Gå til innhold

Er dette symptomer på angst?

Anbefalte innlegg

Gjest Hadeland glassverk
Skrevet

Jeg har hatt en periode med problemer på hjemmefronten, sykdom å ting som har påvirket meg psykisk, i den forstand at jeg har vært litt deprimert å kjent meg sliten.

De siste dagene har jeg hatt anfall der jeg har kjent meg litt rar, jeg har fått følelsen av å ikke få puste, samtidig som jeg ikke har problem med å puste så mye jeg vil. Jeg har kjent stikkinger i hjerteregionen og dette får meg til å tenke på problemer med hjertet. Så lenge jeg er i aktivitet med noe kjenner jeg ingenting, men bare tanken gir meg smerter og denne ekle følelsen. Som en angst, bare at jeg ikke vet hva jeg er redd for. Ikke annet en å få hjerteinfarkt...

Kan det være angst? Kan noen som har hatt angstanfall beskrive det for meg?

Hvordan kommer jeg forbi disse tankene? De dukker opp stadig vekk, og i går da jeg tok bussen måtte jeg nesten dra i snora å be om å bli satt av. Men jeg konsentrerte meg om å puste å det gikk heldivis over...

Bør jeg dra til lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan absolutt være angst du sliter med. Kan bare beskrive hvordan jeg opplever det.

Akkura som om verden bare plutselig "deiser i hodet på meg." Verden blir veldig intens - men samtidig litt ute av folkus. Føler jeg mister kontrollen på kroppen rett og slett. Skjelver som et ospelau, får kvelningsfornemmelser, kraftig hjertebank, hyperventilerer, blir varm i toppen/klam. Føler meg sikker på at noe helt forferdelig er rundt hjørnet. Miste kontrollen, dø... (noe som jo ikke skjer)

Angst er sterke saker, man kan føle seg helt fullstendig ødelagt av det på tross av at man ikke finner noe fysisk galt. Det er viktig å søke hjelp fort, så det ikke får satt seg. Fastlegen er et bra sted å starte. For mange kan det være til hjelp å få utelukka fysiske årsaker.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er angst, og du bør gå til lege.

Skrevet

Høres ut som panikkangst det der ja. Slik artet de seg for meg, første gangene jeg fikk det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...