Gå til innhold

NHD-Alvorlig diagnose?

Anbefalte innlegg

Gjest eg lure litt
Skrevet

Er bipolar en alvorlig psykiatrisk diagnose?

Videoannonse
Annonse
Gjest ingelill
Skrevet

Ubehandlet kan den selvsagt være det. Det spørs også om du snakker om bipolar 1 eller 2.

Mange som er bipolar er i full jobb og fungerer godt i lange perioder.

Gjest ingelill
Skrevet

Hvis du sier litt mer om bakgrunnen for spm ditt, så er det lettere å gi et godt svar.

Gjest alvorlig nok
Skrevet

I syke faser kan den være dødelig. Jeg har erfart dette og har fått en stor respekt for denne sykdommen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

På en måte er det en alvorlig diagnose.

På den annen side er det en sykdom en kan leve et meget godt liv med om en på alle måter velger den beste bahandling og følger de råd som gjelder for personer med BP.

Det re også mulighetenes sykdom, da mange med BP har særlige ressurser.

Gjest Bipolar II
Skrevet

Det var et fint svar du fikk av NHD, synes jeg. Det belyser godt det dobbeltsidige ved lidelsen. For meg har BP gjort at jeg har utrettet mye og særlig har jeg prestert svært godt i hypomane perioder. Samtidig har lidelsen sin egen skyggeside, og kan være svært lumsk. Det gjelder særlig om en er umedisinert eller uriktig medisinert. Mange kunne fått et langt bedre liv dersom psykiatere gjengs over hadde hatt mer spisskompetanse på oppfølging mht. BP behandling. Var ved et mer på hellmessig slump i eget tilfelle at rett medisinering kom til. Det tok dessverre flere år før mitt medisinregime kom på plass. Men så til gjengjeld nå lever jeg godt med BP og har krabbet meg tilbake til et fullverdig liv med arbeid og uten mørke skyer på himmelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...