Gå til innhold

I fengsel for min søster?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

Jeg ble tatt i fotoboks i høst, og fikk brev fra politiet om innbetaling av bot (eller forenklet forelegg, husker ikke hva det var). Der stod det at jeg kunne velge fengsel i 3 (tror det var 3)dager hvis jeg ikke ville/kunne betale for meg.

Ja, det står slik, men i realiteten er det vanskelig å få lov til å sone i fengsel i stedet for å betale boten.

Det blir foretatt lønnstrekk, utpanting og slike ting først hvis ikke skyldneren gjør opp for seg.

Jeg ble tatt i fotoboks i høst, og fikk brev fra politiet om innbetaling av bot (eller forenklet forelegg, husker ikke hva det var). Der stod det at jeg kunne velge fengsel i 3 (tror det var 3)dager hvis jeg ikke ville/kunne betale for meg.

Jeg aner løsningen på husmorferien jeg ønsker meg... :0D

Gjest nysgjerrigsøsteren

Det heter legitimasjon.

Skaff 5000 kr., evt. ved hjelp av resten av familien. Mye enklere med tanke på framtiden (rulleblad osv.).

Nei, jeg er for feig til å gjennomføre dette. Men det hadde vært gøy å prøvd :-/ Hun har selv sonet godt over et år tidligere, så rullebladet er en trist historie fra før. Og det er ikke trafikkbøter vi snakker om her, så kanskje det er derfor hun må sone?

Men vi skal nok få betalt siste slumpen ja.. :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...