Gå til innhold

Svar på dette forum

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet han eller andre for den saks skyld om vi kan bittelitt tysk eller ikke? Vi hadde ikke tysk på skolen en gang.

Spurte datra mi på elleve om hun skjønte det som sto der, og det gjorde hun selv om hun ikke kan tysk.... Uansett..poenget er at det ikke var vondt ment...

Videoannonse
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

5

• XbellaX

3

• Madelenemie

2

• Gondor

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Spurte datra mi på elleve om hun skjønte det som sto der, og det gjorde hun selv om hun ikke kan tysk.... Uansett..poenget er at det ikke var vondt ment...

''Spurte datra mi på elleve om hun skjønte det som sto der''

Men nå vil hun jo bare føle seg enda dummere. Tror ikke det er vanlig at en 11-åring skjønner dette uten å ha hatt tysk, så di datter er nok spesielt inteligent :-)

Jeg spurte min sønn på 19 år og han skjønte det ikke. Han skjønte at det var noe med en krum banan, men ikke mer :) Han har hatt spansk og nå fransk.

Skrevet

Hvorfor kunne jeg ikke fått svar på det før det gikk så langt da? Jeg sa at jeg ikke visste hva det betydde! Men er man dum så er man dum. Jeg skjønner ikke en gang hva det hadde med spørsmålet mitt å gjøre. Nå skal jeg prøve å sove. Jeg har ikke sovet et sekund siden forrige natt. God natt til dere og som ikke er dum.

Du er helt sikkert ikke dum, bare veldig, veldig trøtt:)

Håper du får sovet godt i natt :)

Skrevet

Men nå vil hun jo bare føle seg enda dummere. Tror ikke det er vanlig at en 11-åring skjønner dette uten å ha hatt tysk, så di datter er nok spesielt inteligent :-)

Jeg spurte min sønn på 19 år og han skjønte det ikke. Han skjønte at det var noe med en krum banan, men ikke mer :) Han har hatt spansk og nå fransk.

Ser den ;) Visste bare ikke hvordan jeg skulle forklare at det nok ikke var vondt ment..... og skjønner at vedkommende var trøtt og sliten idag:) (datra er språksterk, ja....)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

men hvorfor skriver du dette akkurat NÅ, har det noe med de siste dagers innlegg (eller brukere) å gjøre?

Jeg kan jo svare med et motspørsmål: Hvorfor spør du om hvorfor jeg skriver dette akkurat nå?

Jeg synes ikke at jeg har noen grunn til å skulle begrunne tidspunktene for mine innlegg på DOL.

Gjest hvis det var det du siktet til
Skrevet

Takk.

Gjest hvis det var det du siktet til
Skrevet

Jeg kan jo svare med et motspørsmål: Hvorfor spør du om hvorfor jeg skriver dette akkurat nå?

Jeg synes ikke at jeg har noen grunn til å skulle begrunne tidspunktene for mine innlegg på DOL.

du kunne bare spart deg den hånlige kommentaren.

Skrevet

Er det en ny politikk?

Jeg har over tid fått mange kritiske kommentarer når jeg har våget å svare brukere her på samme måte som jeg svarer andre steder. Og det er ikke bare fra brukerne av forumet, det er like mye fra de faste. For eksempel frosken.

''Og det er ikke bare fra brukerne av forumet, det er like mye fra de faste. For eksempel frosken.''

De faste - eller frosken har da ikke noe mer å si enn hvem som helst andre?

Gjest lkjdfgdf
Skrevet

Det er en fortsettelse av politikken fra 1997 da jeg begynte her.

Personer med psykiske problemer trenger ikke putesying, men klare, respektfulle og kloke råd.

Dulling har aldri øket noens mestringevne.

Det er da forskjell på dulling og det å si ting på en grei måte.

Av og til ønsker en dessuten rett og slett bare svar på det en spør om, så får de som skjønner spørsmålet svare. Trengs det utgreininger før man kan gi et fullgodt svar, kan man spørre på en _grei_ måte, som folk flest med folkeskikk ville ha gjort ellers i livet.

Gjest lkjdfgdf
Skrevet

Dette blir for dumt.

Hvorfor ikke bare vise til diskusjonen som har vært i helga.

Skrevet

Er det en ny politikk?

Jeg har over tid fått mange kritiske kommentarer når jeg har våget å svare brukere her på samme måte som jeg svarer andre steder. Og det er ikke bare fra brukerne av forumet, det er like mye fra de faste. For eksempel frosken.

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i din oppfatning av hva jeg står for mht dette temaet. Jeg har aldri ment at ikke alle kan svare på psykiatriforumet, men jeg er generelt sett opptatt av at man i kommunikasjon bør ha en slags "mottakerbevissthet", og med det mener jeg at man viser respekt og omtanke for den man kommuniserer med.

Jeg kan huske at jeg noen ganger opp gjennom årene har påpekt i enkelte tråder at man bør ta med i betraktning at hovedinnlegget er postet på psykiatriforumet. Det hender at jeg så avgjort synes dette er relevant - akkurat som jeg synes det er relevant å ta andre opplysninger folk gir om seg selv på andre forum - med i betraktningen når man svarer. Jeg har derimot aldri ment at folk ikke skal svare på psykiatriforumet; jeg anser det nemlig som en av dols styrker at dersom noen sier et eller annet som kanskje ikke var det mest konstruktive eller passende i en tråd, så vil nesten garantert en annen komme og kommentere på dette. Når beskytter-instinktet mitt blir trigget, så kan jeg godt komme til å si at jeg mener en eller annen kommentar ikke er så ok. Det betyr ikke at jeg mener at du eller andre ikke har all mulig rett til å ha postet det, bare at jeg tenker at det også er greit at kommentaren modereres av at andre poster motforestillinger.

Vet ikke om dette ble oppklarende. Jeg kommer sikkert til å blande meg der mange ville mene jeg burde holdt meg borte også i fremtiden, men jeg skal ha med meg i bevisstheten at det tydeligvis er noen som har oppfattet meg som sensurerende.

En helt annen ting er at jeg jevnt over får mer pepper for å være for streng enn for mild her på forumet ;-)

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i din oppfatning av hva jeg står for mht dette temaet. Jeg har aldri ment at ikke alle kan svare på psykiatriforumet, men jeg er generelt sett opptatt av at man i kommunikasjon bør ha en slags "mottakerbevissthet", og med det mener jeg at man viser respekt og omtanke for den man kommuniserer med.

Jeg kan huske at jeg noen ganger opp gjennom årene har påpekt i enkelte tråder at man bør ta med i betraktning at hovedinnlegget er postet på psykiatriforumet. Det hender at jeg så avgjort synes dette er relevant - akkurat som jeg synes det er relevant å ta andre opplysninger folk gir om seg selv på andre forum - med i betraktningen når man svarer. Jeg har derimot aldri ment at folk ikke skal svare på psykiatriforumet; jeg anser det nemlig som en av dols styrker at dersom noen sier et eller annet som kanskje ikke var det mest konstruktive eller passende i en tråd, så vil nesten garantert en annen komme og kommentere på dette. Når beskytter-instinktet mitt blir trigget, så kan jeg godt komme til å si at jeg mener en eller annen kommentar ikke er så ok. Det betyr ikke at jeg mener at du eller andre ikke har all mulig rett til å ha postet det, bare at jeg tenker at det også er greit at kommentaren modereres av at andre poster motforestillinger.

Vet ikke om dette ble oppklarende. Jeg kommer sikkert til å blande meg der mange ville mene jeg burde holdt meg borte også i fremtiden, men jeg skal ha med meg i bevisstheten at det tydeligvis er noen som har oppfattet meg som sensurerende.

En helt annen ting er at jeg jevnt over får mer pepper for å være for streng enn for mild her på forumet ;-)

Jeg synes ikke du er onsinnet eller uhøflig på noen som helst måte, frosken!. Du er ærlig, oppriktig og veldig rasjonell! :-). Innleggene dine er meget gode! Og som du sier, man blir raskt korrigert her inne hvis man skulle være litt småskarp i kantene.

Og det er noen som tar litt av innimellom (har aldri sett deg gjøre det) - og synes det bør være lov å være litt emosjonell, klagende og ubetenksom innimellom. Så får noen andre vann på mølla og deltar...så kommer forhåpentligvis den gode balansen til slutt likevel. :-).

Litt mer direkte tilbakemeldinger er i grunnen bra, uansett om det treffer spikeren på hodet eller ikke. Det går jo på hvordan man blir oppfattet av noen.

Jeg fikk en gang beskjed om at jeg var "hypoman" etter et innlegg...og når jeg etterpå leser det jeg skrev, er jeg enig at jeg var på grensen til det der og da. Fint å få en liten påminnelse, så roet jeg meg. Det er ikke alltid jeg klarer å se selv i øyeblikket når jeg bare er engasjert og når jeg er noe overgira. :-)

Dette er en veldig bra side!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...