Gå til innhold

Nye briller - tips?

Anbefalte innlegg

Gjest trilleto

''Hehe. Det mest trendy nå er faktisk å kjøre sin egen stil og ikke kle seg i det alle andre kler seg i. Så selv om du driter i trendy, så er du faktisk nettopp det ''

Det har damer over 35 til enhver tid gjemt seg bak! :P

Sier du det :) Denne frøkna som jeg sa dette var neppe en dag over 22. Det var i forbindelse med et intervju med henne under moteuken jeg fikk med meg dette. At det var helt ut å være copycat. Ser ut til at de har et trendy uttrykk for å kle seg som andre også hehe.

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Dorthe

4

• mariaflyfly

3

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke alle som lar seg styre av tåpeligheter som hva som er "hot" når man skal kjøpe briller (eller andre ting).

Derfor ventet jeg veldig lenge med å kjøpe briller for det er nettopp denne fasongen jeg kler. Jeg kler overhode ikke avlange briller som var moten før.

Men en del av de brillene, iallfall i den siste linken, er solbriller, og da kan ikke innfatningene automatisk brukes på briller med glass med styrke. Solbrilleglassene kan jo bues mye mer enn styrkeglassene kan.

Uten at jeg kan si det med sikkerhet tror jeg at Mia Berner (bilde i link) en gang uttalte at hun hadde fått sine store røde briller som solbriller, og deretter fått satt i glass med styre, fordi det (da) ikke fantes slike typer brilleinnfatninger ellers. :-)

http://gfx.dagbladet.no/labrador/147/147895/14789534/jpg/active/480x.jpg

Annonse

Briller er dyrt, det er ikke noe man kjøper hvert år ;)

''Briller er dyrt, det er ikke noe man kjøper hvert år ;)''

Kommer jo litt an på økonomi selvsagt, men det er litt pussig at mange oftere bytter kåpe/jakke enn de bytter briller - enda det er noe man går med midt i fleisen!

Jeg bruker linser, og derfor bytter jeg ikke innfatning så ofte, men for den prisen jeg bruker på linser kunne jeg vel ha kjøpt meg et brillepar i året.

Tror jeg hadde prioritert brillekjøp minst annethvert år dersom jeg brukte briller daglig, og heller tatt pengene til dette av kontoen for klær og hårstyling.

Jeg er superfornøyd med mine nye Gucci-briller! De ligner litt på den øverste brillen i denne linken:

http://www.kroghoptikk.no/briller1/Gucci_briller/

Jeg syns du skal glemme "usynlige" brilleinnfatninger, jeg er i hvert fall lei av det nå... Dessuten er det herlig å ha stort synsfelt :-D

Gjest Elextra

Jeg er superfornøyd med mine nye Gucci-briller! De ligner litt på den øverste brillen i denne linken:

http://www.kroghoptikk.no/briller1/Gucci_briller/

Jeg syns du skal glemme "usynlige" brilleinnfatninger, jeg er i hvert fall lei av det nå... Dessuten er det herlig å ha stort synsfelt :-D

De var flotte - takk! :)

''Briller er dyrt, det er ikke noe man kjøper hvert år ;)''

Kommer jo litt an på økonomi selvsagt, men det er litt pussig at mange oftere bytter kåpe/jakke enn de bytter briller - enda det er noe man går med midt i fleisen!

Jeg bruker linser, og derfor bytter jeg ikke innfatning så ofte, men for den prisen jeg bruker på linser kunne jeg vel ha kjøpt meg et brillepar i året.

Tror jeg hadde prioritert brillekjøp minst annethvert år dersom jeg brukte briller daglig, og heller tatt pengene til dette av kontoen for klær og hårstyling.

Jeg bruker ikke briller daglig, men trenger innimellom. Jeg har bare -1 og -1.25 så det er ikke noe å snakke om og lese kan jeg fremdeles uten briller selv om det begynner å røyne på. Og blir helt stressa av linser for da kan jeg ikke lese og heller ikke se dataskjermen ordentlig føler jeg. Men jeg har progressive glass så det er fullt mulig å se langt, lese på skjerm og lese bok med brillene, men det er enklere uten så jeg gidder ikke å betale 6000 - 8000 kr så ofte for noe så kjedelig som briller ;)

Hehe, jada, vet jo dette er det beste, men litt morsomt å få tips om stiler som er i vinden likevel. Faktisk finnes ofte ulike versjoner av stilarter også - slik at det finnes en til hvert fjes, så og si :-).

Sånn personlig har jeg liten sans for å bruke flere tusen på moderne briller, som kanskje blir helt "ut" om et halvår.

Gå heller for en litt varig stil som du tenker du kan trives med.

Det er jo veldig populært med litt store og markerte briller nå, nesten så det nærmer seg 80-talls brillene (Uuuuææææh!!!!). Jeg hadde ikke valgt slike nå :) Eller kanskje som brille nr. 2, om du kan dra på Specsavers og få to for en eller noe i den duren :)

Annonse

Gjest Elextra

Sånn personlig har jeg liten sans for å bruke flere tusen på moderne briller, som kanskje blir helt "ut" om et halvår.

Gå heller for en litt varig stil som du tenker du kan trives med.

Det er jo veldig populært med litt store og markerte briller nå, nesten så det nærmer seg 80-talls brillene (Uuuuææææh!!!!). Jeg hadde ikke valgt slike nå :) Eller kanskje som brille nr. 2, om du kan dra på Specsavers og få to for en eller noe i den duren :)

Skjønner hva du mener, men hvis man velger riktig og i god design varer de mer enn et år.

Gjest Høstløv

Men en del av de brillene, iallfall i den siste linken, er solbriller, og da kan ikke innfatningene automatisk brukes på briller med glass med styrke. Solbrilleglassene kan jo bues mye mer enn styrkeglassene kan.

Uten at jeg kan si det med sikkerhet tror jeg at Mia Berner (bilde i link) en gang uttalte at hun hadde fått sine store røde briller som solbriller, og deretter fått satt i glass med styre, fordi det (da) ikke fantes slike typer brilleinnfatninger ellers. :-)

http://gfx.dagbladet.no/labrador/147/147895/14789534/jpg/active/480x.jpg

Slike briller hadde jeg på syttitallet, men de var blå.

Jeg bruker ikke briller daglig, men trenger innimellom. Jeg har bare -1 og -1.25 så det er ikke noe å snakke om og lese kan jeg fremdeles uten briller selv om det begynner å røyne på. Og blir helt stressa av linser for da kan jeg ikke lese og heller ikke se dataskjermen ordentlig føler jeg. Men jeg har progressive glass så det er fullt mulig å se langt, lese på skjerm og lese bok med brillene, men det er enklere uten så jeg gidder ikke å betale 6000 - 8000 kr så ofte for noe så kjedelig som briller ;)

Det er jo annerledes når det ikke er noe man må gå med hver dag, hele tiden. Uten linser kunne jeg såvidt ha beveget meg fra senga til do uten brillene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...