Gå til innhold

råd mot tannpine - hva som helst

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Da var det på'an igjen i kveld :-(

Helt plutselig 1815, uten noen foranledning satte piningen i gang igjen. Jeg heiv i meg 800 mg ibux og 500 mg paracet med en gang. Det gikk ikke like raskt opp i smerte som sist, det tok kanskje 20 minutter før det var på topp. Men da lå jeg på sofaen og grein, og mannen min satt fortvilet og holdt meg i hånda og strøk meg på panna.

Det varte i en time, så gikk det over i murring, og så var det borte litt, kom tilbake en liten bølge, og så forsvant det.

Jeg skrev lang melding til tannlegen, men han har ikke svart.

Pratet litt med to venninner, en sykepleier og en veterniær, og de mente jeg burde få pennicillin i morgen og ta kuren så fort som mujlig.

Skal ringe tannlegen igjen i morgen tidlig.

For noe drit :-(((

Utrolig kjipt at det skulle komme nå igjen :(

Men du - ikke overgå 600 mg Ibux i slengen. De siste 200 mg har sannsynligvis ikke ytterligere effekt, det bare øker sjansen for magesår. Øk heller til 1000 mg Paracet ved siden av, det vil antagelig ha mye bedre effekt.

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

10

• EnolaGay

3

• Katt-ja

2

• Dorthe

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Men du - ikke overgå 600 mg Ibux i slengen. De siste 200 mg har sannsynligvis ikke ytterligere effekt, det bare øker sjansen for magesår. Øk heller til 1000 mg Paracet ved siden av, det vil antagelig ha mye bedre effekt.

Like etter at jeg hadde skrevet det i går kveld, begynte det igjen, og varte en time på nytt. Tok 1000 mg paracet, og sovnet da det gav seg, og sov i hele natt.

Meldte med tannlegen klokka 7, og jeg skal komme dit og rotfylle i dag. Venter på klokkaslett nå.

Gruer meg noe helt inni h.... :-(

Gjest prust

En tannrot er i ferd med å dø. Da må du rotfylle. Det er dyrt, langvarig og vondt. Gratulerer til deg.. Jeg har prøvd. Ikke så gøy nei.

Ja, jeg skal rotfylle i dag. Gruer meg.

Vi skal egentlig på tur i helga - men må vel droppe det... Det viktigste er jo at påsketuren ikke blir ødelagt.

Har hørt med folk på jobben nå, om diverse rotfyllingshistorier og priser :-((((

Gjest prust

Har fått time klokka 9 - må jo bare rett avsted :-((((

mariaflyfly

Like etter at jeg hadde skrevet det i går kveld, begynte det igjen, og varte en time på nytt. Tok 1000 mg paracet, og sovnet da det gav seg, og sov i hele natt.

Meldte med tannlegen klokka 7, og jeg skal komme dit og rotfylle i dag. Venter på klokkaslett nå.

Gruer meg noe helt inni h.... :-(

Stakkars deg, prust :( Du har min fulle sympati. Dritt å måtte rotfylle, men bra det skjer nå og ikke burde vært gjort når du plutselig er på Madagaskar :(

Ta alle de dårlige rotfyllingshistoriene med ei klype salt. Jeg har ingen å dele med deg fra egen erfaring, men husker min eks-svigerinne sa at det hadde gått fryktelig mye lettere enn hun hadde frykta - smertene var slett ikke ille, og det mest slitsomme var å gape så lenge.

Du er jo fryktelig tøff mht tannleger, da! Jeg hadde jo dødd for lenge sida ;)

(Dersom jeg noen må rotfylle, skal dette skje med en god dose Dormicum, det er helt sikkert! Jeg fikk jo de da jeg måtte legge tre små fyllinger, og tannlegen mente det var hensiktsmessig å ta alle i samme slengen. En liten fylling har jeg klart å få i etterkant med "bare" Vival, da følte jeg meg ekstremt flink! *s*)

Annonse

Gjest prust

Stakkars deg, prust :( Du har min fulle sympati. Dritt å måtte rotfylle, men bra det skjer nå og ikke burde vært gjort når du plutselig er på Madagaskar :(

Ta alle de dårlige rotfyllingshistoriene med ei klype salt. Jeg har ingen å dele med deg fra egen erfaring, men husker min eks-svigerinne sa at det hadde gått fryktelig mye lettere enn hun hadde frykta - smertene var slett ikke ille, og det mest slitsomme var å gape så lenge.

Du er jo fryktelig tøff mht tannleger, da! Jeg hadde jo dødd for lenge sida ;)

(Dersom jeg noen må rotfylle, skal dette skje med en god dose Dormicum, det er helt sikkert! Jeg fikk jo de da jeg måtte legge tre små fyllinger, og tannlegen mente det var hensiktsmessig å ta alle i samme slengen. En liten fylling har jeg klart å få i etterkant med "bare" Vival, da følte jeg meg ekstremt flink! *s*)

Ja, jeg skal be om noe mer enn vanlig bedøvelse. Skal ikek kjøre. Må få noen til å svippe meg inn til byen nå.

Tenk på meg da, mellom 9 og 10 :-(

Vi skal egentlig på tur i helga - men må vel droppe det... Det viktigste er jo at påsketuren ikke blir ødelagt.

Har hørt med folk på jobben nå, om diverse rotfyllingshistorier og priser :-((((

''Har hørt med folk på jobben nå, om diverse rotfyllingshistorier og priser :-((((''

Rotfylling er ikke noe problem, tanna er jo dau! Det som var slitsomt var å sitte og gape så lenge, men vondt var det ikke. :o)

Gjest oslobasse

''Har hørt med folk på jobben nå, om diverse rotfyllingshistorier og priser :-((((''

Det er vondest for lommeboka.

Gjest oslobasse

Rotfylling er ikke noe problem, tanna er jo dau! Det som var slitsomt var å sitte og gape så lenge, men vondt var det ikke. :o)

''Rotfylling er ikke noe problem, tanna er jo dau!''

Selve tanna er død fordi den ikke får blodforsyning, men nervene kan registrere smerte. Det er en grunn til at tannlegen alltid bedøver godt før en rotfylling!

Gjest Nickløsheletida

''Ja, jeg skal rotfylle i dag. Gruer meg.''

Det er ikke noe å grue seg til. Du får bedøvelse og gjør ikke vondt.

Lykke til :-)

Hvis det er en trøst så er det verre å ha tannpine av den typen enn å borre det vekk. De er ganske flinke med bedøvelse også. Lykke til med alt sammen!

Annonse

Gjest Nickløsheletida

En tannrot er i ferd med å dø. Da må du rotfylle. Det er dyrt, langvarig og vondt. Gratulerer til deg.. Jeg har prøvd. Ikke så gøy nei.

''Det er dyrt, langvarig og vondt''

Skremmer du ikke litt unødvendig nå? ;-)

Dyrt ja, men vondt er det da ikke.

Gjest prust

''Det er dyrt, langvarig og vondt''

Skremmer du ikke litt unødvendig nå? ;-)

Dyrt ja, men vondt er det da ikke.

Overlevde!

Tannlegen måtte sette en haug med sprøyter fordi de ikke virket som de skulle, trolig fordi jeg var så nervøs. Men han ventet helt til jeg var fullt bedøvd.

Gikk greit å grave ut all driten fra tannrota. Nå er jeg hjemme, og venter på at bedøvelsen skal gå ut. Har klar paralgin forte og ibux.

Spurte ikke om pris. Håper jeg kan drøye betalingen til april-lønningen....

Overlevde!

Tannlegen måtte sette en haug med sprøyter fordi de ikke virket som de skulle, trolig fordi jeg var så nervøs. Men han ventet helt til jeg var fullt bedøvd.

Gikk greit å grave ut all driten fra tannrota. Nå er jeg hjemme, og venter på at bedøvelsen skal gå ut. Har klar paralgin forte og ibux.

Gratulerer! Alt som er overstått er så deilig. Nå blir det bedre og så ordner det seg med penger. :0) Det gjør det alltid, jeg har aldri hatt noen med jeg lever da læll. Med kroner i kjeften og alt.

Gjest Nickløsheletida

Overlevde!

Godt det gikk fint :-)

Gjest ambrose

Hvordan gikk det hos tannlegen?

Jeg måtte rotfylle i dag.

Det ble en tann mindre og en uke på antibiotika:) men jeg ble iallfall kvitt f...skapen.

Hvordan går det, det var så merkelig ettersom du hadde vært hos tannlege og det ble sånn etterpå. Sa tannlege noe til dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...