Gå til innhold

Sosiale regler i lystig lag

Anbefalte innlegg

Gjest alt lov?

Når man har en del innabords er det jo lett for at

man blir litt tullete, ikke at det er en unnskyldning, men plutselig

blir sosiale regler som er helt uakseptabelt i edru tilstand -

tillatt. Man blir vulgær, prater høyt og mye, kommer med dumme kommentarer

og drit. Plutselig er alt lov...

eller er det?

har du vært på en fest og våknet dagen etterpå og husket alt det dumme du sa og gjorde og angret og følt deg skikkelig ussel???????? Kanskje spesielt er

jo dette noe å tenke på når man drar på julebord med kolleger. Man skal liksom møte

de hver dag på jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376783-sosiale-regler-i-lystig-lag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HHP58

Nå er vel julebord på jobben det verste stedet man kan komme med slikt.Folk har fått sparken for slikt.Hadde tatt fri første hverdag den 2/1 ogf ringt sjefen,og spurt om han husket noe.Husker han alt,får du be om unnskyldning.Jeg kommer i morgen sier du da.

Var sjefen like full og sa like mye dumt kan du trygt møte opp som vanlig.

Det er mange mange år siden sist jeg var så full...jeg har nok sagt en del jeg har angra på, men jeg blir som oftest bare morsom og glad når jeg drikker. Har ikke så mye drit å komme med.

Hvordan man er med litt innabords kommer ofte an på øyet som ser.

Jeg er morsom.

Du er pratsom.

Han er full.

:-)

mvh

I en del sosiale sammenhenger fungerer rus som unnskyldning og sosialt alibi. Kanskje derfor drikkepresset kan bli så sterkt og personer som ikke drikker kan vekke så mye irritasjon.

Få eller ingen sammenhenger unnskylder hva som helst pga alkohol.

I mer voksne kretser stiger ofte, men ikke alltid, forventningene om at man skal kontrollere både sitt alkoholforbruk og hva man gjør når man drikker.

Det er mye fullerølp man med hell kan spare både seg selv og arbeidskolleger fra. Men noen arbeidsplasser har en drikkekultur som nesten krever at man skal drikke seg full og dumme seg ut som alle de andre på fest.

Tror det har vært gjort forsøk der ungdom har oppført seg mer og mer som om de var fulle bare ved å tro de har blitt servert alkohol mens de i realiteten var klin edru alle sammen.

mvh

I en del sosiale sammenhenger fungerer rus som unnskyldning og sosialt alibi. Kanskje derfor drikkepresset kan bli så sterkt og personer som ikke drikker kan vekke så mye irritasjon.

I mer voksne kretser stiger ofte, men ikke alltid, forventningene om at man skal kontrollere både sitt alkoholforbruk og hva man gjør når man drikker.

Det er mye fullerølp man med hell kan spare både seg selv og arbeidskolleger fra. Men noen arbeidsplasser har en drikkekultur som nesten krever at man skal drikke seg full og dumme seg ut som alle de andre på fest.

Tror det har vært gjort forsøk der ungdom har oppført seg mer og mer som om de var fulle bare ved å tro de har blitt servert alkohol mens de i realiteten var klin edru alle sammen.

mvh

''Men noen arbeidsplasser har en drikkekultur som nesten krever at man skal drikke seg full og dumme seg ut som alle de andre på fest.''

Åh, jeg kjenner at jeg er glad i kollegene mine :-)

Annonse

Ja. Men jeg kommer over det, ofte er det jo sånn at man gir seg selv i overkant mye fokus dagen etter om det har blitt litt vel fuktig - men oftest fokuserer jo de andre også nettopp på - seg selv.

De kjedeligste typene fulle-personligheter, mener jeg, forresten er de som blir sutrtete, eller som skal fortelle sørgelighetshistorier og svunnende tragedier i noe som føles som ca 7 1/2 år. Samt sinnafylikken, og den nærtagende..;p

Gjest Tatjana

mvh

*liker*

Gjest Elextra

Du snakker om sosiale regler, og det å være vulgær og rørete er definitvt utenfor disse i de fleste miljøer, uansett inntak. En er selv ansvarlig for å begrense inntaket slik at en ikke blir overstadig beruset. Men det er menneskelig å feile i mellom :P.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...