Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest frillen

Keramisk topp er enkel å holde ren slik induksjon også er. Induksjon er imidlertid mye raskere på oppvarmingen. Jeg synes induksjon er litt ubehagelig da den durer og jeg kjenner at den leder et eller annet oppover i armene på meg. Som om alt jeg tar i vibrerer på en merkelig måte. Mulig jeg er vár på slikt.

Gjest Elextra

Keramisk topp er enkel å holde ren slik induksjon også er. Induksjon er imidlertid mye raskere på oppvarmingen. Jeg synes induksjon er litt ubehagelig da den durer og jeg kjenner at den leder et eller annet oppover i armene på meg. Som om alt jeg tar i vibrerer på en merkelig måte. Mulig jeg er vár på slikt.

''eg synes induksjon er litt ubehagelig da den durer og jeg kjenner at den leder et eller annet oppover i armene på meg. Som om alt jeg tar i vibrerer på en merkelig måte. Mulig jeg er vár på slikt.''

Dette har ikke jeg kjent noe til. Vår durer og vibrerer ørlite når vi jeg bruker "boost"-funksjonen, men ikke ved vanlig steking eller koking.

Ellers synes jeg det med temperaturkontroll - at en lett kan skru ned varmen og dessuten ha veldig svak varme (f.eks. ved smelting av sjokolade eller ost - den svir seg aldri) - er vel så viktig som at en kan koke opp ting på en-to-tre.

Gjest frillen

''eg synes induksjon er litt ubehagelig da den durer og jeg kjenner at den leder et eller annet oppover i armene på meg. Som om alt jeg tar i vibrerer på en merkelig måte. Mulig jeg er vár på slikt.''

Dette har ikke jeg kjent noe til. Vår durer og vibrerer ørlite når vi jeg bruker "boost"-funksjonen, men ikke ved vanlig steking eller koking.

Ellers synes jeg det med temperaturkontroll - at en lett kan skru ned varmen og dessuten ha veldig svak varme (f.eks. ved smelting av sjokolade eller ost - den svir seg aldri) - er vel så viktig som at en kan koke opp ting på en-to-tre.

Jeg tror jeg er litt overfølsom :)

Annonse

Den "duringen" kan ha sammenheng med kvaliteten på grytene du bruker, fikk vi opplyst. Vi har en gryte som "durer" , mens de andre grytene merker vi ingenting til dette.

Gjest frillen

Den "duringen" kan ha sammenheng med kvaliteten på grytene du bruker, fikk vi opplyst. Vi har en gryte som "durer" , mens de andre grytene merker vi ingenting til dette.

Aha, der kan du være inne på noe. Jeg måtte bytte alle grytene jeg hadde og derfor ble det Ikea-varer :) Sikkert ikke ypperste kvalitet.

Husk at dersom du kjøper induksjon må du kjøpe nye kjeler med mindre du har noen som er magnetiske fra før.

Jeg har keramisk topp og er storfornøyd med den. :o) Har ikke prøvd induksjon da, men har ikke hørt annet enn at de som har det er fornøyde.

Husk at dersom du kjøper induksjon må du kjøpe nye kjeler med mindre du har noen som er magnetiske fra før.

Jeg har keramisk topp og er storfornøyd med den. :o) Har ikke prøvd induksjon da, men har ikke hørt annet enn at de som har det er fornøyde.

Jepp, jeg droppet induksjon fordi jeg ikke hadde lyst til å bytte flesteparten av kjelene mine...

Gjest Elextra

Jepp, jeg droppet induksjon fordi jeg ikke hadde lyst til å bytte flesteparten av kjelene mine...

Du vil angre etter å ha laget middag hos noen som har :P.

Hadde stort sett kjeler som passet fra før, jeg. Er nå på mitt andre sett induksjonsplater (har flyttet).

Annonse

Måtte bytte nesten alle kjelene mine da jeg fikk induksjon. Det var en fin anledning til å redusere antallet til akkurat så mange som jeg har bruk for. :D

Har ikke angret en dag. Tar litt tid å lære seg til ikke å svi maten syns jeg, men bortsett fra det kunne jeg ikke tenke meg noe annet enn induksjon etter å ha hatt det.

Du vil angre etter å ha laget middag hos noen som har :P.

Hadde stort sett kjeler som passet fra før, jeg. Er nå på mitt andre sett induksjonsplater (har flyttet).

Nja...angre? Nei, tror ikke det...

Komfyren min fungerer helt greit - og trykkokeren min virker på den.

:-)

Jeg er nok litt sparsommelig - på den slags ting. Evt. gjerrig. Synes det er sløseri å skifte ut masse kjeler for å skaffe meg noe som er dyrere. Selv om det er mye bedre. (hvor fantastisk _kan_ egentlig matlaging være :P)

Gjest Elextra

Nja...angre? Nei, tror ikke det...

Komfyren min fungerer helt greit - og trykkokeren min virker på den.

:-)

Jeg er nok litt sparsommelig - på den slags ting. Evt. gjerrig. Synes det er sløseri å skifte ut masse kjeler for å skaffe meg noe som er dyrere. Selv om det er mye bedre. (hvor fantastisk _kan_ egentlig matlaging være :P)

En ting er å bytte ut ting som funker bra, noe nnet er å spytte i et par ekstra tusen når man først skal fornye :-).

Gjest Tatjana

Jeg hadde keramisk topp før, arvet etter svigermor. Så pusset vi opp kjøkkenet, og mannen min insisterte på induksjon. Og jeg er så fornøyd!

Jeg måtte bytte ut alle kjelene, men det var i grunnen på tide uansett. De fleste begynte å bli temmelig slitne. De to-tre jeg hadde som fortsatt var ok har tenåringen fått med seg på hybel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...