Gjest 142 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Bukser i størrelsen 42 tommer rundt livet, tipper jeg. Ja seff. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3307224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Når man er cocacoliker og har drukket cola i 40 år er det ikke så lett å slutte! Be en røyker å slutte,be en alkoholiker å slutte.Be barn å slutte med sukker. Dere damer bruker jo sjokolade og iskrem som trøst,har dere sluttet helt med begge? ''Dere damer bruker jo sjokolade og iskrem som trøst,har dere sluttet helt med begge?'' Ja absolutt alle damer bruker sjokolade og iskrem som trøst. Det vil si brukte, for vi har selvfølgelig sluttet med begge. Alle sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3307225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 142-42 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Bruker du størrelse 42 og veier 145 kg? Det høres ganske utrolig ut. Sikker på at du ikke mener pund? Pund hadde vært nærmere 300.42 tommer passer fint den. Hadde vært artig å kommet inn i en på 40 til 17 mai? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3307226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HHP58 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Str 40 når du er 145 kg? Jeg bruker str 40 og er 65kg/170 cm? Men gratulerer med vektnedgang og lykke til videre. Cm eller tommer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3307227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Når man er cocacoliker og har drukket cola i 40 år er det ikke så lett å slutte! Be en røyker å slutte,be en alkoholiker å slutte.Be barn å slutte med sukker. Dere damer bruker jo sjokolade og iskrem som trøst,har dere sluttet helt med begge? ''Dere damer bruker jo sjokolade og iskrem som trøst,har dere sluttet helt med begge?'' Tror du virkelig alle damer bruker sjokolade og is som trøst? Damer er faktisk like forskjellige som andre folk ;P. Det er først og fremst i amerikanske sippefilmer at damer sitter og spiser is som trøst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3307230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Når man er cocacoliker og har drukket cola i 40 år er det ikke så lett å slutte! Be en røyker å slutte,be en alkoholiker å slutte.Be barn å slutte med sukker. Dere damer bruker jo sjokolade og iskrem som trøst,har dere sluttet helt med begge? Klart det er vrient å endre vaner, jeg røkte 20 om dagen for mange, mange år siden selv. Min erfaring var imidlertid at det var langt lettere å slutte enn jeg hadde trodd, "skuffende enkelt" som kongen sa den gang han sluttet Jeg husker jeg leste i en "Hvordan slutte"- bok like etterpå, og så at jeg hadde gjort mye rett, og det skal jeg dele med deg her: 1. Sett en slutt-dato et stykke fram i tid (jeg satte i juni 15. august slik at jeg kunne røyke til hvitvinen på fine sommerkvelder...;-) 2. Betrakt de som har samme uvane som deg fra utsiden, og bestem deg for at du ikke lenger er en av dem. Dette er det viktigste punktet (Jeg kikket på de som stod på hushjørner og røyket i regnet, og så fra utsiden - med nye briller - at det så ganske teit ut) Fram til slutt-dato: 3. Gjør det vanskeligere for deg å nyte det du skal slutte med. (Jeg bestemte meg for å røyke kun på jobb og etter at jr hadde sovnet. Du kan feks redusere på mengde cola du har i hus) 4. Legg merke til alle negative følger knyttet til din uvane, og noter dem på et ark. 5. Noter hvor mye penger du bruker på uvanen din. 6. Gjenta for deg selv at på sluttdato er INGEN unnskyldning god nok for ikke å slutte. Lykke til med å sette dato, og gi meg gjerne beskjed så skal jeg følge deg opp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3307235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Ja,men nå veier jeg 142 og bruker str 42. Du har helt sikkert rett om dine egne buksestørrelser. ) Klær kommer bare i så mange ulike typer størrelser så det er ikke alltid like greit å holde styr på. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3307255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 ''Få ting får blodsukkeret så rask opp og ned igjen som fruktsukker.'' Det er vel druesukker (glukose) som gir den raske svingningen - ikke fruktose? Sakkarose, "vanlig sukker", er et disakkarid som spaltes ned til glucose og fruktose i før det tas opp i kroppen. Du har rett i at glukose er raskere enn frukttose. Fra noen forskerhold har det blitt hevdet at fruktose stimulerer fettproduksjonen mer en glucose. Fruktose har større søthetsgrad enn sakkarose og glucose. Derfor brukes det mye av matvareindustrien. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3307499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HHP58 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 ''Dere damer bruker jo sjokolade og iskrem som trøst,har dere sluttet helt med begge?'' Ja absolutt alle damer bruker sjokolade og iskrem som trøst. Det vil si brukte, for vi har selvfølgelig sluttet med begge. Alle sammen. Har jeg skrevet det? Det var kanskje noen sopm skrøt så hemningsløst av hvor mange kilo de hadde gått ned ag aldri "sprukket" Jeg varierer nå mellom 142 og 144 kilo men har fremdeles bukse str 40 på meg. Jeg kan jo ikke kaste mat,så jeg må nok spise opp både rekesalat,brød,pasta og ris,men skal bare spise pasta og ris som siste utvei.(At jeg er blakk) Må klare meg på 200 kr i 3 uker,så det blir sikkert tøft. Siden jeg har hamstret en del mat,skal jeg prøve å bare bruke 100 på bensin og 100 på mat,tipper at det blir melk og brød.(Jeg har bare råd til kneipp til 6 kr!) Håper snøen smelter eller regner bort snart så jeg blir fristet til å gå mer ut.Er eneglig trist over at vinteren ser ut til å være over alt.Har igjen 8-10 sekker med ved.Synes det er sløsing å fyre med ved når det er varmegrader. Klarer meg fint med 17-18 grader inne,så alle varmekabler er skrudd av og alle ovner om natta. Skulle det være 14-15 gr i morgen setter jeg jo bare på en vifteovn her inne på data/soverommet.Har også mange varme klær. (Ble det alt for mange selvfølgeligheter? Jeg behandler dere dolere som om dere var mine venner) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3307956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grublendeikveld Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Ønsker deg all mulig lykke til! Du er på rett vei! Siden du er en cocaholiker, kan du ikke da vurdere å kjøpe den sukkerfrie neste gang? Du vil garantert gå ned i vekt ved å bytte ut brusen. Det er sukkerholdig brus som er det største problemet her i Norge, har jeg lest, som gjør at folk legger på seg. Og du, jeg vet at de ikke smaker helt likt, men tenk på hva du kan oppnå med å gjøre den endringen! Og synd at du bare har 200 kr igjen. Du får spise det du har i skapet, så godt det lar seg gjøre. Når du får bedre råd, kan du jo planlegge litt mer, og handle inn sunne ting? Ikke kjøp de tingene som en ikke trenger, som snop og chips osv. Har du det ikke i huset, så kan du ikke spise det.. Ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3307963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Har jeg skrevet det? Det var kanskje noen sopm skrøt så hemningsløst av hvor mange kilo de hadde gått ned ag aldri "sprukket" Jeg varierer nå mellom 142 og 144 kilo men har fremdeles bukse str 40 på meg. Jeg kan jo ikke kaste mat,så jeg må nok spise opp både rekesalat,brød,pasta og ris,men skal bare spise pasta og ris som siste utvei.(At jeg er blakk) Må klare meg på 200 kr i 3 uker,så det blir sikkert tøft. Siden jeg har hamstret en del mat,skal jeg prøve å bare bruke 100 på bensin og 100 på mat,tipper at det blir melk og brød.(Jeg har bare råd til kneipp til 6 kr!) Håper snøen smelter eller regner bort snart så jeg blir fristet til å gå mer ut.Er eneglig trist over at vinteren ser ut til å være over alt.Har igjen 8-10 sekker med ved.Synes det er sløsing å fyre med ved når det er varmegrader. Klarer meg fint med 17-18 grader inne,så alle varmekabler er skrudd av og alle ovner om natta. Skulle det være 14-15 gr i morgen setter jeg jo bare på en vifteovn her inne på data/soverommet.Har også mange varme klær. (Ble det alt for mange selvfølgeligheter? Jeg behandler dere dolere som om dere var mine venner) ''ar igjen 8-10 sekker med ved.Synes det er sløsing å fyre med ved når det er varmegrader.'' Om veden ligger tørt og fint så holder den seg utmerket til neste vinter, ingen vits å fyre den opp om det ikke er kaldt. ) ''Klarer meg fint med 17-18 grader inne,så alle varmekabler er skrudd av og alle ovner om natta.'' Det er vel ikke videre strømbestparende å slå av alle ovner om natten for så å kjøre dem i gang igjen om morgenen? Bruker de ikke da ekstra med strøm for å varme opp igjen fremfor bare å "vedlikeholde" varmen? Man kan jo senke varmen om natten, det er det mange som gjør, men å slå helt av er neppe nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3307998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Har jeg skrevet det? Det var kanskje noen sopm skrøt så hemningsløst av hvor mange kilo de hadde gått ned ag aldri "sprukket" Jeg varierer nå mellom 142 og 144 kilo men har fremdeles bukse str 40 på meg. Jeg kan jo ikke kaste mat,så jeg må nok spise opp både rekesalat,brød,pasta og ris,men skal bare spise pasta og ris som siste utvei.(At jeg er blakk) Må klare meg på 200 kr i 3 uker,så det blir sikkert tøft. Siden jeg har hamstret en del mat,skal jeg prøve å bare bruke 100 på bensin og 100 på mat,tipper at det blir melk og brød.(Jeg har bare råd til kneipp til 6 kr!) Håper snøen smelter eller regner bort snart så jeg blir fristet til å gå mer ut.Er eneglig trist over at vinteren ser ut til å være over alt.Har igjen 8-10 sekker med ved.Synes det er sløsing å fyre med ved når det er varmegrader. Klarer meg fint med 17-18 grader inne,så alle varmekabler er skrudd av og alle ovner om natta. Skulle det være 14-15 gr i morgen setter jeg jo bare på en vifteovn her inne på data/soverommet.Har også mange varme klær. (Ble det alt for mange selvfølgeligheter? Jeg behandler dere dolere som om dere var mine venner) ''Ble det alt for mange selvfølgeligheter? '' Tja. Jeg synes som en begynnelse at du kan holde deg til ett og samme nick i samme tråd. Det er en regel som Webmaster pleier å be oss overholde. La gjerne være å skifte nesten hver gang du starter en nye tråd også, selv om det er lov til å gjøre det. Jeg kjenner deg stort sett igjen, men det er fordi jeg har hukommelse for småsaker og fordi jeg leser her ofte. På lang sikt fører det til bedre svar og mindre irritasjon, hvis du ikke skifter nick absolutt hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3308028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HHP58 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 ''ar igjen 8-10 sekker med ved.Synes det er sløsing å fyre med ved når det er varmegrader.'' Om veden ligger tørt og fint så holder den seg utmerket til neste vinter, ingen vits å fyre den opp om det ikke er kaldt. ) ''Klarer meg fint med 17-18 grader inne,så alle varmekabler er skrudd av og alle ovner om natta.'' Det er vel ikke videre strømbestparende å slå av alle ovner om natten for så å kjøre dem i gang igjen om morgenen? Bruker de ikke da ekstra med strøm for å varme opp igjen fremfor bare å "vedlikeholde" varmen? Man kan jo senke varmen om natten, det er det mange som gjør, men å slå helt av er neppe nødvendig. Nå er jeg så voksen at jeg gjør som jeg vil uansett.Noen netter er det kaldt andre varmt.For å spare mest mulig strøm gjør jeg følgende: 1.Skrur av all gulvvarme og alle panel og vifteovner kvelden før. 2.Er det kaldt dagen etter tar jeg på meg en varm genser og mine nye pelstøffler.Setter vifteovnen her på data/soverommet på 2 og setter termostaten på minst mulig,men så de starter.Blir det for varmt skrur jeg den bare av. 3.Sitter ikke i stua om jeg ikke skal se på tv.Tar jeg en lur tar jeg ett av mine 3 pledd over meg og sover med tøflene på. 4.Er det kuldgrader om morgene fyrer jeg i ovnen. Det er umulig for meg å sovne om det er over 20C.Jeg er ganske fyldig og fryser aldri. Regner med å få lavere strømregning denne våren siden vi ikke har fumbulvinter i norge lenger,bare på Nesbyen, Tynset,Røros og Finnmark.(Under -25c) Jeg trives best mellom 15 og 18 c. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3308194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Så bra at du har endret kostholdet ditt :-) og bra at du står opp tidligere enn før. Lurt! Har du begynt å gå litt turer også? Det gjør godt å få litt frisk luft, og godt for kroppen å bevege seg også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/376414-hadde-bare-ikke-matlyst/page/2/#findComment-3308195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.