Gå til innhold

Stemming ved valg

Anbefalte innlegg

''Stemmer du på valgdagen SKAL du stemme i den valgkretsen du tilhører. ''

Tull på deg. Da jeg jobba i sentrum, stakk jeg alltid og stemte i rådhuset i løpet av lunsjen i stedet for å stå i kø i det lokale valglokalet på vei hjem.

Du har rett. Her også kan alle stemme på rådhuset valgdagen under forutsetning av at en har med valgkortet. Men du kan ikke stemme i en hvilken som helst annen valgkrets.

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

''Hvordan unngår de at en person løper til neste lokale og stemmer en gang til der??''

Man leverer valgkortet og dette sjekkes mot en database (er det folkeregisteret tro?), har du stemt en gang så gjelder ingen av de senere leverte stemmene. Du får ikke stemme uten valgkort.

''Du får ikke stemme uten valgkort.''

Da går jeg ut fra at det gjelder forhåndsstemming, for det går helt fint å stemme uten valgkort på selve dagen.

''Du får ikke stemme uten valgkort.''

Da går jeg ut fra at det gjelder forhåndsstemming, for det går helt fint å stemme uten valgkort på selve dagen.

''Da går jeg ut fra at det gjelder forhåndsstemming, for det går helt fint å stemme uten valgkort på selve dagen.''

Du trenger ikke ha med valgkortet, vi skriver bare ut et nytt til deg på forhåndsvalget i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...