Gå til innhold

Hvordan håndterer dere depresjonene?

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger et tips
Skrevet

Jeg trenger tips her av andre.

Hvordan håndterer dere depresjonene når de kommer?

Jeg tenker da på; stressmestring, soving, arbeidsmenge, trening etc....?

Videoannonse
Annonse
Gjest X-deppa-gutt
Skrevet

Beste måten er å løse det du er deprimert for.

Skrevet

Stressreduksjon. Ta litt pause fra det jeg driver med uten å legge ned alt. Dette er en individuell balansegang. Søvn. Kanskje noe å sove på i perioder, finnes ikkevanedannende alternativer. Sørge for å få i seg nok mat tross elendig matlyst, komme seg litt ut - gå turer og få frisk luft. Medikamenter evt. Jeg er bipolar, så jeg er avhengig av det. Men man skal jo vurdere om man kan komme igjennomm det med terapeutisk behandling.

Første bud er alltid å søke hjelp - enten fra behandler (psykolog/psykiater) om man alt er i kontakt med slik, eller fastlegen. Å gå der helt aleine og isolere seg gjør bare vondt verre etter min erfaring. Det er veldig fristende i starten, men man går i spinn etter hvert. Jeg synes det hjelper å få utløp, snakke. Skriver veldig mye og, føler det er til stor hjelp for å få sortert tanker.

Skrevet

En alvorlig depresjon klarer man ikke å håndtere alene.

Man må ha hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...