Gå til innhold

leggsmerter

Gjest null

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med en spessiell form for anemi og har de plager som følger med det.

Jeg blir svært lett andpusten og får fort smerter i leggene når jeg går opp en trapp feks ? har dette med at jeg av og være så mye i ro har misteet musklene mine og at de er blitt svake eller har det noe med blodsirkulasjon?

jeg spurte legen min om jeg kunne trene. Han sa at trening var egentlig ok bare jeg fulgte mitt eget tempo og ikke presset meg for hardt feks..

har du noe tips til hvordan jeg skal orke mer.

det er veldig slitsomt å liksom være helt på null . Og jeg vet ikke om treningen kanskje egentlig bare skader eller hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

null.

Dette er ikke lett å svare på uten å vite hvor lav blodprosenten (Hgb) er. Men når du blir svært anpusten og får muskelsmerter ved lette anstrengelser, tyder jo dette på at oxygentransporten er noe dårlig.

Jeg mener at legen din må være noe mer tydelig i rådgivningen om hvor mye aktivitet du skal bedrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

null.

Dette er ikke lett å svare på uten å vite hvor lav blodprosenten (Hgb) er. Men når du blir svært anpusten og får muskelsmerter ved lette anstrengelser, tyder jo dette på at oxygentransporten er noe dårlig.

Jeg mener at legen din må være noe mer tydelig i rådgivningen om hvor mye aktivitet du skal bedrive.

hei

takk for svar

Jeg har stabilisert meg ganske på hb-nivåer på 8-9. Men det er forutsatt at jeg har blodoverføring hver fjerde uke ca.

Kan nevne at jeg har lave blodplater og lave hvite blodceller også.

Tok faktisk en lungetest i dag. Den var tilnærmet normal bortsett fra at jeg hadde lunger som en 80 åring nesten. Har ikke noe lungesykdom og jeg røyker ikke.

Men jeg har v ært sengeliggende i måneder også.. så det kan vel være grunnen til at jeg har "mistet" musklene

mine.

en fysioterapeut har sagt jeg har ustabile kneledd og må trene opp de og at de kan være årsaken til muskelsmertene pluss små frakturer på størrelse med hårstrå i skjelettet.. Jeg er ikke enig da..

jeg har vondt i musklene og det kjennes som du sier at de ikke får nok oksykgen når jeg beveger meg .

Gunnar oppheim på det andre forumet har snakket om noe som kalles undertrening..jeg tror jeg har det

men en må vel stole på de som liksom skal ha peiling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...