Gå til innhold

Skal leger kunne reservere seg mot abort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lurer på det meste

Leger skaper ikke vanskeligheter for abortsøkende hvis de på forhånd står fram/gjør det kjent at de ikke vil verken henvise til, eller utføre abort, slik som Meeran skrev.

Da går selvfølgelig ikke en abortsøkende til slike leger. Jeg synes det må være en rettighet for leger å kunne nekte å henvise til eller utføre abort. Skulle da bare mangle.

Hva da med unge sårbare personer som kommer til legen for å få råd. Skal legen da svare at jeg er abortmotstander så mitt syn er at du skal bære frem barnet? Men hvis du bestemmer deg for abort må du gå til legen i nabokommunen.

''Da går selvfølgelig ikke en abortsøkende til slike leger. ''

Det er ikke alle som bor på steder hvor man kan velge og vrake i leger. Enkelte steder må man bruke den legen som finnes der - og da blir det vanskelig hvis vedkommende ikke vil forholde seg til aborter.

Jau, det er no so. Men da burde vel vedkommende ha tenkt seg om før hun tillot en graviditet å skje...

Som man ligger, så reder man. Til pass for sånne tøyter at de da får reise land og strand rundt etter en lege som kan hjelpe.

''Er fastlegen din imot abort, kan du ta en ringerunde rundt til andre legekontorer å forhøre deg''

Nå er det ikke alle steder det finnes fastleger med ledig kapasitet, eller det i det hele tatt finnes mer enn én fastlege.

Da er det bare til å ta på seg lauparskoa og reise dit hjelpen er å finne.

''Da går selvfølgelig ikke en abortsøkende til slike leger. ''

Det er ikke alle som bor på steder hvor man kan velge og vrake i leger. Enkelte steder må man bruke den legen som finnes der - og da blir det vanskelig hvis vedkommende ikke vil forholde seg til aborter.

Og forresten, hvorfor skal en lege behøve å forholde seg til og hjelpe folk som i dumhet blir gravide?

Graviditet er ingen sykdom som trenger å "behandles" bort.

Annonse

Jau, det er no so. Men da burde vel vedkommende ha tenkt seg om før hun tillot en graviditet å skje...

Som man ligger, så reder man. Til pass for sånne tøyter at de da får reise land og strand rundt etter en lege som kan hjelpe.

Tøyter? Du vet selvsagt at alle som uheldigvis blir uønsket gravide er "tøyter"?

''Men da burde vel vedkommende ha tenkt seg om før hun tillot en graviditet å skje...''

Du kødder nå? Har du hørt om prevensjon som svikter? Er det bare kvinnen som har ansvar for å beskytte seg? Hva med dem som blir gravide etter voldtekt? Jeg håper virkelig ikke du er seriøs her!

Tøyter? Du vet selvsagt at alle som uheldigvis blir uønsket gravide er "tøyter"?

Og psykisk utviklingshemmede og psykotiske som ikke aner hva de gjør.

Men alle andre som blir gravide uten å ville det slev, er noen idiotiske tøyter.

Men alle andre som blir gravide uten å ville det slev, er noen idiotiske tøyter.

''Men alle andre som blir gravide uten å ville det slev, er noen idiotiske tøyter.''

Og mannfolka er helt uten skyld?

''Men da burde vel vedkommende ha tenkt seg om før hun tillot en graviditet å skje...''

Du kødder nå? Har du hørt om prevensjon som svikter? Er det bare kvinnen som har ansvar for å beskytte seg? Hva med dem som blir gravide etter voldtekt? Jeg håper virkelig ikke du er seriøs her!

Ok, legger til lista: prevensjon som svikter.

Og hva med fyren som har gjort dem gravide da? Hva er han?

Det er faktisk mulig å bli gravid, selv med prevensjon. Dessuten har vi heldigvis kommet så langt i utviklingen at kvinner selv kan bestemme hvem de ønsker å ha sex med.

Annonse

''Men alle andre som blir gravide uten å ville det slev, er noen idiotiske tøyter.''

Og mannfolka er helt uten skyld?

Siden en graviditet mest går utover kvinnen, så er det rimelig at det er hun som beskytter seg som best hun kan. Men kondom er ikke å forrakte når det gjelder beskyttelse mot kjønnssykdommer og når en vil unngå å betale bidrag de neste 18 årene.

''Som man ligger, så reder man. Til pass for sånne tøyter at de da får reise land og strand rundt etter en lege som kan hjelpe.''

Det har du sannelig rett i. Nå har jeg ombestemt meg.

''Som man ligger, så reder man. Til pass for sånne tøyter at de da får reise land og strand rundt etter en lege som kan hjelpe.''

Det har du sannelig rett i. Nå har jeg ombestemt meg.

''Det har du sannelig rett i. Nå har jeg ombestemt meg.''

Så flott! Husk lauparskoene, da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...