så snedige måter, om jeg skal si det selv. Men i rettferdighetens navn er min svigers lærenem og fin. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...