Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Å spise bare 6 brødskiver og en grandiosa per dag og fremdeles står stille på vekta? Hadde nok rekesalat med ekte majones og lettmelk,men vi snakker jo om 145-150 kg da.(Min vekt ikke maten,he he)

Forsøker nå med lavkarbo,og har kuttet ut brød,pasta og ris.

Det blir litt karbo i helgene og maks 0,5 liter cola lør+søn.

Rart å glede seg til mandag med mais,ananas tomatbønner og tunfisk! Den åpnede halve fiskepudding "pølsa" blir sikkert nattmat.Er jeg veldig sulten varmer jeg en kopp h-melk.

Tror nok at mengde og volum har mye å si for metthets-følelsen.Skrumper magesekken,blir man val fortere mett?

Skal på "ekskusjon" i morgen til Rimi og COOP.Morro med disse små hermetikkboksene til 5 kr!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376485-er-det-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du ikke forsøker å spise litt sunnere. Grandiosa, helmelk, cola, hermetikk og brødmat med majones er hverken sunt eller slankemat.

Grønnsaker og fisk/kjøtt metter vel så bra og er mye sunnere og lettere. Vet det kan være dyrt, men behøver ikke å være det, om man er litt bevisst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376485-er-det-normalt/#findComment-3307252
Del på andre sider

6 brødskiver pr dag pluss middag er normalkost.

Altså ikke en diett.

Bortsett fra det synes jeg høstløv har godt forslag.

Du snakker om h-melk og nattmat, det er ikke slik man går ned i vekt, heller det motsatte.

Mål 1 for meg er aldri å gå sulten,og heller spise fisk,

grønnsaker,frukt om man er sulten.Å ha bananer hjemme må vel være bedre enn sjokolade?

Mål 2 er å bli 75 år+ Å ha færrest mulige sykdommer.

Mål 3 er å få meg kone/sambo og bli lykkelig.

Siden jeg ikke har som mål å veie 100-120 kg blir vel den slankingen som mest diskuteres her inne bare tull for en stor mann på 186 cm og grov benbygning.

Jeg vil uansett aldri komme under 90 kg samme hvor mye jeg hadde slanket meg.

Ville heller ha bygget muskler og beholdt vekta men blitt Akershus sterkeste 60 åring i 2014.Desverre er konkuransen hard,men man har jo lov til å drømme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376485-er-det-normalt/#findComment-3308196
Del på andre sider

Annonse

grønnsaker,frukt om man er sulten.Å ha bananer hjemme må vel være bedre enn sjokolade?

Siden jeg ikke har som mål å veie 100-120 kg blir vel den slankingen som mest diskuteres her inne bare tull for en stor mann på 186 cm og grov benbygning.

Ville heller ha bygget muskler og beholdt vekta men blitt Akershus sterkeste 60 åring i 2014.Desverre er konkuransen hard,men man har jo lov til å drømme.

''Mål 1 for meg er aldri å gå sulten,og heller spise fisk, grønnsaker,frukt om man er sulten.Å ha bananer hjemme må vel være bedre enn sjokolade?''

Et veldig godt mål! Kjempelurt å spise fisk, grønnsaker og frukt. Bananer er mye bedre enn sjokolade ja!

''Mål 2 er å bli 75 år+ Å ha færrest mulige sykdommer.''

Bra! Og da er et sunt kosthold og trim det viktigste du kan gjøre i forhold til dette.

''Mål 3 er å få meg kone/sambo og bli lykkelig.''

Når du er godt i gang med punkt 1 og har kommet inn i gode vaner både for kropp, sjel og også døgnrytme og hus, så tror jeg at du får det bedre med deg selv. Og når du er fornøyd med deg selv, kan du ha noe positivt å gi andre :-)

Når du kommer deg litt ovenpå, er det nok lurt å kontakte tannlege og starte med tannbehandlingen som du har fotalt om tidligere. Det vil sikkert være positivt både for deg selv og for de du har kontakt med.

Lykke til - du er på god vei nå :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376485-er-det-normalt/#findComment-3308198
Del på andre sider

''.Å ha bananer hjemme må vel være bedre enn sjokolade?''

Jepp, men en banan om dagen er nok. :o)

''Mål 2 er å bli 75 år+ Å ha færrest mulige sykdommer.''

Og det er du i ferd med å gjøre noe for å klare nå ved å legge om kostholdet ditt - kjempebra! Har du begynt å gå et par små turer hver dag også? Da er du virkelig i gang!

''Mål 3 er å få meg kone/sambo og bli lykkelig.''

Om du klarer å gjøre noe med kroppen din skal du se at det gjør at du blir blidere og mer tilfreds og utstråler mer trygghet og selvtillit - og det kan gjøre underverker! :o)

''Siden jeg ikke har som mål å veie 100-120 kg blir vel den slankingen som mest diskuteres her inne bare tull for en stor mann på 186 cm og grov benbygning. Jeg vil uansett aldri komme under 90 kg samme hvor mye jeg hadde slanket meg.''

Hvis du er 186 cm tåler du fint å veie rundt 100 kg. Da har du gått ned minst 40 kg i forhold til det du veier nå og det er et kjempepluss for kroppen din! Men ta små skritt - sett deg mål om 5 og 5 kg f.eks. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376485-er-det-normalt/#findComment-3308220
Del på andre sider

Det er viktig å huske på hva kroppen faktisk trenger for å fungere optimalt! Jeg elsker karbohydrater og har mest lyst til å spise brød hele tida, men da går jeg opp. Grønnsaker og nok proteiner må til.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å gå raske turer. Få deg ipod og skru opp volumet :) Lykke til med alt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376485-er-det-normalt/#findComment-3308503
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...