Gå til innhold

Antrekk begravelse , gutt 13 år

Anbefalte innlegg

Junior og jeg skal i begravelsepå fredag. Vi fikk ikke vite tid og sted før i går kveld så vi har ikke hatt allverdens tid til å kjøpe nye klær.

Jeg har foreslått at han kan ha en sort ganske ny dongeridbukse og en hvit langermet trøye og kanskje en mørkeblå genser utenpå. Men han blir rasende av forslaget mitt og påstår at hvit genser i begravelse ikke er "riktig". Jeg prøver å argumentere at det viktigste er at han er der for kameraten som har mistet faren sin og at antrekket spiller mindre rolle. Men som sagt han godtar ikke det.

Hva er det vanlig at undommer har på seg ved en slik anledning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376611-antrekk-begravelse-gutt-13-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

'' Jeg prøver å argumentere at det viktigste er at han er der for kameraten som har mistet faren sin og at antrekket spiller mindre rolle.''

Nettopp. Så hvorfor har antrekket så stor betydning for deg?

Kleskoden for 13-åringer i begravelser er ikke streng, men de kan jo kanskje unngå de mest slitte jeansene og sterkeste fargene. Antrekket du nevnte var helt ok, men skjønner ikke hvorfor det var så viktig at han skulle ha den hvite genseren.

Annonse

Gjest Høstløv

''Jeg har foreslått at han kan ha en sort ganske ny dongeridbukse og en hvit langermet trøye og kanskje en mørkeblå genser utenpå. Men han blir rasende av forslaget mitt og påstår at hvit genser i begravelse ikke er "riktig". ''

Hvit trøye under en langermet mørk genser er vel ikke så galt.

Begravelsesantrekk for voksne menn er tradisjonelt: mørk dress, hvit skjorte og mørk slips.

'' Jeg prøver å argumentere at det viktigste er at han er der for kameraten som har mistet faren sin og at antrekket spiller mindre rolle.''

Nettopp. Så hvorfor har antrekket så stor betydning for deg?

Kleskoden for 13-åringer i begravelser er ikke streng, men de kan jo kanskje unngå de mest slitte jeansene og sterkeste fargene. Antrekket du nevnte var helt ok, men skjønner ikke hvorfor det var så viktig at han skulle ha den hvite genseren.

Det var ikke den hvite genseren som var så viktig,det var mer at den var minst utvasket og uten glorete trykk.

Jeg har (dessverre) vært til stede i veldig mange begravelser, og antrekk (både for ungdom og voksne) varierer veldig.

Jevnt over vil jeg si at antrekket rett og slett er ganske uviktig, såfremt det ikke er iøyenfallende festlig eller uflidd. Det viktigste er å være der.

Men hvis sønnen din ikke er komfortabel med det du foreslår, bør han vel få det siste ordet i den saken?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...