Gå til innhold

Morgenritualer.

Anbefalte innlegg

Gjest Morgenstund er tull i grunn ;)

Akkurat lik deg! Står opp 15-20 før jeg må ut dørene. Egentlig ganske imponert over meg selv som klarer å vaske meg, kle- og sminke meg på 15 min! Har god trening i å være effektiv.

Jeg har forøvrig verken mann eller barn.. Tror ikke det ville gått så godt, hehe ;)

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

19

• Lillemus

4

• Kalevaala

4

• mariaflyfly

3

Jeg orker aldri å utsette å stå opp... er da fryktelig mye verre å ligge å grue seg til å stå opp, enn å jumpe ut av senga før en rekker å begynne å grue seg :P

Jeg går rett i dusjen, sminker meg, spiser og drar på jobb:)

De ukene jeg har barna skjer det samme, men da inkl. endel småmasing om å få opp tempoet, samt påsmøring av brødskiver ;)

Jeg orker aldri å utsette å stå opp... er da fryktelig mye verre å ligge å grue seg til å stå opp, enn å jumpe ut av senga før en rekker å begynne å grue seg :P

Jeg går rett i dusjen, sminker meg, spiser og drar på jobb:)

De ukene jeg har barna skjer det samme, men da inkl. endel småmasing om å få opp tempoet, samt påsmøring av brødskiver ;)

Jeg gruer meg til å stå opp i morgen allerede i kveld. Jaja. Jeg må prøve stå opp - og rett i dusjen-trikset.

Forøvrig så våkner jeg alltid før klokka ringer og står opp med en gang den ringer, jeg ligger ikke å sover eller slumrer etter at klokka har ringt.

''Forøvrig så våkner jeg alltid før klokka ringer og står opp med en gang den ringer''

Akkurat sånn jeg har lyst til å ha det!

Jeg har klokka på 6.50, og står opp mellom 6.50 og 7.10. Vekker eldstemann, går på badet og vasker meg eller dusjer (det tar 10-15 min), går så ned og spiser frokost. Da har som regel jentene stått opp selv, dusjet/vasket seg og kledd seg. Noen ganger har de dekket på bordet og begynt å spise.

Mannen min smører niste til ungene og rydder av bordet. Jeg pleier å ta en siste kikk på at de har fått med seg det de skal, og så går jeg litt før klokka 8, noen ganger litt over åtte. Det funker best om jeg går først.

Så altså - ca en time bruker jeg. Men de morgenene mannen min ikek er hjemme, trenger jeg 20-30 minutter ekstra.

Flinke er dere:-)

Annonse

Ferskenblomst

Mine morgenritualer er ganske faste og rutinepregede. Har et fast skjema, og går jeg utenom det med fem minutter er hele opplegget mitt ødelagt. Står opp kl seks, går på badet. Deretter er det å smøre matpakker, 2 eller 3, pakke sekken, og gå til bussen kvart på syv. De dagene jeg skal dusje står jeg opp kvart på seks. En dag i uka kan jeg sove til syv, og det er rene luksusen. Den ene timen om morgenen betyr mye.

Jeg har alltid alarmen på nøyaktig en time før jeg må ut av leiligheten.

Det aller første jeg gjør om morgenen er å skru på TV'en, og da følge med på nyhetene mens jeg fortsetter morgenrutinen. Det neste er som regel å dusje (men ikke vaske håret), rette ut håret og style det, sminke meg, og kle på meg. Så pakker jeg vesken med det jeg trenger + pakker treningstøy, and I'm off :-)

Står opp kl. 07 - det gjør ungene også.

Dokø, masse skravling på badet.

Jeg på kjøkkenet for å ordne frokost og niste til minstemann.

Mase litt på eldstemor som liker å somle på badet.

To eldste ordner seg frokost og niste.

Minstemann spiser frokost.

Jeg rydder, stuller, snakker osv.

Ungene pakker sekkene sine (matpakkene og evt. om det ligger noen skolebøker rundt omkring).

Ned - kle på seg og ut døra ca kl. 08.

Etterhvert en godt innarbeidet rutine som ikke krever mye masing.

''Hvor lang tid bruker dere om morgenen, og har dere noen gode morgenritualer til inspirasjon?''

Jeg staar som oftest opp 1,5 time foer jeg maa ut doeren, men jeg har to barn som ogsaa skal gjoeres klare. Jeg har alt lagt fram og alle bagger pakket kvelden foer, slik at morgenen skal vaere minst mulig stress. Ofte tar jeg meg en lang, varm dusj og sminker meg foer jeg gjoer noe annet - slik foeler jeg meg vel.

Min gulrot er aa spise frokost mens jeg leser litt paa DOL, for det er en avslappende start paa dagen. Det gaar bare om jeg er klar 15-30 minutter foer vi maa gaa.

Nystekte baguetter på en hverdagsmorgen?? *rister på hodet* (og minnes moren som mente barna måtte få nydampede grønnsaker i matboksen hver dag)

''(og minnes moren som mente barna måtte få nydampede grønnsaker i matboksen hver dag)''

Nei, vet du hva... Det sa jeg da aldri.

Annonse

Har vekkerklokken på 5.40, står som regel opp 5.50, senest 6.00. Bør være ute av huset 6.25, men det hender at det blir 6.35 og neste buss... I den perioden er jeg på badet, dekker frokostbord, smører to matpakker, spiser og pusser tenner.

Klær legger jeg frem kvelden før og sekken min pakkes kvelden før.

Jeg gjør som deg, slumrer så lenge jeg kan - og sovner _dypt_ igjen mellom hver gang klokka ringer. (hvert 5 min.)

Problemet er at jeg ikke klarer å være rask og effektiv og komme meg ut døra kjapt selv om jeg sover for lenge. Hjernen bruker lang tid på å våkne og fortelle kroppen hva den må gjøre for å komme seg på jobb..

Halleluja for fleksitid og mulighet til å ta igjen det tapte om kvelden.

Haha, husker ikke hvem det var.

Det var meg, og jeg sa ikke det :)

Jeg synes enkelte av DOL-folket er veldig raske med aa hoppe paa de som gjoer noe ekstra i forhold til ungene og matglede.

Det er jo ikke noe styr aa hverken slaa paa en steamer eller putte baguetter i ovnen. Om man gjorde begge deler, saa hadde det vel tatt 2 minutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...